Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مسعود خرم‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت چندین فقره شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های مختلف، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان‌غربی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از یک‌سری عملیات سایبری و فنی، محل اختفای متهم که در یکی از شهرستان‌های استان همجوار بود، شناسایی شد و پس از هماهنگی با مراجع قضایی اکیپی از کارشناسان زبده این پلیس اعزام و متهم را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی شد ولی با ارائه مستندات به برداشت غیرمجاز از کارت‌های بانکی مختلف به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

سردار خرم‌نیا بیان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: مردم دقت کنند به هیچ وجه به تماس‌های تلفنی یا ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی ترتیب اثر داده نشود و هیچ‌گاه کدهای فعال سازی واصله از طریق پیامک را در اختیار دیگران ندهند.

وی بیان کرد: جهت اطلاع و اطمینان از برنده شدن به سازمان مربوطه مراجعه حضوری صورت گیرد و شهروندان به این نکته توجه کنند که اعتماد بی‌جا در فضای مجازی باعث ایجاد ضررهای مادی و معنوی می‌شود.

جرایم سایبری در محیط اینترنتی به وجود می‌آید و مجرمان از شیوه‌های خلاقانه برای ارتکاب جرم استفاده می‌کنند بر همین اساس مردم باید به توصیه‌های انتظامی بیش از پیش توجه کنند.

برچسب‌ها آذربایجان غربی فضای مجازی پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی فضای مجازی پلیس فتا آذربایجان غربی فضای مجازی پلیس فتا آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد

 به گزارش تابناک، رکنا نوشت: سرهنگ علی قاسم پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ماموران پلیس در مترو در دو عملیات جداگانه موفق به دستگیری یک نفر سارق جیب بر حرفه ای و یک نفر کلاهبرداد حرفه ای با 60 هزار دلار شدند.

سرهنگ علی قاسم پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: افسران زبده پلیس مترو، متهم اول را در هنگام جیب بری از یکی از شهروندان مشاهده و شناسایی و او را غافلگیر و حین سرقت دستگیر نمودند و چهار دستگاه تلفن همراه مسروقه که به تازگی سرقت نموده بود در بازرسی از وی کشف شد و هر چهار نفر مالباخته شناسایی شدند.

وی افزود: متهم دوم در ایستگاه مترو با رفتارهای مشکوک توجه پلیس را به خود جلب کرد که با نزدیک شدن پلیس به متهم جهت بررسی، با رویت ماموران قصد متواری شدن را داشت که با هوشیاری و درایت ماموران بلافاصله دستگیر شد.

سرهنگ قاسم پور افزود: در بازرسی از متهم دوم از کیف او تعداد 600 قطعه اسکناس 100 دلاری تقلبی (60 هزار دلار) کشف شد که متهم اعتراف کرد قصد کلاهبرداری و فروش دلار های تقلبی در بازار آزاد به افراد کم تجربه و نا آشنا در شناخت ارز خارجی را داشته که با هوشیاری ماموران غافلگیر و دستگیر شد.

سرهنگ قاسم پور در پایان خاطر نشان کرد: متهمان 30 و 32 ساله دارای سابقه کیفری بودند که برای هر دو نفر پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • ربایندگان یسنا اعتراف کردند / دستگیری 4 متهم اصلی در حال فرار
  • جزئیات دستگیری دو عامل ربایش یسنا کوچولو | دختربچه 4 ساله 5 روز اسیر آدم‌ربایان بود
  • دستگیری عامل چاقو کشی در ایلام 
  • دستگیری عامل چاقو کشی و شرارت در ایلام