Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:26:52 GMT

۱۲ درصد مردم استان ایمن شده‌اند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۹۸۵۳

۱۲ درصد مردم استان ایمن شده‌اند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان، آمار شهروندان ایمن‌ شده در استان را ۱۲ درصد اعلام کرد.

فتح‌الله حقیقی عصر دیروز (۷ تیر) در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس، اظهار کرد: این جلسه در راستای این است که همه بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و تحت پوشش تامین اجتماعی با دانشگاه علوم‌پزشکی هماهنگ شود. در هفته‌های گذشته بیش از ۸۰ درصد مردم فاصله اجتماعی را رعایت می‌کردند که سبب شده بود با وجود قرارگیری استان‌های همسایه در وضعیت قرمز، استان زنجان وضعیت مناسبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد:  با وجود اینکه همواره بر رعایت پروتکل و حضور افراد با ماسک در جامعه تاکید می‌شود ولی متاسفانه از دو هفته قبل دستورات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر مورد توجه شهروندان قرار گرفت و سبب شد که تعداد تست‌های سرپایی به دو برابر برسد و این روند ادامه داشت تا اینکه در حال حاضر تعداد تست‌های سرپایی انجام‌ شده به پنج برابر رسیده است و افزایش تعداد افراد بستری نیز با توجه به افزایش تعداد آزمایش‌ها، امری طبیعی است.

وی افزود: در هفته‌های گذشته نتیجه ۲۰ درصد آزمایش‌ها مثبت بود که حال بیشتر شده و تعداد افراد بستری نیز افزایش پیدا کرده است. در زمانی که ۳۰ تا ۴۰ نفر بستری بودند، ۴۰۰ تخت اشغال بود و اگر به ۱۰۰ بستری برسیم بیش از ۱۵۰۰ تخت اشغال می‌شود.

حقیقی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان، تصریح کرد: جدی گرفتن نکات بهداشتی اهمیت دارد؛ به طوری در ابتدا وضعیت طارم سفید بود که قرمز شد و دوباره به مرحله سفید رسیده که نیازمند همکاری از جانب مردم و مسئولان این شهرستان برای حفظ وضعیت سفید است. خدابنده شهرستانی بود که در ابتدا وضعیت سفیدی داشت ولی حالا وضعیت این منطقه قرمز است ولی خرم‌دره شهرستانی است که از ابتدا وضعیت قرمز داشت و این وضعیت هنوز هم ادامه دارد و ابهر نیز در وضعیت مشابهی است. در حال حاضر حفظ وضعیت سفید شهرستان‌ها مهم است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه در حال بر اساس آزمایش‌های سرولوژی ۱۲ درصد مردم زنجان ایمن شده‌اند، یادآور شد: ایمنی در کمترین حد خود است که نیاز به مراقبت‌های بهداشت فردی و اجتماعی را بیش از پیش جلوه می‌دهد و نیاز است فرمانداران همکاری بیشتری داشته باشند و در هر روستا دهیاران و اعضای شوراها، همیاران تبلیغ کرونا شوند. اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند، محدودیت در شهرستان‌ها برقرار خواهد شد.

استاندار زنجان از همه بیمارستان‌ها خواست که در هماهنگی کامل با دانشگاه علوم‌پزشکی باشند و ادارات و دستگاه‌ها با مراکز بهداشت هماهنگ شده و خدمات لازم را در اختیارشان بگذارند تا شرایط موجود در کشور و به تبع آن بیماری موجود در استان، به پایان رسیده و استان کارنامه مناسبی برای ارائه داشته باشد. همکاری بیمه‌ها و بیمارستان خصوصی بهمن باید با دانشگاه علوم‌پزشکی آغاز شود و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز باید برای تامین اعتبارات بخش بهداشت و درمان، برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به موارد مطرح ‌شده در رابطه با معوقات پزشکان و پرستاران، عنوان کرد: اگر معوقات اضافه‌کار و کارانه پرستاران بیشتر از میانگین کشوری باشد، قطعا اقدام عاجل خواهد شد و در حال حاضر پزشکان و پرستارانی که چهار ماه را بی‌وقفه فعالیت داشتند باید به حقوق خود برسند.

این مسئول خاطرنشان کرد: به خاطر منابع مالی نباید امر بهداشت و درمان به تعویق بیافتد. بازگشایی تالارها باید با رعایت پروتکل‌ها و تایید مرکز بهداشت باشد. به خاطر برگزاری مراسم عزا و عروسی به اصطلاح زیرزمینی آمار تست‌ها افزایش یافته است و در این زمینه مردم هستند که باید مراعات حال خود و دیگران را بکنند و در شرایطی که می‌توان گفت کارکنان بیمارستان‌ها با ۲۰۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، مردم با رعایت نکردن  علاوه ‌بر سلامت خود و دیگر افراد جامعه، سلامت جامعه بهداشت و درمان که در خط مقدم جبهه مبارزه با بیماری هستند را نیز به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان فتح الله حقیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند

دادستان زنجان پس از به خط کردن مسئولان استانی برای نجات سه پل تاریخی و ساماندهی بستر زنجانرود، استاندار زنجان را مجبور کرد تا ۱۵ خرداد به مسئولان استانی فرصت دهد که وضعیت ظاهری این پل تاریخی را ساماندهی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، 10 فروردین امسال بود که این رسانه ، گزارش ویدئویی با موضوع وضعیت نامناسب پل قدیمی میربهاءالدین با قدمت بیش از 100 ساله منتشر کرد و روی خط خروجی رفت؛ همین موضوع سبب شد که دادستان مرکز زنجان در زمینه انتشار این خبر ضمن تقدیر از مطالبه‌گری خوب خبرگزاری تسنیم بگوید: این موضوع را پیگیری می‌کنم و با دستگاه‌هایی که در این زمینه ترک فعل کرده‌اند برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر شهرداری زنجان با ورود دادستانی به موضوع، نیروهای پاکبان شهرداری منطقه 3 را به خط و در عرض یک روز بیش از یک تن زباله را از آنجا جمع‌آوری کرد؛ اما این پایان کار نبود و بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان دوباره شخصاً 17 فروردین از پل‌های تاریخی زنجان (میربهاءالدین و سیدمحمد و سردار) بازدید کرد و در این بازدید، شهردار زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل محیط زیست و چند تن دیگر مدیران، وی را  همراهی کردند.

بهروز عباسی در این بازدید ضمن تأکید بر حفظ آثار باستانی و تاریخی، از مسئولان درخواست کرد که هرچه سریعتر به وضعیت ظاهری این پل‌های تاریخی رسیدگی کنند. عباسی دراین بازدید تأکید کرد: با ترک فعل هر دستگاهی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کوتاهی برخی دستگاه‌ها، سبب نارضایتی مردم شود.

در ادامه، دادستان زنجان 29 فروردین ماه، بعد از رژه نیروهای مسلح زنجان، استاندار و مسئولان استانی را به خط کرد و همگی از حاشیه زنجانرود و سه پل تاریخی زنجان (میربهاءالدین، حاج محمد و سردار) بازدید کردند.

بهروز عباسی دادستان زنجان در این بازدید به مسئولان استانی تأکید کرد که باید مشکلاتی که سالیان سال در اطراف این پل‌ها انباشته شده است را رفع کنند.

وی با بیان اینکه ترک فعل نباید در این زمینه رخ دهد و سبب نارضایتی عمومی شود، گفت: باید بتوانیم نهایت استفاده را از ظرفیت این پل‌های تاریخی داشته باشیم و مشکلات پیرامون این پل‌ها و زنجانرود را حل کنیم.

حال این روزها، به دستور استاندار زنجان،‌ لایروبی زنجانرود و ساماندهی وضعیت وخیم پل میربهاءالدین و دو پل تاریخی دیگر در حال انجام است که خود استاندار زنجان هم با استوری در اینستاگرام از روند کار اجرایی در این حوزه اشاره کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند