Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای استان آذربایجان غربی گفت: در این روزها به‌واسطه شیوع کرونا جان پنج هزار جانباز شیمیایی در خطر بوده و ممکن است به علت مشکلات ریوی با ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دهند.

به گزارش ایمنا، رحمت الله شمسی با یادآوری روزهای سخت جنگ برای مردم شهرستان سردشت اظهار کرد: با گذشت ۳۵ سال از تاریخ بمباران شیمیایی سردشت هنوز بسیاری از جانبازان این حادثه در شرایط سختی به سر می‌برند و از درمانگاه تخصصی و کادر درمانی مجرب محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مصدومان این حادثه برای روند درمانی ناگزیرند یا به مرکز استان آذربایجان غربی یا به استان‌های همجوار مراجعه کنند، افزود: فکر نمی‌کنم برای مردم مظلوم و شیمیایی سردشت که بارها از سوی دولت عراق در دوران جنگ تحمیلی مورد حمله‌های هوایی قرار گرفتند و جوانمردانه از کشورشان دفاع کردند ساختن بیمارستان یا درمانگاه تخصصی خواسته زیادی باشد

نایب رئیس شورای استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در این روزها به‌واسطه شیوع کرونا جان پنج هزار جانباز شیمیایی در خطر بوده و ممکن است به علت مشکلات ریوی با ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست دهند.

وی خاطرنشان کرد: با تعطیلی بازارچه‌های مرزی قاسم خان، اشکان و گاهی کیله مردم این شهرستان بیکار شده و مجبورند برای کارگری به کشور عراق و یا به حاشیه شهرهای بزرگ مهاجرت کنند.

شمسی اضافه کرد: منازل اهالی به علت همین مهاجرت‌ها به مخروبه و متروکه تبدیل شده و اگر دوباره مرزها بازگشایی شوند و تجارت با کشورهای همسایه شکل گیرد نیز می‌توان تحریم‌ها را دور زد و از مهاجرت‌ها جلوگیری کرد.

وی به مشکلات زیر ساخت‌های شهری نیز با گذشت چند دهه از جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: هنوز مدرسه‌ای که در آن تحصیل کردیم و مورد اصابت موشک قرار گرفت و باعث کشته شدن تعدادی از دانش آموزان شد، بازسازی نشده و با تخریب مدرسه جز زمین خاکی چیزی از آن باقی نمانده است.

نایب رئیس شورای استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: در کارگروه آسیب‌های اجتماعی شهرستان مواردی ازجمله طلاق، اعتیاد، اختلافات خانوادگی، مهاجرت، حاشیه‌نشینی و خودکشی در بین مردم مطرح است که همه ریشه در فقر دارند.

کد خبر 430788

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سردشت ویروس کرونا شوراي شهر جانبازان شیمیایی حمله شيميايي کرونا در ایران آخرین اخبار ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع شدن دسترسی به ۳ نقطه سردشت دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بخشدار سردشت دزفول ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی و شست و شوی زیرساخت‌های جاده‌ای دسترسی به روستاهای ماهوربرنجی علیا و سفلی و میدان بخش سردشت دزفول قطع شد.

سوزنگر افزود: با توجه به وضعیت جوی، شهروندان از حرکت به سمت بخش سردشت تا عادی شدن شرایط خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش سردشت در شمال شهرستان دزفول با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزارنفر قرار دارد.

کد خبر 6095261

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • قطع شدن دسترسی به ۳ نقطه سردشت دزفول
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • فیلم| سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید
  • حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • تصاویر سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید