Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@21:29:32 GMT

نقش تولید محتوا در دیده شدن وب سایت چیست؟

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۶۳۷۸

نقش تولید محتوا در دیده شدن وب سایت چیست؟

اخیرا تولید محتوا برای سایت‌ها و به طور کلی فضای مجازی اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است. با پیشرفت تکنولوژی و نفوذ آن به حوزه کسب ‌‌وکار یا دیجیتال مارکتینگ نیز رونق گرفته است. اهمیت تولید محتوا در سئوی اینستاگرام نیز کاملا مشهود است. تولید محتوا یعنی دانش و اطلاعاتی که بتواند فرد را ترغیب کند و با او تعامل ایجاد می‌کند و برایش جذاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توان سه ویژگی برای تولید محتوا در نظر گرفت اولا جنس آن از نوع اطلاعات است، دوما این اطلاعات با مخاطب صحبت می‌کند و سوما جذابیت بی‌بدیلی برای مخاطب دارد. نکته جالب توجه اینجاست که ایجاد محتوا محدود به وب سایت و فضای دیجیتالی یا فروم دیجیتالی نمی شود. هر فرد راجع به تولید محتوا نظر به خصوصی دارد و نمی توان به یک تعریف کلی و جامع از تولید محتوا رسید.

برای تولید محتوا ایده داشته باشید

اخیرا سئو تاکید زیادی بر کیفیت محتوا دارد. چرا که این موضوع موجب می‌گردد تا مرتبه وب سایت شما به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. اولین گام ایجاد، ایده تولید محتوا است. ابتدا می‌بایست موضوع وب سایت و مقاله خود را مشخص کنید و سپس به تولید ایده و موضوع جدید بپردازید. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم یک دفترچه در کنار خود داشته باشید و بهترین و متناسب‌ترین موضوع را برگزینید.

لیست کلمات کلیدی را بیابید

یکی از عللی که منجر به ایجاد محتواست، استفاده از کلمات کلیدی درون وب سایتتان است. می توانید لیست کلمات کلیدی که قصد دارید روی آن‌ها برنامه ریزی کنید را یادداشت کرده و سپس شروع به نوشتن کنید. ابزارهای سئو در این مورد به کمک شما می‌آیند. با این ابزارها می توانید عبارت مرتبطی که بیشترین جستجو را داشته پیدا کنید. سوای بر گوگل، ابزارهای بسیار زیادی هستند که با توجه به کلمه کلیدی، عبارت مد نظر را ایجاد می‌نمایند.

عنوان جذاب چه تاثیری در تولید محتوا دارد؟

شوربختانه یکی از اشتباهاتی که تازه کارها در نوشتن محتوای خود می‌کنند، تاثیر مثبت عنوان محتوا را نادیده می گیرند. یک عنوان کلی مثل "راه های افزایش آمار بازدید سایت" را انتخاب می‌کنند این عنوان سوای  بر این‌که تکراری است مخاطبان بسیار کمی را به خود جذب می‌کند. پر اهمیت ترین قسمت مقاله، عنوان است چرا که می توانید در عنوان کلمات کلیدی و عبارت های مهم را به طور زیرکانه‌ای به کار ببرید، بنابراین در نوشت این مهم بسیار دقت کنید.

محتوای سایت‌ های رقیبتان را بررسی کنید

پیش از تولید محتوا، مقاله‌های وب سایت های رقیب را چک کرده و تلاش کنید تا کمبودهایی که در ایجاد محتوای آن‌ها وجود دارد را در قسمت محتوای وب سایت خود مرتفع سازید.

به فکر نیاز مخاطب در تولید محتوا باشید

کاربران اصلی محتوای وبسایت شما، مخاطبانتان هستند، بنابراین می‌بایست محتوایی را تولید کنید تا نیاز‌شان، مسائل روزانه و تمام آن خصوصیاتی که در پی آن هستند را پوشش دهد. کاربران، ساعت‌های بسیار زیادی در اینترنت وقت خود را هدر داده تا بتوانند مطلب مورد احتیاج خود را بیابند، در صورتی که شما بتوانید احتیاجات اصلی آن‌ها را از راه ایجاد محتوا پوشش دهید، می‌توانید به یک منبع اطلاعاتی مبدل شوید.

نپرداختن به موضوع اصلی سطحی

یکی از مسائل عدیده ای که بیشتر وب سایت ها با آن درگیر هستند، این است که مقاله بدون بیان جزئیات مطرح می گردد. در صورتی که شما به مقالات تخصصی می پردازید، باید تلاش کنید تا همه اطلاعات و مسائل جزء آن را مطرح نمایید. جزئی گویی در موضوع اصلی موجب متمایز شدن وب سایت شما از سایرین خواهد شد.

خلاف سایرین بنویسید

بهتر است که این مورد را با یک مثال توضیح دهیم، شما به عنوان یک بازاریاب محتوا بر ویژگی های مثبت شبکه های اجتماعی واقفید و آن را یک نیاز الزامی تلقی می کنید و همگان در این موضوع با شما متفق‌القول هستند ولی شما این ‌بار به جای مزایای شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا، از ضررهای آن بنویسید. این نوع مقاله‌ها بیان می‌دارد که شما نکاتی را لحاظ می‌کنید که دیگران به آن توجهی ندارند و موجب متمایز شدن شما از بقیه خواهد شد.

در چندین مقاله به بررسی موضوع بپردازید

گاهی اوقات برخی از موضوعات هستند که جنبه های مختلفی برای توضیح دارند ولی موضوع آن یکسان  است. به عنوان مثال همین مقاله روش‌های تولید محتوا بسیاری با جنبه‌های گوناگون وجود دارد. شما می توانید در هر مقاله برخی از روش ها و ایده ها را بیان کنید.

لیستی از مقاله های تولید شده خود داشته باشید

بهتر است لیستی از همه مقاله های تولید شده وب سایت خود تهیه نمایید. جنبه مثبت اینکار این است که شما به راحتی می توانید نسبت به موضوع اصلی، به بقیه قسمت ها لینک دهید.

برترین مقاله ای که توسط سایر وب سایت ها تولید شده را قرار دهید

همواره افراد متخصصی وجود دارند که برای سایر وب سایت ها می نویسند. می‌بایست شما این افراد را بیابید و مقاله های آن ها را در وب سایت خود قرار دهید. لازم به ذکر است که منظور ما رونوشت از آن نبوده بلکه با شیوه نگارشی که تفاوت دارد آن را همراه با منبع ذکر کنید.

ایران سایت یکی از باسابقه ترین و بزرگ ترین مجموعه های طراحی وب سایت حرفه ای در تهران و حتی کل کشور است. این سایت با نشانی www.iransite.com همراه با تیمی متخصص و کارآمد در زمینه های طراحی و ساخت سایت، تولید محتوا، سئوی اینستاگرام، دیجیتال مارکتینگ و غیره فعالیت دارد. حوزه فعالیت این سایت بسیار گسترده بوده و حتی ساخت سایت های پرتال، علمی، عکاسی و شخصی را هم در بر می گیرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0035E0

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایران سایت ایجاد محتوا تولید محتوا کلمات کلیدی وب سایت ها مقاله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین شاکری روز شنبه در نشست خبری همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت رهبر انقلاب غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۴۶ مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

آقای شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت رهبری خواهند بود.

وی اضافه کرد: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی هم اظهار کرد: این کنگره از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده ولی از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را به صورت جدی‌تری دنبال کرده است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این کنگره ترویج قرآن و آشناسازی جامعه است، مطرح کرد: نسل جوان با جنبه سیاسی رهبر آشنا است اما جنبه‌های قرآنی ناشناخته مانده است که این کنگره تلاش می‌کند این بعد را نیز روشن کند.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این همایش تحکیم نظام اسلامی است، عنوان کرد: این کنگره با بیش از ۱۴۷ مرکز همکار بزرگ‌ترین کنگره تاریخ ایران است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک ۱۸۰ نفر در ارزیایی شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین در طول این زمان ۷۲ کارگاه مقاله نویسی، ۱۸ کرسی علمی ترویجی و نقد، ۱۶ کمیته علمی از شخصیت‌های مختلف و … برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره یک روزه و تنها در یک شهر نیست، تصریح کرد: اجلاس‌های متعددی برای این کنگره در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری ۱۱۶ پیش نشست، ۶۵ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی مرتبط با محورهای همایش یادکرد و گفت: ۱۳ جلد از مجموعه مقالات در اجلاس‌ها و نرم افزارهای هر اجلاس به صورت جداگانه منتشر می‌شود.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای اضافه کرد: پیش از برگزاری این کنگره حدود ۷۰ مقاله در ارتباط با اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب وجود داشت که امروز این مقاله‌ها از مرز ۲۰۰ مقاله گذشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری