Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:19:00 GMT

با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۳۰۸۰

با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید

احتمالا این روزها بارها و بارها نام دیجیتال مارکتینگ را شنیده باشید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مدیر وب، دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کارکردی دارد؟ به زبان ساده به هر فرآیندی در دنیای اینترنت که به هدف معرفی یک محصول، برند و یا خدمات انجام شود، دیجیتال مارکتینگ می‌گویند.

بدون شک رسوخ دنیای اینترنت به زندگی اکثریت افراد و استفاده روزانه از موبایل، تبلت، لپ تاپ و البته اینترنت، این شیوه تبلیغات را به یکی از موفق‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغ تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه اطلاعات جامعی را در این باره در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه ابزارهایی استفاده می‌کند؟

همانطور که در بخش مقدمه نیز اشاره شد، دیجیتال مارکتینگ همان بازاریابی و تبلیغ اما در دنیای اینترنت و فضای مجازی است. در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد صاحبان کسب‌ و کارهای مختلف و برندهای گوناگون در جهان از این شیوه تبلیغ برای معرفی و توسعه کاری خود استفاده می کنند.

این شیوه تبلیغات مانند روش‌های سنتی و قدیمی دارای اصول و چهارچوب‌هایی است که توجه به آن ها می‌تواند موفقیت چشمگیری برای شما به دنبال داشته باشد.

بعد از آن که با مفهوم این نوع از بازاریابی آشنا شدید، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که از چه ابزارهایی می‌توانید برای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. پاسخ بسیار ساده است.

شما می‌توانید از وب سایت‌ها، پست‌های مختلف یک یا چند وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیک، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف، کاتالوگ‌ها و بروشورهای آنلاین و غیره استفاده کنید. هر کدام از این ابزارها می‌تواند محصولات و خدمات شما به هزاران و حتی میلیون‌ها نفر معرفی کرده و به رشد و پیشرفت شما کمک کند.

آیا دیجیتال مارکتینگ واقعا موثر است؟

همانطور که می‌دانید برای موفقیت در هر کسب‌ و کار، داشتن تبلیغات مفید و موثر یک فاکتور بسیار کلیدی و مهم است. یکی از مشکلات بازاریابی سنتی آن است که شاید فرد متوجه میزان موفقیت تبلیغات خود شود، اما نمی‌تواند به طور دقیق متوجه این مساله شود که چه بخش هایی از تبلیغات موثر و چه بخش هایی بی اثر یا کم اثر بوده است؟

دیجیتال مارکتینگ این مشکل را به طور کامل برای شما رفع کرده است. بازاریابی آنلاین به شما دقیقا خواهد گفت که هر لینک تبلیغ چه تعداد بازخورد و کلیکی گرفته است، تبلیغات شما به چه کسانی رسیده است؟ کدام بخش از تبلیغات مفید و کدام بدون اثر بوده است؟ با استفاده از این اطلاعات می‌توانید به راحتی تبلیغات خود را ارزیابی کرده تا در زمان بسیار کوتاه تری به بازدهی مورد نظر خود برسید.

دیجیتال مارکتینگ چه اصولی دارد؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، موفقیت در دیجیتال مارکتینگ مانند هر کار دیگر، نیازمند توجه و رعایت اصول است. اگر شما نیز قصد ورود به آن را دارید، بهتر است با این اصول آشنا شوید.

تولید محتوای مناسب

شما تبلیغات خود را از طریق یک یا چند محتوا به کاربران ارائه می دهید. این محتوا می‌تواند ترکیبی از متن، تصاویر، فیلم، فایل صوتی و غیره باشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که محتوا باید اثربخش و جذاب بوده تا بر مخاطبان شما تاثیر بگذارد.

طراحی و مدیریت پنل کاربری

در صورتی که شما از یک سایت یا نرم‌افزارهای ارتباطی استفاده می کنید، باید بتوانید تنظیمات و مدیریت آن را به گونه‌ای انجام داده که مطابق با اصول دیجیتال مارکتینگ باشد. برای مثال شما باید بدانید از چه قالب‌ها و افزونه‌هایی باید برای سایت خود استفاده کنید تا تاثیر و کارایی بیشتری داشته باشد.

بررسی سئو

مساله دیگری که می‌توان آن را یکی از مهمترین فاکتورهای دیجیتال مارکتینگ دانست، سئوی سایت است. همانطور که می دانید تمامی سایت‌های دنیای اینترنت به طور مداوم توسط اصولی به نام سئو توسط گوگل بررسی و اعتباربخشی می‌شوند.

در صورتی که بتوانید سئوی سایت خود را ارتقا دهید، می‌توانید جایگاه مناسبی در نتایج جست و جوی گوگل پیدا کنید.

استفاده از ایمیل و یا پیامک

شما باید همواره با مخاطبان خود در ارتباط باشید. از دیگر اقداماتی که می‌تواند دیجیتال مارکتینگ شما را به نتیجه برساند، استفاده از ایمیل مارکتینگ و یا sms است. شما می‌توانید خدمات و محصولات خود را از روش‌های گفته شده به حجم زیادی از افراد معرفی کرده و آنها را راغب به خرید و یا دریافت خدمات کنید.

تبلیغ در دیگر شبکه های اجتماعی

داشتن یک وب سایت و فعالیت آن تنها اقدام مورد نیاز برای موفقیت دیجیتال مارکتینگ و کسب‌ و کار شما نیست. در دنیای شلوغ و پر سرعت امروزی شما باید بتوانید تبلیغات گسترده‌تری نسبت به رقبای خود داشته باشید. از آن جا که این روزها بیشتر افراد در شبکه‌های اجتماعی مختلف عضو هستند، تبلیغ در آن‌ها می‌تواند برای شما بسیار موثر واقع شود.

استفاده از گوگل آنالیتیکس

اگر شما به دنبال فعالیت موفق در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستید، استفاده از ابزار تجزیه تحلیل گوگل آنالیتیکس می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. با استفاده از این ابزار می‌توانید میزان سود و بازده، موفقیت هر محصول و یا تبلیغات، هزینه‌های پرداختی و هر آنچه که مورد نیازتان هست را بررسی کنید.

استفاده از تخفیف

همانند هر کسب‌وکار و تبلیغات حضوری و سنتی، استفاده از تخفیفات و جشنواره‌های ویژه می‌تواند به دیجیتال مارکتینگ و موفقیت کسب‌ و کار شما کمک قابل‌توجهی کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدیر وب دیجیتال مارکتینگ تولید محتوا دیجیتال مارکتینگ دنیای اینترنت برای شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت : با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه و سازمان فضای مجازی سراج مرکز استان و آموزش‌وپرورش استان؛ دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایلی آوین نو، برگزار می‌شود.

وی افزود: فعالیت در رسانه و تولیدات رسانه‌ای نقش بسیار مهمی در جوامع مدرن دارد. رسانه‌ها به‌عنوان صدای جامعه عمل می‌کنند و توانایی تأثیرگذاری بر افکار، نگرش‌ها و رفتار‌های افراد رادارند. تولیدات رسانه‌ای شامل انواع رسانه‌ها مانند رادیو، تلویزیون، رسانه‌های آنلاین، رسانه‌های اجتماعی و... است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه مصداق‌های اهمیت فعالیت در رسانه و تولیدات رسانه‌ای را برشمرد و گفت: این مصداق‌ها عبارت‌اند از:۱- اطلاع‌رسانی: رسانه‌ها به ما امکان می‌دهند تا با اخبار، رویداد‌ها و اطلاعات به‌روز آشنا شویم. آنها نقش بسیار مهمی در تأمین منابع اطلاعاتی برای جامعه دارند و افراد را با مسائل مختلف جامعه و جهان آشنا می‌سازند.۲- شکل‌دهی به نگرش‌ها: رسانه‌ها توانایی تأثیرگذاری بر نگرش‌ها و عقاید افراد رادارند. آنها می‌توانند الگوها، ارزش‌ها و ایده‌ها را ترویج کنند و به شکل‌دهی به نگرش‌های جامعه کمک کنند.۳- تأثیر در سیاست: رسانه‌ها توانایی تأثیرگذاری بر روند سیاست‌گذاری دارند. آنها می‌توانند مسائل مختلف را در جامعه مطرح کنند، نظرات عمومی را تحت تأثیر قرار دهند و روند تصمیم‌گیری‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.
۴- تولید فرهنگ و سرگرمی: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در تولید فرهنگ و سرگرمی دارند. آنها فضایی را برای انتشار هنر، فرهنگ و سبک زندگی فراهم می‌کنند و می‌توانند به ترویج هنر و فرهنگ جامعه کمک کنند.

وی ادامه داد: فعالیت در رسانه و تولیدات رسانه‌ای نه‌تن‌ها امکان ارتباطات و اطلاع‌رسانی مؤثر را فراهم می‌کند، بلکه توانایی تأثیرگذاری بر جوامع و فرهنگ‌ها را دارد.

خیاط زنجانی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره، با اصول و مفاهیم اساسی مهارت‌های رسانه‌ای آشنا خواهند شد و سرفصل‌های آن عبارت‌اند از: ۱) طراحی پوستر با موبایل: که آشنایی با تکنیک‌ها و اصول طراحی گرافیکی را در برمی‌گیرد و طراحی پوستر‌های زیبا و جذاب را توسط موبایل آموزش می‌دهند.۲) تدوین با موبایل: در این قسمت شرکت‌کنندگان در دوره با تکنیک‌ها و ابزار‌های تدوین ویدئو با استفاده از موبایل آشنا می‌شوند و قادر خواهند بود ویدئو‌های خلاقانه و جذاب را ایجاد و ویرایش نمایند. ۳) عکاسی با موبایل: آشنایی با ترفند‌ها و روش‌های عکاسی با استفاده از موبایل شامل می‌شود و مخاطب یاد می‌گیرد عکس‌های حرفه‌ای و زیبا را به‌وسیله دوربین موبایل خود ثبت کند.

وی اضافه کرد: این دوره به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد که مهارت‌های رسانه‌ای خود را در زمینه‌های مختلف تقویت نمایند و از آنها در کسب‌وکارها، تولید محتوا و ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: زمان برگزاری دوره‌ی آموزشی مهارت‌های رسانه‌ای آوین نو در دو جلسه، پنجشنبه‌ها، ۲۰ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ هست که به‌صورت حضوری در شهرستان کرمانشاه برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان گواهینامه ارائه خواهد شد.

وی گفت: لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی fandino.ir مراجعه نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • صدای پای بازیکن نام آشنا در استقلال گوش می‌رسد/ این شادی گل بی دلیل نبود!