Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با دهه کرامت، اردوی جهادی سلامت طرح «دارالشفا» زیر نظر بنیاد کرامت رضوی در روستای کلاته سید از توابع بخش مرکزی شهر مشهد برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «محمود اصغری» اعلام کرد: تیم های جهادی کانون سلامت در ادامه ارائه خدمات درمانی، دارویی و آموزشی رایگان در قالب طرح «دارالشفا» به بیماران محروم حاشیه شهر مشهد، شنبه هفتم تیر 99 در روستای محروم کلاته سید حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست گروه سلامت کانون ‌های خدمت رضوی استان خراسان رضوی گفت: این گروه 23 نفره شامل سه پزشک متخصص در رشته ‌های زنان، داخلی و طب مکمل، دو دکترای تخصصی پرستاری، دکتر داروساز، ماما، کارشناس داروساز، چهار پرستار و همچنین نیروهای اجرایی و خدماتی بودند که این تیم را همراهی می کردند.

 

اصغری ادامه داد: در مجموع 157 بیمار کم ‌برخوردار در روستای کلاته سید مشهد ویزیت رایگان تخصصی و عمومی شدند. همچنین تمامی بیماران حاضر در این اردوی جهادی داروی رایگان دریافت کردند.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات پایش سلامت شامل محاسبه شاخص توده بدنی یا BMI، سنجش فشارخون و قندخون به بیماران حاضر در اردوی جهادی سلامت روستای کلاته سید گفت: 2 بیمار دیابتی و 15 بیمار فشارخونی جدید توسط این تیم پزشکی شناسایی شدند.

 

به گفته اصغری 7 بیمار سالمند نیز در منزل ویزیت شدند و آموزش ‌های مراقبت‌ پرستاری نیز به بیماران با توجه به نیاز آنان توسط دو پرستار ارائه شد.

 

وی بیان کرد: 14 بیمار محروم نیز برای دریافت خدمات فوق تخصصی پزشکی و 7 بیمار برای بهره‌ مندی از خدمات رادیوگرافی، سونوگرافی و ماموگرافی به مراکز درمانی سطح شهر مشهد از جمله دارالشفای امام رضا(ع) ارجاع داده شدند تا خدمات درمانی آنان تکمیل شود.

 

اصغری با بیان اینکه یک بیمار نیز برای جراحی در بیمارستان قائم مشهد بستری خواهد شد، گفت: بیماران کم‌ برخوردار و محروم حاضر در اردوی جهادی مستقر در روستای کلاته سید پیش از آغاز طرح توسط نیروهای پشتیبانی شناسایی و برای آنان برگه ویزیت صادر شده بود.

 

سرپرست کانون سلامت خدمت رضوی تصریح کرد: این اردوی جهادی با رعایت جدی فاصله‌ گذاری اجتماعی و سایر دستورالعمل ‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا انجام شد و بیماران در زمانی مشخص در مکان ارائه خدمات حاضر شدند تا از هرگونه تجمعی جلوگیری شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اردوی جهادی سلامت طرح دارالشفا توسط کانون موضوعی سلامت دبیرخانه کانون ‌های خدمت رضوی خراسان رضوی زیر نظر بنیاد کرامت رضوی با مشارکت دارالشفای امام رضا(ع) و نهاد مردمی کهف الحسن(ع) به مناسبت دهه کرامت هر روز در یکی از مناطق محروم حاشیه شهر مشهد از جمله گلشهر، قرقی، طرق، بلوار توس و... در حال برگزاری است.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردوی جهادی آستان قدس رضوی اردوی جهادی سلامت شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی پنجشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه سفر خود به مشهد، افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف، آماده شده است.   وی ادامه داد: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.   دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.   وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی، به مشهد سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس