Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم، سهیل کیانی پور با اشاره به افزایش دمای هوا و تداوم گرما در استان، افزود: همین امر استفاده از وسایل سرمایشی را افزایش داده که منجر به رشد ناگهانی مصرف برق شده است.

وی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف تاکید کرد و از انعقاد پنج هزار و ۵۰۰ تفاهم‌نامه دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق با بخش‌های صنایع، کشاورزی و ادارات استان به‌منظور کاهش مصرف در ساعات پیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که این اقدام نقش بسزایی در کاهش پیک مصرف استان داشته است، یادآور شد: این بخش‌ها می‌توانند با کاهش مصرف خود از پاداشی که شرکت توانیر برای سال ۹۹ در نظر گرفته به میزان قابل‌توجهی بهره‌مند شوند.

کیانی پور با اشاره به این‌که امسال علاوه بر صاحبان صنایع، کشاورزان و ادارات، بخش خانگی و تجاری نیز از طرح‌های تشویقی بهره‌مند می‌شوند، تاکید کرد: در صورتی که هر مشترک خانگی یا تجاری نسبت به مصرف مشابه سال قبل خود ۱۰ درصد کاهش داشته باشد، صورتحساب آن مشترک ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌که برای هر استان در هر هفته سقف پیک‌بار تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: مشترکین‌ پرمصرف نیز در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، شامل افزایش ۱۶ درصدی صورتحساب خواهند شد.

وی در پایان به ارائه راهکارهایی در خصوص مدیریت مصرف برق پرداخت و گفت: تنظیم درجه کولرگازی روی ۲۴و ۲۵، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات پیک، استفاده از نور طبیعی در طول روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی و نصب سایبان‌ بر روی کولر نقش بسزایی در کاهش مصرف و مدیریت پیک‌بار دارد.

در حال‌حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

برچسب‌ها انرژی برق قم مصرف بهینه برق شرکت برق منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق قم مصرف بهینه برق شرکت برق منطقه ای انرژی برق قم مصرف بهینه برق شرکت برق منطقه ای مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی

محمد هادی ایمانیه در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی خواستار جلب مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق شعار سال شد.

او پیشنهاد نقش آفرینی بسیج سازندگی در راستای کاهش مصرف انرژی را مطرح کرد و بیان داشت: ناترازی آب، برق و گاز از موانع جدی هستند که در برابر تولید ایستادگی می‌کند.

ایمانیه بیان داشت: بزرگترین خدمت به عرصه تولید، مدیریت مصرف انرژی است و راهکار‌هایی نظیر انتقال آب از خلیج فارس، احداث چاه‌های عمیق و بارورسازی ابر‌ها به صورت مقطعی می‌توانند انرژی پایدار را برای بخش صنعت تامین کنند.

به گفته استاندار فارس، با کاهش ده درصدی مصرف آب در استان شاهد رونق چشمگیر پروژه‌های تولیدی خواهیم بود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان به یاری مجتمع‌های تولیدی در کاهش مصرف انرژی بیاید و این امر در مقیاس کلان می‌تواند نقش مهمی در مدیریت مصرف ایفا کند.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنانش خواستار بهره مندی از ظرفیت‌های بسیج برای راه اندازی نهضت صنایع دستی شد و بیان داشت: با تامین زنجیره تولید و فروش در عرصه‌های داخلی و خارجی می‌توان به ارزش افزوده و درآمدزایی چشمگیری دست یافت.

او از آزادسازی سه هزار هکتار زمین برای اجرای نهضت مسکن روستایی خبر داد و افزود: با سرمایه گذاری در این عرصه شاهد پیشگیری از مهاجرت و کاهش حاشیه نشینی خواهیم بود.

استاندار فارس با اشاره به اهمیت بسط حوزه‌های اعتقادی و معرفتی در جامعه افزود: تعریف پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها نقش موثری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده