Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درآمد‌های مالیاتی در نامه‌ای به رئیس اتاق بازرگانی اعلام کرد: تمدید و صدور کارت بازرگانی منوط به تعیین تکلیف بدهی قطعی مالیاتی است و در صورت عدم اجرا مسئولان امر مسئولیت تضامنی دارند.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در نامه ای به غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی منوط به پرداخت بدهی مالیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است:‌ احتراما، همانگونه که استحضار دارید بر اساس حکم ماده ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم، "صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی از طرف مراجع صلاحیت دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده می باشد و در صورت عدم رعایت این حکم مسئولان امر نسبت به پرداخت مالیاتهای مزبور، با مودی مسئولیت تضامنی خواهند داشت."

با عنایت به مراتب فوق و نظر به عام بودن حکم ماده (۱۸۶) قانون مالیاتهای مستقیم، صدور یا تمدید یا تجدید کارت بازرگانی بدون اخذ گواهی صدرالاشاره به هر دلیل، فاقد وجاهت قانونی می باشد. بدیهی است در صورت عدم رعایت حکم ماده قانونی موصوف در هنگام صدور کارت بازرگانی مسئولین امر، نسبت به پرداخت مالیاتهای مزبور با مودی مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

در این راستا و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق حقه دولت، ادارات امور مالیاتی ذیربط در برخورد با این قبیل موارد، بدهی مالیاتی را از مسئولین امر مطالبه خواهند نمود. لذا مقتضی است لزوم دریافت گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم برای تمامی متقاضیان صدور یا تمدید یا تجدید کارت بازرگانی، مؤکدة به کلیه اتاق های بازرگانی یاد آوری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارت بازرگانی مالیات سازمان امور مالیاتی کارت بازرگانی بدهی مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد

حجت اله صالحی در جلسه با معاونان اداره کل مالیاتی استان اظهار کرد: در اجرای مقررات ماده سه قانون، آخرین مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال گذشته یک ماه پس از پایان دوره مزبور است.

وی افزود: این مهم به دلیل درخواست‌‏های مکرر مودیان مالیاتی و به منظور تکریم و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی، بنا به ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم و بخشنامه صادره در خصوص مودیانی که تا پایان ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال ۱۴۰۲ خود را اصلاح، تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند اعمال می‌شود و امکان برخورداری ۱۰۰درصدی از بخشودگی جریمه تاخیر موضوع ماده ۳۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده ۳۶ قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در اظهارنامه مسترد شده) دارند.

به گزارش ایرنا مالیات بر ارزش افزوده مالیات غیر مستقیمی است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است