Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:07:01 GMT

با تغییر در سبک زندگی سلامتی خود را تضمین کنیم

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۸۱۷۸

با تغییر در سبک زندگی سلامتی خود را تضمین کنیم

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با تغییر در سبک زندگی، سلامتی خود را تضمین کنیم.

رضا عسگری در گفت‌وگو ایسنا، با اشاره به اینکه افراد با تغییر در سبک زندگی، می‌توانند سلامتی خود و دیگران را تضمین کنند، اظهار کرد: در حال حاضر سبک زندگی افراد باید بر مبنای تهدیدی که بیماری کرونا برای آنان دارد باشد، به طوری‌که باید سبک زندگی و برگزاری جشن‌ها، عروسی و مهمانی‌ها به تعویق بیافتد و با رویکرد مقابله با این بیماری تنظیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با تغییر در سبک زندگی هزینه‌های مقابله با بیماری کرونا به شدت کاهش پیدا خواهد کرد، افزود: اکنون هزینه‌های سرسام‌آوری برای پیشگیری و درمان این بیماری در حال پرداخت است که بخشی از آن نیز غیرقابل جبران است. به عنوان مثال پزشکان و متخصصانی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و پرستارانی که به این بیماری آلوده شده‌اند و یا سرمایه انسانی در هر طبقه اجتماعی که فقدان آن برای هر کشوری غیرقابل جبران خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه همه افراد باید تلاش کنند تا هزینه‌های مقابله با بیماری کرونا را با خودمراقبتی کاهش دهند، تصریح کرد: خودمراقبتی صرفا بحث رعایت نکات بهداشتی نیست، بلکه باید در جایی، قدرت نه گفتن برای حضور نداشتن در مراسم را داشته باشیم و اینکه بتوانیم روابط اجتماعی خود را به نحوی تنظیم کرده و بتوانیم روابط و فعالیت‌های اجتماعی خود را داشته باشیم تا کمترین تهدید متوجه خود و اطرافیانمان باشد.

فرماندار زنجان، با بیان اینکه از پویش‌های مردمی و کسانیکه در حوزه‌های اجتماعی در استان در حال فعالیت هستند، درخواست می‌کنم از باب امر به معروف و مسئولیت اجتماعی به بیماری کرونا نگاه کرده و با افرادی که رفتارهای پرخطر دارند صحبت کنند، ادامه داد: خوشبختانه در زنجان پویش‌های مردمی گسترده‌ای پس از بروز بیماری کرونا شکل گرفت که شاید استان زنجان در استفاده از ظرفیت‌های موجود برای مقابله با این بیماری در کشور پیش‌رو باشد.

عسگری، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مشارکت مردمی برای اطلاع و جلوگیری از برگزاری مراسم در استان، اظهار کرد: اگر مشارکت مردمی نباشد، قطعا نمی‌توانیم اقدام موثری در این حوزه داشته باشیم، زیرا این مراکز غیررسمی بوده و پراکندگی بسیاری دارند و مطمئنا کمک گروه‌ها و فعالان مرجع اجتماعی در مدیریت فضای بهوجود آمده موثر خواهد بود. از طرفی، خود مردم نیز نباید تعارف داشته باشند و به دعوت به مراسم نه بگویند، زیرا خود و خانواده‌شان در معرض خطر جدی هستند و امیدواریم کار به جایی نرسد که علی‌رغم میل باطنی با این افراد برخورد قضایی داشته باشیم.

وی افزود: دامنه تهدیدها و خطراتی که از جانب برگزارکنندگان مراسم به سلامتی مردم وارد می‌شود، تبعات حقوقی و قضایی سنگینی برای افراد خواهد داشت؛ به‌طوری‌که اگر پرونده در اماکن قضایی به عنوان اقدام علیه سلامت عمومی مردم مطرح شود، تبعات سنگینی برای آنان خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی استان و رسانه‌های فعال، نقش پررنگی در ارتقاء سواد سلامت مردم دارند، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها برای ارتقاء سواد سلامت مردم استفاده شده است که خوشبختانه در عرصه اطلاع‌رسانی در استان مشکلی نداریم.

فرماندار زنجان، با بیان اینکه اکنون براساس الگوهای ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان بیشترین عامل انتقال ویروس کرونا عامل انسان به انسان در مواجه‌های فردی بوده است، در حالی که در گذشته، ما نگران انتقال بیماری کرونا از طرق سطوح آلوده به افراد بوده‌ایم، ادامه داد: ابتلا به ویروس کرونا از طریق اجسام و سطوح نسبت به گذشته کاهش یافته و شرایط بهداشت محیط نیز مطلوب‌تر شده است.

عسگری با بیان اینکه اکنون تهدید جدی در این شرایط، بی‌تفاوتی مردم نسبت به بیماری کرونا است که مردم باید رعایت کرده و صبور باشند تا از این مقطع عبور کنیم، خاطرنشان کرد: قابل ذکر است در صورت بررسی دانشگاه علوم پزشکی استان و اعلام نیاز به ضدعفونی کردن اماکن نیاز به حضور پویش‌های مردمی باشد این اقدام صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان فرماندار تغییر در سبک زندگی بیماری کرونا داشته باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت سلامت دهان و دندان را موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن دانست و از برگزاری پویش سلامت دهان و دندان با اهداف آموزش عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، زهرا سید معملی اظهار کرد: سلامت دهان و دندان به نوعی منشأ سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: سال جاری تمرکزمان این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم و از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه عواملی که می‌تواند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کند در سایر قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری می‌کند، گفت: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد و این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار است، همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سید معملی ادامه داد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت‌های بدن کمک شایانی می‌کند، همچنین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مسئله تنها وظیفه بهداشت‌کاران دهان و دندان و دندان‌پزشکان نیست.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مشخص در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که بیماری‌های دهان و بیماری‌های دیگر را ایجاد می‌کند، به مسئله بهداشت دهان و دندان پرداخته شود، البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت‌کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندان‌پزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود، دندان‌پزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت می‌کنم.

کد خبر 748389

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی میمند
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی