Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرج الله امرایی گفت: با شیوع کرونا ۳۳۴۷ مشاوره به صورت تلفن به متقاضایان ازنایی ارائه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، فرج الله امرایی، رییس دادگستری ازنا  امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: امنیت یکی از مهمترین نیازهای بشر بوده و هست واین نیاز ضروری در اندیشه اسلامی یکی از ضروری ترین و بزرگترین نعمات مادی و معنوی برای جوامع انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در جامعه ما امنیت اقتصادی بسیار مهم و مورد توجه است و امنیت پایدار مقدمه توسعه پایدار در یک جامعه است.

امرایی با اشاره به برخورد دستگاه قضا با مفسدین اقتصادی، تصریح کرد: اولویت های دستگاه قضا در حال حاضر مبارزه جدی با فساد است و حمایت از سرمایه گذار از دیگر اهداف دستگاه قضا است که رونق و جهش تولید را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: در همین راستا در شهرستان ازنا با پیگیری های فروان کارخانه های شهرستان که غیرفعال شدند، مجدد به چرخه تولید بازگشته اند و بخشی از مطالبات مربوط به کارگران نیز پرداخت شده است.

رئیس دادگستری ازنا با اشاره به این که جرائم خشن نظم وامنیت جامعه را به خطر می اندازد، گفت: قاچاق سلاح، مهمات، تیراندازی، سرقت وچاقو کشی از جرائمی هستند که امنیت را خدشه دار می کنند که در برخورد با جرائم جنبه بازدارندگی خیلی مهم است و در برخورد با این جرائم قاطعانه برخورد می شود.

امرایی با اشاره به تصرفات غیرقانونی در حوزه منابع طبیعی، گفت: قبل از طرح دعاوی اگر کسی تعرض به منابع طبیعی داشته باشد، همان لحظه با نیروی انتظامی و با دستور دادستان وارد شده و جلوگیری به عمل می آید که در این راستا آراء بسیار متعددی در محیط زیست و منابع طبیعی صادر شده که سالهاست اجرا نشده اند اما دستورداده شد سریعا مورد رسیدیگی و اجرا قرار گیرند.

وی عنوان کرد: پیشگیری و صیانت از بیت المال و حفاظت از اموال و تجهیزات کارخانه هایی که ممکن است به تعطیلی کشانده شود وظیفه دستگاه قضاء‌ است که تجهیزات که ممکن است حیف و میل شوند را صیانت کند از جمله کارخانه فولاد که ارتباطات و مکاتبات زیادی با مدیر کل صنعت ومعدن استان در این زمینه صورت پذیرفت و تاکید شده است که هرچه سریع تر این موضوع بررسی شود و کارخانه فولاد راه اندازی شود.

رییس دادگستری ازنا تصریح کرد: سال گذشته  ۷۵۶۴فقره پرونده وارد دستگاه قضای شهرستان شده و خروجی ۸۸۰۱ بوده است.

وی افزود: در حوزه دادگاه ها ۵۴۷۵ فقره پرونده ورودی بوده که یک درصد افزایش یافته است و محاکم شهرستان مجموعا ۴۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش رسیدگی داشته اند.

امرایی با اشاره به پرونده های شورای حل اختلاف گفت: ورودی پرونده ها ۵۵۱۸  بوده که به همین میزان پرونده مختومه شده و در این راستا نیز ۴۹۳ پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

رییس دادگستری ازنا اضافه کرد: در اجرای احکام مدنی بالغ بر۲۴۰۰فقره پرونده وجود دارد که به طور متوسط هر ماه ۱۰۰ پرونده اضافه می شود.

وی بیان کرد: در اجرای احکام ۸۵۶ فقره ورودی وارد شده و ۱۷۲۶ پرونده خروجی این آمار بوده است که میانگین رسیدگی در اجرای احکام زیر ۳۰ روز است.

امرایی اضافه کرد: ۵۲۲ فقره پرونده احکام کیفری وجود دارد که سال گذشته ۱۳۶۷ پرونده وارد و ۱۶۰۶ مورد خارج شده است.

رئیس دادگستری ازنا اظهار داشت: ورودی پرونده ها به دادگستری ۱۴۳۶۱ فقره پرونده بوده که ۳۵۶ درصد ورودی پرونده ها افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۵۵۹ مورد ازدواج ثبت شده است.

امرایی با اشاره به پرونده های جهاد کشاورزی گفت: ۱۲ مورد آراء قطعیت یافته مربوط به جهاد کشاورزی بوده که  هفت مورد اجرا شده و ۳۶ مورد هم از آرای منابع طبیعی اجرا  و  ۱۵۲هکتار از اراضی ملی آزاد شده است.

وی تصریح کرد: با شیوع کرونا مشاوره هایی به صورت تلفنی صورت گرفته که ۳۳۴۷ مشاوره به صورت تلفن به متقاضایان ارائه شده است.

امرایی اضافه کرد: شهرستان ازنا جزء شهرهای با ضریب امنیتی بالا است که مرهون تلاش ها و همکاری مجموعه های مرتبط است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دادگستری ازنا منابع طبیعی فقره پرونده پرونده ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 

 خسرو ملکشاهی در همایش روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب استان کرمان گفت: ۸۲ تیم مشاوره در قالب طرح محب به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان ارائه خدمت کردند که جا‌ی تقدیر دارد؛ و‌ی با اشاره به اینکه بدلیل بیماری کرونا فرصت چنین گردهمایی برای جامعه روانشناسان میسر نشده بود گفت: هدف از این همایش یک نشست هم فکری و هم اندیشی و تقدیر از جامعه روانشناسان است که به نوعی بازوان پرتوان سازمان بهزیستی بوده و به افراد نیازمند ارائه خدمت می‌دهید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز روانشناس ((امید آفرینی با توسعه خدمات روانشناختی و مشارکت مردم)) است، گفت: سیاست سازمان بهزیستی توسعه خدمات است.
ملک شاهی بیان داشت:در استان کرمان۱۳۴ مرکز مشاوره وجود دارد و تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز مشاوره هستند.

وی افزود: رویکرد سازمان ارائه خدمات تخصصی است که این مهم با کمک با دستگاه‌هایی که به نوعی دارند خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهند.

ملک شاهی در خصوص استفاده از مشارکت مردم در برنامه‌های بهزیستی بیان داشت: در خصوص همین شعار سیاست‌هایی در استان برنامه ریزی و دنبال می‌شود.

وی گفت: مقرر شده بوستان‌هایی با کمک شهرداری به بهزیستی واگذار شود که مراکز ما ضمن کاشت نهال در آن بوستان‌ها به صورت هفتگی و به مناسبت‌های مختلف در محل مستقر شده و خدمات بهزیستی به عموم مردم شناسانده شده و این خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شود.

ملک شاهی در خصوص طرح‌های دیگر بهزیستی که با مشارکت مراکز و کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی ارائه می‌شود، افزود: همکاری با خانه‌های کودک و نوجوان و ارائه مشاوره به فرزندان مقیم آنها، استخدام افراد متخصص دارای معلولیت و استفاده از تسهیلات بانکی و حق بیمه کارفرمایی، همکاری در برنامه بهبود و ارتقاء ضوابط خانواده در ۵ سال اول زندگی مشترک و استفاده از خدمات مشاوره و آموزش و مشاوره به افراد واجد شرایط (که اولین بار این طرح در کرمان کلید خورد) از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در رصد آسیب‌های اجتماعی که با کمک، سازمان بهزیستی همه ساله انجام می‌شود ما وضعیت کل کشوررا می‌دانیم و در مورد آسیب‌های بولد آمار داریم گفت: در بحث کنترل و کاهش این آسیب‌ها نیز از کمک و همکاری مراکز استقبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری