Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: با طراحی و ساخت بزرگترین چاپگر سه بعدی مجهز به دو سامانه لایه گذار، امکان تولید کامپوزیت‌های تقویت شده با الیاف به منظور بهره گیری در صنایع مختلف فراهم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه صنعتی اصفهان، حسین حسنی با بیان اینکه چاپ سه بعدی با روش لایه گذاری مذاب پلیمری(FFF) به علت هزینه‌ پائین، در حال تبدیل شدن به یکی از پراهمیت‌ترین روش‌های تولید قطعات صنعتی است، اظهار داشت: با این وجود قطعات تولید شده با این روش نسبت به روش‌های متداول دیگر استحکام پایین‌تری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نتایج پژوهش‌ها نشان داده تا با بهره‌گیری از شیوه تغذیه همزمان الیاف ممتد در حین فرآیند چاپ سه بعدی، می‌توان استحکام قطعات چاپ شده سه بعدی را افزایش داد.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: گروهی از محققان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با بهره‌گیری از روش چاپ با تغذیه همزمان الیاف و پلیمر که (CFC) نام دارد، موفق شدند تا ضمن بومی‌سازی فناوری طراحی و تولید چاپگرهای سه بعدی مجهز به تغذیه همزمان الیاف، بزرگترین چاپگر سه بعدی کشور که از دو سامانه لایه‌گذار جهت تولید نمونه‌های کامپوزیتی-پلیمری استفاده می کند را طراحی و تولید کنند.

وی با اشاره به امکان تولید دقیق قطعات پیچیده سه بعدی تا ابعاد 70 در48 در 48 سانتی‌متر با بهره‌گیری از دستگاه ساخته شده، تصریح کرد: در این چاپگر یکی از دو سامانه لایه گذار، توانایی تغذیه همزمان الیاف ممتد با کارایی بالا نظیر الیاف کربن، شیشه و کولار همراه با پلیمر را دارد و سامانه دیگر به صورت جداگانه رشته‌های پلیمری گرمانرم نظیر پلی لاکتیک اسید، اکریلو نیتریل بوتادین استایرن، پلی استر، پلی پروپیلن و نایلون را لایه گذاری می‌کند.

حسنی گفت: استفاده از دو سامانه لایه‌گذاری در این دستگاه، امکان چاپ سه بعدی سریع‌تر سازه و نیز تقویت موضعی قطعه تولید شده جهت ساخت کامپوزیت‌های تقویت شده با الیاف را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه قادر است، کامپوزیت‌های سه بعدی و دو بعدی تقویت شده با الیاف را در شکل‌های سه بعدی تولید کند که این نوع کامپوزیت در صنایع مختلف نظیر حمل و نقل؛ صنعت هوا فضا و غیره کاربرد دارد.

دستاوردی جدید از محققان دانشگاه صنعتی اصفهان / تولید دستگاه الکتروریسی نانوالیاف برای تولید ماسک N95دانشگاه صنعتی اصفهان به عضویت مرکز پژوهش‌های هسته‌ای اروپا درآمدکنفرانس ملی «اویونیک» و «رادار» در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به برخی کاربردهای استفاده از این شیوه درتولید کامپوزیت‌ها اظهار داشت: به عنوان نمونه می‌توان به تولید قطعات پرکاربردی نظیر پروتزهای مصنوعی جهت استفاده افراد معلول، پره توربین‌های بادی در مقیاس کوچک، تولید قطعات پیچیده مورد استفاده در ماشین­‌های صنعتی، و قطعات ضربه گیر خودرو مانند جعبه‌های تصادف اشاره کرد.

وی افزود: در کنار فرآیند طراحی و ساخت بزرگترین چاپگر سه بعدی مجهز به دو نازل لایه گذار جهت تولید کامپوزیت‌های تقویت شده با الیاف ممتد، این محققان موفق شدند تا ضمن تولید رشته‌های پلیمری مورد نیاز برای تغذیه به چاپگرهای سه بعدی با ضخامت 1 و 75 میلی‌متر و یکنواختی بالا به خودکفایی رسیده و نیاز به واردات این اقلام را نیز مرتفع کند.

انتهای پیام/169/ی

R41346/P/S6,51/CT12 بیشتر بخوانید... دستاوردی جدید از محققان دانشگاه صنعتی اصفهان / تولید دستگاه الکتروریسی نانوالیاف برای تولید ماسک N۹۵ همایش ملی مهندسی سطح به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود دانشگاه صنعتی اصفهان به عضویت مرکز پژوهش‌های هسته‌ای اروپا درآمد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بزرگترین چاپگر سه بعدی سه بعدی بهره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احسان یاسین از فلسطین خواند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احسان یاسین خواننده جوان کشورمان این روز‌ها به دعوت کشور تونس عازم این کشور شده است. همزمان با حضور او، پس از وقفه ۵ ساله، هفته فرهنگی ایران با نمایش فیلم ملک سلیمان نبی و میزبانی از دو نفر از برجسته‌ترین قهرمانان آن برگزار شده است.

احسان یاسین در این رویداد فرهنگی، با قطعات معنوی و موسیقایی در حمایت از آرمان فلسطین کنسرت اجرا کرد که با استقبال خوب حاضران مواجه شد.

هفته فرهنگی ایران فرصتی دوباره برای آشنایی نخبگان فرهنگی دو کشور است.

مسئولان تونسی همزمان با حضور احسان یاسین در این کشور که مورد توجه رسانه‌های عربی به ویژه العالم قرار گرفت، او را به برنامه تلویزیونی «carthage» که مطرح‌ترین برنامه تلویزیونی این کشور است دعوت کردند و او هم به سبک موسیقی الهی- عرفانی خود که مورد علاقه مردم این کشور است، به اجرای قطعات خود پرداخت.

یاسین علاوه بر این، در چند سالن کنسرت این کشور هم به اجرای قطعات الهی خود از جمله قطعه حبیبی قلبی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، پرداخت که با استقبال خوب حاضران مواجه شد.

حضور یاسین در کشور تونس و اجرای قطعات او به زبان عربی با استقبال مردم این کشور آفریقایی مواجه شد.

 

 

دیگر خبرها

  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد