Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، محمود افشاریان با اشاره به انعقاد الحاقیه تأمین مالی تجهیز نیروگاه‌ها به سیستم کنترل وزنی و نصب دوربین و تجهیزات پلاک‌خوان فی‌مابین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران از رونمایی از طرح سامانه تجمیع اطلاعات و تجهیزات کنترل کمی و کیفی سوخت مایع نیروگاه‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در این باره گفت: آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای پیشگیرانه از اهم راهبردهای ستاد برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بالاخص قاچاق فرآورده‌های نفتی است.

افشاریان تصریح کرد: سوخت به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک کشور برای قاچاقچیان مهم و سودآور است که با افزایش چشمگیر بهای جهانی مورد توجه سودجیان قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تلاش بیش از پیش این ستاد در جلوگیری از قاچاق سوخت گفت: با اولویت‌بندی مصرف‌کنندگان عمده و جز، تعیین نقاط آسیب‌پذیر و ایجاد سازوکار لازم برای نظارت سیستماتیک بر توزیع و مصرف فرآورده‌های نفتی، مقدمات جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت فراهم شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مراکز مصرف، نیروگاه‌ها هستند که بیش از ۲۵% از نفت‌گاز و بیش از ۷۰% از نفت‌کوره توزیعی کشور را مصرف می‌نمایند که به دلیل فقدان توزیع مناسب و عدم نظارت سیستمی و مستمر بر تخصیص، توزیع و مصرف به محلی برای تأمین سوخت قاچاق مبدل شده‌اند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در همین رابطه به منظور پیش‌گیری از عرضه خارج از شبکه و قاچاق فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای و انضباط‌بخشی و ساماندهی روند سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور و تشدید نظارت بر فرآیند تحویل سوخت به نیروگاه‌ها این ستاد با هدف نظارت سیستمی بر فرآیند تخصیص، توزیع و مصرف فرآورده‌ها و نیز کنترل و تأمین سوخت پایدار این مراکز نسبت به انعقاد الحاقیه تأمین مالی تجهیز نیروگاه‌ها به سیستم کنترل وزنی (باسکول) و نصب دوربین و تجهیزات پلاک‌خوان فی‌مابین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران اقدام نموده است.

افشاریان خاطرنشان کرد: پیش از این نیز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه فی‌مابین دستگاه‌های صدرالاشاره موجبات ایجاد و بهره‌برداری از سامانه ارسال، رسید و اجرای طرح دیسپچینگ نیروگاه‌ها و طرح بلاک سیستمی و ایجاب مقدمات گازرسانی به واحدهای نیروگاهی را فراهم کرده است که با مجموع این اقدامات شاهد کاهش مصرف سوخت مایع از ۲ /۲۷ میلیارد لیتر در سال ۹۲ به حدود ۵ /۹ میلیارد لیتر در سال ۹۷ و همچنین کاهش ۷۵۳،۸۵۷ لیتر سوخت مایع در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۹۶ هستیم بطوریکه مطالعه مقایسه‌ایِ مصرف سوخت در نیروگاه‌های کشور حکایت از مصرف کمترین مقدار نفت کوره در ۱۳ سال گذشته دارد.

وی در خصوص نتایج حاصل از اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این اقدامات با هدف کنترل قاچاق سوخت در حوزه نیروگاهی و مبارزه سیستمی و قانونمند با آن انجام شده است که یقیناً یکپارچه‌سازی اطلاعات و داده‌ها، تسهیل‌ارائه خدمات، توسعه دولت الکترونیک از طریق تبادل برخط اطلاعات و نیز بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور از اهم دستاوردهای آن بشمار می‌آید.

آئین رونمایی از طرح سامانه تجمیع اطلاعات و تجهیزات کنترل کمی و کیفی سوخت مایع نیروگاه‌ها با حضور هندیانی، معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رییس‌کریمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و ترس‌طلب، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران در محل این شرکت برگزار شد.

کد خبر 4960518

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروگاه برق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشگیری از وقوع جرم ویروس کرونا بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت مصرف برق عبدالناصر همتی بازار ارز صادرات نفت ایالات متحده آمریکا بازار مسکن تولید نفت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق فرآورده های نفتی نیروگاه ها سوخت مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اقداماتی برای افزایش راندمان نیروگاهی صورت گرفته است ، گفت: نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و از کلاسf هستند که راندمان بیش از ۵۵ درصد دارند.

وی ادامه داد: در دنیا نیز همین راندمان و بازدهی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند راندمان ۵۵ درصد دارند.

به گفته مدیر عامل توانیر نیروگاه‌هایی که راندمان پایین دارند در حال ارتقا هستند.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات این است که برای کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر هدف‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان ۴ هزار و۵۰۰ مگاوات مربوط می‌شود به چهار سرمایه گذار که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده‌اند و نتیجه آن طی دو سال اخیر مشخص می‌شود.

به گفته این مقام مسئول فعالیت‌های خوبی در حوزه تخصیص زمین صورت گرفته است که امیدواریم در بخش تأمین ارز و تسهیلات مربوطه کمک می‌کند که این ۱۰ هزار مگاوات تجدید پذیر ها اتفاق بیفتد.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۲۵۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده سه تا چهار برابر شود.

کد خبر 6089418 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک