Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دربسته خبر‌های انتظامی امروز ۸ تیر ۹۹ می خوانیم:

راه اندازی سامانه اموال مسروقه مکشوفه (نما) در کرمان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از راه اندازی سامانه اموال مسروقه مکشوفه (نما) با هدف قرارگاه جهادی مبارزه با سرقت در بستر اینترنت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ یدالله حسن‌پور افزود: با وجود تلاش کارآگاهان برای  شناسایی مالکان کالا‌های مسروقه و برگرداندن آن، بنا به دلایلی از جمله  نبود توانایی سارقان دستگیر شده در معرفی محل‌های وقوع سرقت و... اقدامی در این خصوص میسر نشده و مدت زمان زیادی به علت نبود وجود انبار‌های استاندارد در محل‌های نامناسب، نگهداری شده و باعث ایراد خسارت و از بین رفتن اموال شهروندان می‌شود.

او افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با فرماندهان و مسئولان ناجا، مبنی بر برگرداندن حداکثری اموال مکشوفه به مالباختگان در این زمینه پلیس آگاهی ناجا برای تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، اقدام به طراحی و جانمایی سامانه اموال مسروقه مکشوفه (نما) در بستر اینترنت کرده است.

سرهنگ حسن پور با اشاره به آدرس سایت نما به نشانی www.police.ir بیان داشت: شهروندان گرامی می توانند از طریق این سایت، اموال مسروقه خود را پیگیری و نسبت به تحویل آن‌ها اقدام کنند.

کشف ۷ فقره سرقت در کرمان

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان  از کشف ۷ فقره سرقت و دستگیری یک سارق خبر داد.

سرهنگ یدالله حسن‌پور گفت: در پی اعلام وقوع چندین فقره انواع سرقت در سطح شهر کرمان، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه با تلاش کارآگاهان و اقدامات فنی و اطلاعاتی، یک نفر متهم شناسایی شد.

سرهنگ حسن پور بیان داشت: پس از گرفتن نیابت قضایی، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه در شهر کرمان دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس اگاهی منتقل شد.

سرهنگ حسن‌پور بیان داشت: متهم در روند تحقیقات پلیسی و پس از رویارویی با ادله موجود به ۷ فقره انواع سرقت اعتراف کرد.

او با اشاره به تحویل متهم به مقامات قضایی تصریح کرد: بر اساس سوابق پرونده‌های موجود و بازسازی صحنه‌های سرقت، اموال مسروقه تحویل مالباختگان شد.

کشف ۹۵ تن شیرخشک قاچاق در بم

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان بم، ۹۵ تن شیرخشک قاچاق، قبل از خارج شدن از کشور کشف شد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس با اقدامات گسترده اطلاعاتی و پلیسی از قاچاق گسترده شیرخشک از سوی اعضای سازمان یافته یک باند قاچاق از استان‌های مرکزی به استان‌های مرزی مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او افزود: پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و  پلیس آگاهی شهرستان بم به همراه ماموران پاسگاه خواجه عسکر با یک سری کار اطلاعاتی از مسیر تردد قاچاقچیان مطلع و سرانجام آن‌ها را که با ۴ دستگاه تریلر در محور بم-زاهدان در حال جابه جایی محموله مورد نظر بودند، شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه متوقف کردند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: پس از هدایت خودرو‌ها به مقر انتظامی و در بازرسی از آن‌ها، ۹۵ تن شیرخشک قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی که به مقصد خارج از کشور بارگیری شده بود، کشف شد.

سردار ناظری با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: نیروی انتظامی در برخورد با اخلالگران اقتصادی و قاچاقچیان، بدون مماشات عمل  و با جدیت با آن‌ها برخورد می‌کند.

کشف ۱۰ فقره سرقت کابل برق در رودبار جنوب

فرمانده انتظامی رودبار جنوب از دستگیری یک نفر سارق سابقه دار با ۱۰ فقره سرقت کابل برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا فیروزبخت گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل‌های برق در شهرستان و بروز مشکل برای شهروندان، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران تجسس این یگان با تلاش و پیگیری شبانه روزی و پایش‌های میدانی، یک سارق سابقه دار را شناسایی و دستگیر کردند که متهم  در تحقیقات فنی و پلیسی به عمل آمده به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی رودبار جنوب با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی از شهروندان خواست: با رعایت اصول پیشگیری از سرقت و توجه به هشدار‌های پلیس، دست سارقان را از اموالشان کوتاه کنند و هر گونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیس اطلاع دهند. 

دستگیری مالخر و کشف ۱۴ فقره سرقت در کهنوج 

جانشین فرماندهی انتظامی کهنوج از دستگیری یک مالخر و کشف ۱۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حیدر احمد یوسفی با اعلام جرئیات این خبر گفت: در پی اعلام چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه ساخت و همچنین سیم و کابل برق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان کهنوج قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی، یک مالخر را شناسایی و با هماهنگی با مقام قضایی موفق به دستگیری او شدند.

سرهنگ احمد یوسفی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های انجام شده به بزه انتسابی اعتراف کرد، بیان داشت: ماموران در بازرسی از محل اختفای متهم، مقادیر قابل توجهی سیم و کابل برق شبکه هوایی و خانگی، شیرآلات آب رسانی، لوله اتصالات کولر و اسپیلت و... را کشف کردند.

او با اشاره به اینکه تلاش پلیس با توجه به سرنخ‌های به دست آمده برای دستگیری سارقان ادامه دارد، گفت: پلیس با دعوت از مال باختگان به کلانتری و شناسایی اموالشان موفق شد، ۱۴ فقره سرقت را کشف کند.

دستگیری ۳۳۴ متهم تحت تعقیب در جیرفت

فرمانده انتظامی جیرفت از دستگیری ۳۳۴ متهم تحت تعقیب در سه ماهه اول امسال در شهرستان جیرفت خبر داد.

سرهنگ رضا محمد رضایی گفت: در اجرای طرح شناسایی متهمان تحت تعقیب و متواری، دستگیری این افراد در سه ماهه اول امسال در دستور کار پلیس‌های تخصصی و ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی، ۳۳۴ متهم تحت تعقیب را شناسایی و در مخفیگاه هایشان دستگیر و با تشکیل پرونده، تحویل مرجع قضایی دادند.

فرمانده انتظامی جیرفت هدف از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی را افزایش ضریب امنیتی و بالا بردن احساس امنیت در سطح شهرستان عنوان و تصریح کرد: برخورد قاطع و قانونی با مخلان نظم و امنیت عمومی، سارقان، خرده فروشان مواد مخدر، معتادان متجاهر، قاچاقچیان کالا و متهمان فراری و تحت تعقیب به طور ویژه از اولویت برنامه‌های پلیس در این شهرستان است.

او از تداوم این گونه طرح‌های پلیس خبر داد و بیان داشت: پلیس، هرگز اجازه جولان به مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه را نخواهد داد و این افراد بدانند، نیروی انتظامی با آنان برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

سارق محتویات خودرو با ۱۷ فقره سرقت به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق حرفه‌ای محتویات و قطعات خودرو و کشف ۱۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در شهر کرمان، دستگیری سارق و یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی از محل وقوع سرقت‌ها، مشخص شد، سرقت‌ها  از سوی یک سارق حرفه‌ای انجام شده است که پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم در یک عملیات غافلگیرانه  به همت ماموران کلانتری ۲۳ شهر کرمان در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ فداء با اشاره به کشف تعدادی از اموال مسروقه از مخفیگاه این سارق تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی و در مواجهه با دلایل و مستندات قانونی پلیس لب به سخن گشود و به ۱۷ فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در شهرستان کرمان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی گفت: شهروندان به هشدار‌های انتظامی و آموزش‌های همگانی پلیس در حوزه پیشگیری از سرقت توجه ویژه داشته باشند و به کار ببرند. 

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی مواد مخدر دستگیری متهم انتظامی شهرستان ماموران انتظامی فرمانده انتظامی اموال مسروقه دستور کار دستگیری یک پلیس آگاهی چندین فقره قرار گرفت فقره سرقت تحت تعقیب شهر کرمان کابل برق حسن پور یک سارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس عرب ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه در پی وقوع سرقت در یک شرکت فعال شهرک صنعتی سمنان موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، ابراز داشت: بررسی‌ها حاکی از سرقت مقادیری ضایعات مس، سیم برق و اتصالات در این شرکت لوله بود.

وی ضمن بیان اینکه با تلاش هوشمندانه پلیس هویت سارق شناسایی شد، افزود: متهم در حاشیه شهر سمنان طی عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه این سارق از نگهبانان سابق این شرکت بوده است، ابراز داشت: متهم در بازجویی به جرم خود اعتراف کرده است.

عرب ضمن بیان اینکه متهم فرد معتاد است، تصریح کرد: تأمین هزینه تهیه مواد مخدر انگیزه او از این سرقت عنوان شده است.

وی افزود: پرونده متهم تکمیل و برای ادامه سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا ارجاع داده شد.

کد خبر 6098056

دیگر خبرها

  • جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت در اهواز
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • دستگيري سارقان کابل و تجهيزات مخابراتی در خرم آباد