Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیماری کرونا هر روز چهره جدیدی از خود نشان می‌دهد و در این شرایط غیرعادی برای مقابله با این بحران باید مصوبات ستاد کرونا شهرستان نهاوند هرچه سریع‌تر و باقدرت اجرایی شود و نتیجه آن کاهش تعداد بیماران کرونایی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شرایط کرونایی هرروز که می‌گذرد به قول مسئولان بهداشتی چهره جدیدی از این بیماری مشخص می‌شود و باوجود تلاش متخصصان هنوز نسخه دارویی برای مهار این‌همه گیری تهیه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش‌های شبانه‌روزی پزشکان در دنیا هنوز نتوانسته جلوی ابتلا و کشته شدن افراد در سنین مختلف را بگیرد و طرح‌های مختلفی برای مقابله با این بیماری در کشور و در دنیا اجرا می‌شود به امید اینکه واکسن این بیماری هرچه زودتر کشف شود.

در خانه ماندن و نداشتن تردد غیرضروری به همراه استفاده از ماسک همچنان مهم‌ترین توصیه پزشکان برای مقابله با این بیماری است و تنها نسخه‌ای است که تجویز می‌شود.

در شهرستان نهاوند نیز در روزهای گذشته اوضاع کرونایی بسیار بحرانی بوده است و خبرهایی منتشر شد که حتی بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان دیگر ظرفیت پذیرش بیمار را ندارد و شرایط عادی نیست.

هرچند که مسئولان آمار ابتلا به بیماری کرونا را در شهرستان به‌صورت روزانه اعلام نمی‌کنند ولی در آماری که توسط مسئولان استانی اعلام‌شده نهاوند همواره در وضعیت قرمز قرار دارد.

این شهرستان در آماری که هفته گذشته اعلام شد بیش از ۱۹۴ مورد مثبت از ابتدا داشته و همچنان بعد از شهر همدان دومین شهر کرونایی استان همدان است که این شرایط می‌طلبد مصوبات ستاد کرونا شهرستان اجرایی شود و مراسم ختم و عروسی به‌عنوان پاشنه آشیل شهرستان، مدیریت و با نظارت انجام شود.

اجرای طرح ضربتی ۲۱ روزه برای مقابله با کرونا در نهاوند

مراد ناصری فرماندار نهاوند می‌گوید: در شرایط بحرانی هستیم و همه باید کمک کنند تا از این شرایط خارج شویم و من مطمئن هستم بحران کرونا با کمک مردم برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت: کادر درمانی ما شب و روز در بیمارستان در حال تلاش هستند باید به فکر آن‌ها باشیم و شرایط بحران جای عقده‌گشایی و سهم خواهی نیست.

فرماندار نهاوند به اجرای طرحی برای مقابله با کرونا در شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح ۲۱ روزه و ضربتی مقابله با کرونا در شهرستان اجرا می‌شود و آثار این طرح باید مشخص و مردم باید نتیجه را در پایان تیرماه احساس کنند.

ناصری گفت: مسئول اطلاع‌رسانی آمار کرونا در استان دانشگاه علوم پزشکی و در شهرستان رئیس شبکه بهداشت و درمان است و این آمار مورد استناد قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: در بخش فرهنگی باید کارکنیم و شبکه بهداشت و بخشداران باید بر مراسم ختم نظارت بیشتری داشته باشند و از صاحبان عزا تعهد گرفته شود تا تجمعی نباشد.

فعالیت تالارها با یک‌سوم ظرفیت بلامانع است

فرماندار نهاوند افزود: فعالیت تالارها با یک‌سوم ظرفیت واقعی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است و همه رانندگان تاکسی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

ناصری با بیان اینکه نباید در مراسم ختم تجمع باشد و شبکه بهداشت بر این بخش نظارت کند، اظهار کرد: از خانواده متوفیان تعهد گرفته  و صاحبان عزا مکلف به رعایت موارد بهداشتی شوند تا کسان دیگری درگیر این بیماری نشوند.

وی در پایان گفت: با همکاری و همدلی می‌توانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم و نیازمند همکاری مردم هستیم و اصحاب رسانه نیز واقع‌بینانه با شرایط رفتار کنند.

استفاده از نقاهتگاه در دستور کار باشد

سرهنگ علی مختاری، فرمانده سپاه نهاوند و دبیر قرارگاه زیستی شهرستان نیز در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس مرگبار کرونا شهرستان گفت: وضعیت ابتلا در نهاوند به بالاترین حد خود رسیده و مردم باید کمک کنند تا از این شرایط خارج شویم.

وی اظهار داشت: متأسفانه ابتلا به کرونا به برخی ادارات نهاوند هم رسیده و باید در ادارات و مراکز دولتی الزام استفاده از ماسک رعایت شود.

مختاری ادامه داد: برگزاری مراسم‌های ختم و عروسی همچنان مهم‌ترین مراکز ابتلا مردم به کرونا هستند و پاشنه آشیل ابتلا مردم حضور در این مراسم‌ها است.

دبیر قرارگاه زیستی شهرستان افزود: با توجه به آماده‌سازی نقاهتگاه‌ها در چند منطقه شهرستان نهاوند پیشنهاد می‌کنیم که از نقاهتگاه‌های آماده شهرستان برای قرنطینه بیماران با حال بهتر استفاده کنیم.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: باید خروجی این جلسه قابل‌اجرا شود و بهترین تصمیمات برای خروج از این وضعیت توسط اعضای ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شود.

تالارهای بازگشایی‌شده در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی پلمپ می‌شوند

عباس آزاد بخت دادستان شهرستان نهاوند نیز می‌گوید: در مورد مراسم ختم رسانه‌ها خوب ورود کرده‌اند ولی نیاز است کار با جدیت بیشتری دنبال شود و شرایط مدیریت شود.

وی اظهار داشت: تالارها با شرایط خاص و الزام اجرای دستورات بهداشتی بازگشایی می شوند ولی اگر تخلفی صورت بگیرد پلمپ خواهند شد.

دادستان شهرستان نهاوند افزود: سلامت شهروندان بسیار مهم است وادارات شهرستان حتماً از ماسک استفاده کنند و حمل ‌و نقل عمومی نیز باید دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

آزادبخت بیان کرد: ناوگان حمل ‌و نقل عمومی یکی از مراکزی است که باید نظارت بیشتری باشد و اگر موارد بهداشتی را رعایت نکردند بعد از تذکر و در صورت ادامه دادن تخلف خودروها به پارکینگ منتقل می‌شوند.

آماده‌سازی ۱۰۰ تخت بستری در بیمارستان شهید قدوسی برای بیماران کرونایی

سیامک دانشور، رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز گفت: متأسفانه مراسم عروسی و عزا همچنان در شهرستان برگزار می‌شود و هرچه به مردم خطرات این اجتماعات را اعلام می‌کنیم، نتیجه‌ای ندارد.

وی اظهار داشت: در شهرستان کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند متأسفانه درصد زیادی از اطرافیان را نیز آلوده کرده‌اند که این نگران‌کننده است.

دانشور افزود: باید درزمینهٔ فرهنگی هم کارکنیم و امیدواریم با توجه به رعایت و باور مردم جهت استفاده همه مردم از ماسک بتوانیم روند نزولی تعداد ابتلا را داشته باشیم.

وی بیان کرد: بیماران کرونایی در شهرستان هم‌اکنون در بیمارستان علیمرادیان بستری می‌شوند و ظرفیت پذیرش در دو بخش ایجادشده است ولی برای شرایط دیگری هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

فراهم‌شدن ۱۰۰ تخت بستری و ۱۲ تخت “ای سی یو ” در بیمارستان شهید قدوسی  

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند خاطر نشان کرد: تعداد ۱۰۰ تخت بستری و ۱۲ تخت “ای سی یو ” در بیمارستان شهید قدوسی فراهم‌شده که امیدواریم نیاز به استفاده نباشد.

دانشور ادامه داد: متأسفانه ساده‌انگاری مردم نگران‌کننده است و با توجه به اینکه سن ابتلا پایین آمده است باید همه استفاده از ماسک را جدی بگیرد و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش عصر همدان، باوجود همه تأکیدات مسئولان مبنی بر الزام استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی مردم باید خطرات این بیماری ناشناخته را درک کرده و از حضور در اجتماعات اجتناب کنند.

برگزاری مراسم ختم و عروسی این روزها به یک معضل تبدیل‌شده است که علی‌رغم اعلام چندین‌باره مبنی بر ممنوعیت اجرای این مراسم ولی در گوشه و کنار این شهرستان همچنان مراسمات برگزار می‌شود که مسئولان باید با مدیریت کردن این اوضاع نسخه واحدی برای نظارت بر این مراسمات تهیه کنند.

الزام استفاده از ماسک در ادارات و نهادهای دولتی در کنار دیگر مصوبات ستاد مقابله با کرونا از طرف دستگاه‌های مربوطه باید اجرایی شود و خروجی و نتیجه این جلسات و مصوبات باید کاهش تعداد ابتلا در شهرستان و حرکت به سمت سفید شدن شهرستان باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مقابله با کرونا استفاده از ماسک شهرستان نهاوند برای مقابله موارد بهداشتی شبکه بهداشت مراسم ختم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیین پهلوانی دو هزار ساله بیل‌گردانی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان محلات و مسولان برای استقبال از کشت‌های بهاره در شهر نیم ور این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: بیل گردانی ریشه در فرهنگ مردم نیم ور دارد و مردم این منطقه معتقدند، به برکت و زیادی آب در فصل بهار کمک می‌کند.

مرادی افزود: در این آیین ۱۲۰ نفر از کشاورزان از نیمه اسفند تا نیمه فروردین، مسیر ۱۸ کیلومتری از نهر‌ها و کانال‌های آب شهر را که مملو از گل و لای و گیاهان شده با همکاری هم پاکسازی می‌کنند. پس از لایروبی جوی‌های آب، در آیینی بیل گردانان به نوبت، هفت بیل را در دو دسته چهار و سه تایی به یکدیگر بسته و با مهارت و قدرت در دو جهت مخالف به صورت ضربدری بالای سر می‌چرخانند و قدرت نمایی می‌کنند.

به گفته مرادی ریشه آیین بیل‌گردانی به دلیل اهمیت آبیاری در این شهر و جنگ دیرینه انسان و طبیعت بر سر آب اجرا می‌شود.

این مراسم با اجرای موسیقی محلی و برگزاری غرفه‌های سوغات محلی و صنایع دستی در نیم ور از توابع شهرستان محلات اجرا شد.

آیین بیل گردانی در سال ۱۳۸۹ ثبت معنوی شده است ومقدمات ثبت جهانی آن در حال انجام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی