Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-بهادری جهرمی گفت: روز سوم مهر ماه آزمون وکالت ۹۹ برگزار می‌شود و مجری آزمون مرکز سازمان سنجش خواهد بود.

علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در نشست خبری عصر امروز خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: سال گذشته موفق شدیم آزمون وکالت را برگزار کنیم و این آزمون برای اولین بار در تاریخ کشور به شیوه جدید برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این آزمون برخلاف سایر آزمون‌های وکالت ملی بود، به همین دلیل ملی بودن سختی کار ما بیشتر شد و همچنین برای اولین بار این آزمون دو مرحله‌ای برگزار شد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به آزمون چهل گزینه‌ای بیان کرد: آزمون تستی به نوعی قمار است و عوامل متعددی در آن دخیل هستند، اما برای حل این مشکلات آزمون دو مرحله‌ای برگزار شد و کسانی که حداقل نمره را کسب کردند توانستند در مرحله دوم هم شرکت کنند.
حضور ۱۰ هزار و ۲۱۰ داوطلب در آزمون شفاهی آزمون وکالت قوه قضاییه

بهادری جهرمی با اشاره به مصاحبه آزمون گفت: جمعا ۱۰ هزار و ۲۱۰ نفر در مصاحبه و آزمون شفاهی شرکت کردند و این آزمون طی دو ماه انجام شد و حتی ما اولین مرکزی بودیم که از شیوع کرونا آزمون مصاحبه را متوقف کردیم.

وی ادامه داد: در این مصاحبه جمعا ۴۵۵ استاد، قاضی و وکیل با ما همکاری کردند و مصاحبه در ۷ استان اجرایی شد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به روش مصاحبه گفت: در هر منطقه ۳۰ تیم فرآیند مصاحبه را انجام می‌داد و هر تیم متشکل از ۳ استاد حقوق خصوصی و کیفری و روانشناسی بود و و تمام فرآیند مصاحبه کاملا به صورت الکترونیکی برگزار شد.

بهادری جهرمی ادامه داد: البته زمان انجام مصاحبه استاد روانشناس تشخیص می‌داد که داوطلب امکان مصاحبه نداشته و به همین دلیل ما از این داوطلبان دعوت به مصاحبه کردیم و هر داوطلب ۳۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی داشت و البته قبل از مصاحبه هر داوطلب تست شخصیتی را انجام می‌داد.

وی گفت: کارنامه نهایی داوطلبان تا پایان این ماه برایشان ارسال می‌شود و هم در آزمون کتبی و هم در آزمون شفاهی ما تراز گیری نمرات را انجام دادیم.

بهادری جهرمی بیان کرد: از میان ۱۰ هزار داوطلب قریب به ۳۰۰ نفر از سوی روانشناسان مردود شدند و غیر از این تعداد افراد دوباره ترازسنجی شدند و کسانی که ۵۰ درصد بالاتر داشتند قبول شدند و مابقی عدم قبولی خوردند یعنی این افراد امتیاز لازم برای وکالت نداشتند.

وی تصریح کرد: اساسا فقط ۳۰۰ نفر رد شدند و مابقی فقط امتیازات لازم را کسب نکردند.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به قبول شدگان گفت: بیش از ۵ هزار قبولی داشتیم و مراحل استعلامات آن‌ها تأیید شده است.
سوم مهر ماه زمان برگزاری آزمون وکالت ۹۹

بهادری جهرمی تصریح کرد: روز سوم مهر ماه آزمون وکالت ۹۹ برگزار می‌شود و مجری آزمون مرکز سازمان سنجش خواهد بود و ثبت نام آن از مرداد ماه آغاز می‌شود. منابع آزمون هم از ماه پیش اعلام شده است و فقط در درس ثبت چند عنوان اضافه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مشاوران خانواده قوه قضاییه رئیس مرکز وکلا بهادری جهرمی آزمون وکالت برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد

  عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند. «نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به‌صورت کارنامه نیمه مردادماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.»

به گزارش مهر، وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

 

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + شرایط
  • زمان برگزاری جلسه بعدی حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله مشخص شد
  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد+شرایط
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد