Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  عزت‌الله حاصلی معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : ۲۰۹ فقره پروانه بهره‌برداری از معادن در کرمانشاه صادر شده که از این تعداد هم اکنون ۱۵۷ معدن فعال است.

او سرمایه‌گذاری صورت گرفته در معادن فعال استان را ۷۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت : هم اکنون نزدیک به ۱۷۰۰ نفر به طور مستقیم و بین سه تا چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم در معادن کرمانشاه مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان کرمانشاه میزان برداشت سالیانه از معادن کرمانشاه را حدود هفت میلیون تن اعلام کرد و افزود: برآورد می‌شود ذخیره قطعی معادن استان بیش از شش میلیارد تن باشد.

حاصلی عمده ذخایر معدنی استان را نیز مربوط به مصالح ساختمانی دانست و ادامه داد: از پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در استان نیز سنگ‌های مرمریت، مرمیت دولومیت، مخلوط کوهی و بیتومین بیشترین سهم را دارد.

 این مسئول،گفت: معادن دیگری شامل سنگ گچ، فلدسپات، سیلیس، آهک و مارن، خاک صنعتی، هگماتیت و ... در استان وجود دارد که تعداد آن‌ها کمتر است.

او افزود: یبشترین معادن را نیز در حوزه سنگ تزئینی در اسلام آبادغرب، کرمانشاه و هرسین و در حوزه قیرطبیعی در گیلانغرب داریم.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت معادن راکد استان داشت و گفت: ۵۲ معدن راکد در استان داریم که امسال برای فعالسازی ۲۰ مورد از آن‌ها برنامه داریم.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز هفت معدن فعال شده و بزودی احیا چهار معدن دیگر را نیز خواهیم داشت.

حاصلی اشاره‌ای هم به وضعیت صنایع معدنی استان داشت و گفت: در کرمانشاه ۲۹۴ واحد صنایع معدنی داریم که سرمایه‌گذاری آن‌ها نزدیک به ۷۷۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیمی که دارند نیز ۷۸۰۰ نفر است.

 این مسئول،ادامه داد: ۹۳ واحد در زمینه شن و ماسه، ۶۹ واحد قطعات بتنی، ۳۰ واحد آجر فشاری، ۳۱ واحد سنگبری و ۱۷ واحد در زمینه تولید آسفالت فعالیت دارند که بیشترین واحد‌های صنایع معدنی استان را به خود اختصاص می‌دهند.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان کرمانشاه از مهمترین چالش‌های پیش روی معادن استان که مانع جذب سرمایه‌گذار در این حوزه می‌شود هم یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین این موانع مشکل با سایر دستگاه‌ها خصوصا منابع طبیعی و راه و شهرسازی در زمینه صدور مجوز‌ها است.

حاصلی ادامه داد: مانع دیگر توسعه معادن و صنایع وابسته به آن کمبود نقدینگی و مشکلات تامین منابع مالی برای ورود سرمایه‌گذاران است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت معادن نیازمند بهره‌مندی از تکنولوژی روز در زمینه استخراج و فرآوری است، افزود: متاسفانه در این زمینه کاستی‌هایی خصوصا در زمینه معادن بیتومین داریم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن صنایع و معادن معدن و تجارت مصالح ساختمانی معاون معادن و صنایع معدنی سازمان استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد

قهرمان شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده یک واحد صنفی قصابی به اتهام گرانفروشی و تداخل صنفی با ارزش تخلف یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: شعبه مذکور متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

کد خبر 6092086

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • اوسمار این دو بازیکن پرسپولیس را نمی‌خواهد | انتقال قطعی در تابستان
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد