Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@00:38:49 GMT

کشف ۳۸۷ کیلوگرم مواد مخدر در نجف آباد در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۷۳۱۵

کشف ۳۸۷ کیلوگرم مواد مخدر در نجف آباد در سال ۹۸

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد گفت: در سال ۱۳۹۸ شمسی، ۳۷۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در جغرافیای شهرستان کشف و خاطیان به محاکم قضائی معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی راعی در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر و هفته قوه قضائیه به ویژه شهید آیت الله بهشتی، شهید محمد منتظری و ۷۲ تن از یاران باوفای انقلاب اسلامی و دهه کرامت با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر و شهدای سرافراز و گلگون کفن این عرصه و آرزوی توفیق برای کلیه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: همجواری ایران با کشورهای قطب اصلی تولید و ترانزیت مواد مخدر در منطقه مشکلات زیادی را برای کشور عزیزمان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان اذعان نمودند آمارها نشان می‌دهد تنها، سطح زیر کشت و میزان تولید این مواد در کشور افغانستان در نتیجه رشد تولید ۳۳۵۹ درصدی مواد افیونی از ۱۸۵ تن در سال ۲۰۰۱ میلادی به ۶۴۰۰ تن در سال ۲۰۱۸ میلادی موضوعی درخور توجه است. همچنین تولید مواد مخدر صنعتی و محرک نظیر شیشه و … حکایت از عزم جدی نظام سلطه جهانی برای استیلا و نابودی جوامع بشری دارد. پژوهش‌های میدانی محققان ملی و بین‌المللی نشان می‌دهد بالغ بر ۲۷۱ میلیون نفر معادل ۵/۵ درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال جهان، حداقل یک بار در طول عمر خود یکی از انواع مواد مخدر و و روان گردان‌های افیونی را در سال مصرف نموده‌اند.

وی افزود: از ۱۶۶ نوع مواد روان گردان شناخته شده جدید در جهان در سال ۲۰۰۹ میلادی با رشد انفجاری ۳۸۴ درصدی روبرو می‌شویم یعنی تنوع ۸۰۳ گونه‌ای در سال ۲۰۱۷ که این میزان افزایش تصاعدی امری بسیار درخور توجه و مطالعه است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد ادامه داد: تنها در سال گذشته دستگیری توزیع کنندگان خرده فروش انواع مواد مخدر از رشد ۳۵ درصدی برخوردار شده، یعنی در سال ۱۳۹۸ شمسی، ۳۷۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در جغرافیای شهرستان کشف و خاطیان به محاکم قضائی معرفی شده‌اند. آمارها نشان می‌دهد بیشترین میزان کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک و مشتقات وابسته آن بوده که در این زمینه ۱۲۹۸ نفر دستگیر و جهت اجرای قانون به دستگاه قضائی گسیل شده‌اند.

راعی افزود: بالغ بر ۱۸ هزار نفر افراد عامه در سطح شهرستان از دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی بهره مند گردیده‌اند و همچنین در هماهنگی و همگامی با سایر دستگاه‌های اداری، اجرایی، قضائی، نظامی و انتظامی شهرستان بالغ بر ۳ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت از کارکنان اداری و کارگران شهرستان در مناصب مختلف با مسائل پیشگیری از مواد مخدر آشنا و آموزش‌های لازم جهت مهارت‌های زندگی، کنترل خشم، برخورد با طرف مقابل و … را طی نموده‌اند. همچنین در همکاری با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سطح شهرستان نجف آباد بالغ بر ۵ هزار نفر از علاقه مندان در محیط‌های دانشگاهی و خوابگاهی و ۷ هزار نفر از زندانیان و وابستگان ایشان از آموزش‌های مرتبط با این امر بهره برده‌اند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در کاهش اعتیاد دارند. در حال حاضر شش سازمان مردم نهاد ثبت شده با عناوین انجمن معتادان گمنام، انجمن نیکوتینی‌های فرنام، جمعیت احیا انسانی کنگره شصت، انجمن آوای سلامت روان، مصباح الهدی، مؤسسه مهر مشاور نجف آباد؛ در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان به شیوه‌ای پویا و کارا در حال فعالیت می‌باشند.

راعی افزود: در سطح شهرستان نجف آباد هفت کمپ ترک اعتیاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر به صورت فعال در حال فعالیت می‌باشند که تنها در سال گذشته بالغ بر چهار هزار نفر به این مراکز پیش از تعطیلی مراکز به دلیل شیوع بیماری پاندمیک کرونا مراجعه نموده‌اند و شایان ذکر است با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از این تعداد مراجعه کننده حدود ۲۰ درصد با توجه به مراقبت‌های صورت پذیرفته بهبودی کامل پیدا نموده و به چرخه زندگی بازگشته‌اند.

کد خبر 431141

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کشف مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر فرماندار نجف آباد مجتبی راعی اعتیاد و مواد مخدر کمپ ترک اعتیاد آسیب های اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرستان نجف آباد انواع مواد مخدر سطح شهرستان هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه

فرمانده یگان‌های تکاوری ابوذر یگان‌های ویژه فراجا از کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش در عملیات ضربتی ماموران این یگان در بم خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی پورنخعی در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: ماموران گردان تکاوری ۱۱۴ بم پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و رصد شبانه‌روزی اعضای یک باند قاچاق و توزیع مواد مخدر را شناسایی کرده و از قصد آنان برای انتقال مواد مخدر از سمت استان سیستان و بلوچستان به استان کرمان و شهرهای مرکزی کشور مطلع شدند.

وی افزود: در این راستا ماموران یگان تکاوری ابوذر با تکمیل اقدامات اطلاعاتی و انجام هماهنگی ‌ای لازم با سلسله مراتب و مقام قضایی؛ ضمن شناسایی مخفیگاه قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان ریگان؛ طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرکننده با ورود به منزل این باند مسلح چهار سوداگر مرگ را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

فرمانده یگان‌های تکاوری ابوذر یگان‌های ویژه پاسداران فراجا در ادامه گفت: طی بازرسی های به عمل آمده از مخفیگاه متهمان دو خودرو سرقتی به همراه ۲۹۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک و ۱۴۵ کیلو حشیش و همچنین یک قبضه سلاح جنگی کلاش و پنج تیغه خشاب و تعداد ۱۳۸ فشنگ جنگی و یک قبضه سلاح کمری، دو تیغه خشاب و ۱۹ فشنگ جنگی مربوطه کشف و ضبط شد.

پورنخعی با اشاره به اینکه متهمان ضمن مخفی شدن در این منزل درصدد انتقال این محموله مواد مخدر به دیگر نقاط کشور بودند، خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و متهمان و مواد مخدر مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس مبارزه با مواد مخدر شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه