Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد جعفری مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: عملیات مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای با همکاری مردم و نظارت کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان در باغ‌های بخش مرکزی و حومه مرکز شهرستان آغاز شده است.

او  افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفات مخرب دنیاست، و به دلیل مقاومت بالایی که در مقابل شرایط آب و هوایی دارد در نقاط مختلف جهان گسترش پیدا کرده است و نسبت به سایر مگس‌های میوه بالاترین خسارت اقتصادی را به بخش کشاورزی و تولید میوه وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری ادامه داد: در سال جاری تعداد بیست ایستگاه پیش آگاهی در شهرستان مهریز در نظر گرفته شده است و آموزش‌های لازم برای کشاورزان به صورت گروهی، پیامک و نصب بنر در سطح شهر و آموزش و اطلاع رسانی در فضای مجازی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهریز، رعایت بهداشت باغ شامل جمع آوری و دفن میوه‌های ریخته شده پای درختان در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک را الزامی دانست و افزود: نصب تله‌های جلب کننده حاوی مایع سراتراپ، سراتینکس یا فرومون به تعداد ۳۰ تا ۵۰ عدد در هکتار برای شکار انبوه تاثیر به سزایی در کاهش جمعیت و جلوگیری از خسارت خواهد داشت.

اوبا اشاره به اینکه در صورت رعایت نکردن کشاورزان این آفت می‌تواند در موج بعدی خسارت بیشتری وارد کند، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار لیتر مایع سراتاپ بین باغداران توزیع شده است و اقدامات پیشگیرانه می‌تواند خسارات احتمالی را کاهش دهد.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مگس مدیترانه ای آفات کشاورزی محصولات باغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت:  مبارزه با قاچاق دام در راستای حفظ امنیت غذایی و جلوگیری از بین رفتن دام مولد است.
 کاظم قربانپور  با اشاره به اینکه هرگونه جابه جایی دام بدون مجوز‌های لازم طبق قانون قاچاق محسوب می‌شود، افزود: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و بهره برداران و دامداران موظفند در هنگام جا به جایی دام نسبت به اخذ مجوز‌های قانونی نظیر سند حمل بار و گواهی بهداشتی حمل دام از شبکه دامپزشکی اقدام کنند. 
وی گفت: به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دام‌های بدون مجوز مکشوفه ضبط و متخلفین نیز به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.
قربانپور افزود: دستگاه‌های مرتبط مانند جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی در قالب گشت‌های مشترک با متخلفان و کسانی که اقدام به حمل دام غیرمجاز نمایند برخورد می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید