Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@10:18:54 GMT

سیتا بورس سیمان را جذاب‌تر می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۹۴۸۰

سیتا بورس سیمان را جذاب‌تر می‌کند

خبرگزاری آریا - نشست خبری حمیدرضا هوشیاری، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان فارس و خوزستان با حضور مقصود پورابولی، تحلیلگر و پیشکسوت بازار سرمایه و اصحاب رسانه در محل شرکت سیمان فارس و خوزستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، هوشیاری در آغاز این نشست مطبوعاتی با اشاره به عرضه اولیه سیمان تامین با نماد سیتا گفت: عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین که با نماد سیتا وارد بازار سرمایه خواهد شد تاثیرات بسیاری بر بازار سیمان خواهد گذاشت و باعث شفاف سازی پرتفوی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخمین زده می شود با عرضه 15درصد سیتا حدود سه میلیون نفر سهامدار خواهند شد و باعث بالارفتن جذابیت در این بازار می شود.همچنین در ماه های آینده فرآیند بورسی شدن سیمان آبیک انجام و این اتفاق باعث خواهد شد ارزش افزوده سیمان فارس خوزستان و سیمان تامین بیشتر شود .
مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان درباره صادرات کلینکر گفت: خیلی از کشورهای تولید کننده سیمان در جهان از واردات کلینکر استقبال و کوره های خود را خاموش کردند و برایشان به صرفه تر است تا از صادرات کلینکر بهره ببرند .صادرات کلینکر ما به کشورهایی همچون افغانستان،چین، آفریقا و کشورهای جنوب خلیج فارس به صورت فله و کیسه ای انجام می شود. در انجمن سیمان بحث هایی در خصوص تعدیل قیمت سیمان صورت گرفته است.
هوشیاری گفت: شرکت سیمان فارس و خوزستان با بیش از شش دهه فعالیت، یکی از قدیمی ترین و بزرگترین گروه تولیدکننده سیمان در کشور و منطقه است که با دارا بودن 33 شرکت فرعی زیر مجموعه در صنعت سیمان و صنایع وابسته به سیمان در حال فعالیت است.
هوشیاری به رتبه بندی های شرکت سیمان فارس و خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: ایران هفتمین شرکت تولید کننده دنیا است . شرکت سیمان تامین هم در زمینه تولید سیمان دارای رنکینگ جهانی چهاردهم و شرکت سیمان فارس و خوزستان هم رتبه پانزدهم جهانی را دارا است.
مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان همچنین درباره بهره مندی از استارت آپ ها در هلدینگ اظهار کرد: در هلدینگ شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه صنعت سیمان وجود دارد که فعالیتی از جنس دانش بنیان است و برای فعالیت های تحقیقاتی و مارکتینگ و تجارت الکترونیک از آن استفاده می کنیم. همچنین پروژه شمس که به تازگی عملیاتی شده است و اپلیکیشنی برای فروش آنلاین سیمان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت سیمان فارس و خوزستان سیمان تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار سرمایه در طول دو ماه اخیر یک روند صعودی را به خود گرفته که موفق شده است در دو ماه اخیر شاخص کل چیزی حدود ۲۰۰ هزار واحد رشد را ثبت کند و سه ریز موج صعودی را شاهد بودیم و به نظر می‌رسید محدوده حمایتی فعلی که تقاطع یک خط روند صعودی داینامیک است و همچنین ترما ۳۴ کندلی می‌تواند نقطه برگشت بازار رو به بالا باشد.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بازار نیاز به محرک و اخبار بنیادی دارد تا بتواند دوباره در مسیر صعودی و سقف تاریخی خود در ماه‌های آینده پیش از فصل مجامع حرکت کند خوش بین هستم این اتفاق در دو الی سه ماه آینده خواهد افتاد و ما شاهد حرکت دوباره و رسیدن شاخص کل به محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خواهیم بود.

میرزایی در رابطه با شاخص کل هم وزن هم اظهار کرد: تا حدی زیادی میان این شاخص با شاخص کل بورس همبستگی وجود دارد. شاخص کل هم وزن فعلا بعد از حرکت‌های صعودی خود در فاز اصلاح موقت بوده هرچند در برابر ریزش در حال مقاومت است، اما انتطار می‌رود در طول هفته‌های آینده شاهد شکست محدوده مقاومتی استاتیک در حوالی ۷۸۰ هزار واحدی باشیم فکر می‌کنم این موضوع هم در هفته‌های آینده رخ دهد و شاخص کل هم وزن که برای سهم‌های کوچک بازار است بتواند حرکت صعودی را داشته باشد هرچند انتطار می‌رود اقبال بازار در موج بعدی صعودی بیشتر به سمت سهم‌های بزرگ باشد.

او افزود: خوش بینی‌هایی در رابطه با افزایش نرخ دلار نیمایی و به دنبال آن فروش شرکت‌های بزرگ وجود دارد همچنین در رابطه با گروه خودرویی دو نماد بزرگ این دو گروه احتمال این که اخبار مثبتی داشته باشند و کمک به حرکت بازار کنند زیاد است به همین دلایل انتظار داریم شاخص کل هم وزن پشت سر شاخص کل حرکت کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان