Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ برداشت محصول کلزا در استان اردبیل آغاز شده ‌و کشاورزان مشغول تلاش و فعالیت هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، برداشت محصول کلزا در استان اردبیل به ویژه دشت مغان آغاز شده است و کشاورزان مشغول برداشت محصولات خود هستند.منطقه دشت مغان یکی از قطب‌های  تولید دانه‌های روغنی به ویژه کلزا است و کشاورزان استان اردبیل بیش از6 درصد کلزای کشور را تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به آب و خاک مناسب دشت مغان به ویژه بیله‌سوار بهترین منطقه برای تولید کلزاست و کلزای تولید شده در این منطقه از کیفیت بالایی برخوردار است.

پیش بینی برداشت بیش از 19 هزار تن کلزا در استان اردبیل

مدیرکل شرکت غله و خدمات استان اردبیل گفت: 8هزار و 200 هکتار از اراضی استان اردبیل به زیر کشت کلزا رفته که پیش بینی می‌شود بیش از 19 هزار تن کلزا توسط کشاورزان استان برداشت شود.

گزارش|‌نارضایتی کشاورزان اردبیلی از نرخ پایین خرید گندم / قیمتی که متناسب با هزینه تولید و برداشت نیست + فیلممیزان خرید تضمینی گندم از 3 میلیون و 800 هزار تن گذشتحریق گسترده مزرعه گندم در مشهد مهار شد

نوبخت از خرید تضمینی کلزا خبر داد و افزود: در حوزه خرید و قیمت کلزا در استان مشکلی وجود ندارد. همچنین حسن قبادی فرماندار بیله سوار نیز بیان کرد: هزار و 60 هکتار از اراضی بیله‌سوار به زیر کشت کلزا رفته و پیش بینی می‌شود 4هزار تن محصول کلزا در منطقه تولید شود.

محصول کلزا یکی از محصولات استراتژیک هست و کشاورزان با تلاش و همت و حمایت مسئولان درصدد هستند در تولید این محصول به خود کفایی برسند.

انتهای پیام/‌146/ش

R41374/P/S6,49/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کلزا در استان استان اردبیل محصول کلزا هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید