Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:11:46 GMT

رشد ۷۷۰ درصدی پرداخت زکات در البرز

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۱۱۶۳

رشد ۷۷۰ درصدی پرداخت زکات در البرز

ایسنا/البرز مدیرکل کمیته امداد البرز از رشد ۷۷۰ درصدی پرداخت زکات در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

محمد محمدی فرد  با اشاره به نقش زکات در متعادل سازی وضعیت اقتصادی جامعه اظهار کرد: پرداخت زکات و وجوهات آن یکی از منابع رفع نیازهای معیشتی مددجویان کمیته امداد امام (ره) و سایر نیازمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: وجوهات زکات علاوه بر صرف امور معیشتی نیازمندان صرف ارائه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند، امور درمانی محرومان، تحصیل و آموزش فرزندان خانواده‌های نیازمند، تامین لوازم زندگی، صرف آزادی زندانیان غیر عمد و همچنین ساخت و تعمیر مسکن روستاها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به همت مودیان زکات در استان و امدادگران پرتلاش، استان البرز با رشد ۷۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته رتبه یکی از مسایل مهمی که در شرایط کنونی باید به عنوان یک نقطه اتکا در امور فقرزدایی مورد توجه قرار گیرد ، زکات است .

این مسئول اظهارکرد : این نهاد با هدف احیاء سنت و واجب الهی پس از کسب اجازه از ولی امر مسلمین و مراجع عظام تقلید، نسبت به جمع‌آوری زکات مردم مسلمان و توزیع آن بین اقشار محروم جامعه اقدام می کند .

مدیرکل کمیته امداد البرز گفت: تبلیغات زکات، دیدارهای چهره به چهره با کشاورزان و دامداران توسط مبلغان و روحانیون، تشکیل ستاد زکات و برگزاری نشست های جمعی در مساجد در خصوص اهمیت پرداخت زکات در مناسبت های مختلف از جمله اقداماتی است که برای ترویج و احیای فرهنگ پرداخت زکات در این استان انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی البرز پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی

حمید باسره مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۴۰۹ سری جهیزیه به ارزش بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند اهدا شد. 

وی افزود: از این میزان ۱۲۱ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد و ۲۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیران و مردم در قالب صدقات، نذورات، زکات تامین شده است.

 مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: هر سری جهیزیه اهدایی به زوج‌های جوان شامل پنج قلم کالای  اساسی‌ همچون یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی و جارو برقی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی