Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی با حضور رئیس کل دادگستری استان مرکزی و سایر مسئولان دستگاه قضایی استان، شعبه الکترونیک شورای حل اختلاف این استان به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی در آئین افتتاح شعب الکترونیک شورای حل اختلاف استان مرکزی اظهار کرد: اجرای سیاست های روز و نوین و فناورانه قوه قضاییه، اتفاق بزرگی است که در شورای حل اختلاف استان رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادرسی الکترونیک برنامه اولویت دار قوه قضائیه در سال جاری است.

وی افزود: در دادرسی الکترونیکی گذار از سنت به فناوری و سیستمی شدن و کاهش رفت و آمد ارباب رجوع مدنظر است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه دستگاه قضائی این استان خود را مقید و متعهد می‌داند که توان خود را برای گسترش دادرسی الکترونیک تماما بکار گیرد، تصریح کرد: این مهم از یک ماه پیش عملا آغاز شده و از روز جاری دادرسی بدون کاغذ در شعب حل اختلاف سراسر استان اجرایی شده است.

موسوی بیان کرد: این نوع دادرسی در حافظه سیستم ثبت و ضبط شده و تمامی مراحل از بررسی تا پایان صدور رای و ابلاغ در سامانه ثنا در موارد مربوط به تامین خواسته، انحصار وراثت و تامین دلیل به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم خروجی این سامانه افزایش رضایتمندی مردم و تسریع در امور مراجعین باشد بویژه اینکه تمامی مراحل رسیدگی بدون صرف هزینه و زمان طولانی انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان مرکزی حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد

روح الله نظامی مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های عشایری در این استان به منظور برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سیلاب، با هفت میلیارد ریال اعتبار بهسازی و بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده‌های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می‌دهد.

نظامی با اشاره به آغاز مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری استان مرکزی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات برخی از جاده‌های عشایر استان با تامین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی الی راه‌های مال رو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد