Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طبق آمار‌ها منتشر شده توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پایتخت خرداد ماه سال جاری ۱۵ زلزله را پشت سر گذاشته است. تاریخ انتشار: 15:45 - 09 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۲۴۴

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: بر اساس بررسی‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در خرداد ماه امسال از تعداد ۳۳۳ زمین‌لرزه با بزرگی بیشتر از ۲،۵ ریشتر در سطح کشور تعداد لرزه، یعنی معادل ۶۵ درصد لرزه‌ها بین ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تا ۳ ریشتر بزرگی داشته است. ۹۷ لرزه یعنی معادل ۲۹ درصد بین سه تا چهار ریشتر قدرت داشته و ۱۸ زلزله، یعنی شش درصد از کل زلزله‌های ثبت شده بیش از چهار ریشتر بزرگی داشته است.

در این میان از ۳۳۳ زمین‌لرزه که بیش از ۲.۵ ریشتر بزرگی داشته است، ۱۵ زمین لرزه با بزرگی بیش از ۲.۵ ریشتر در محدوده استان تهران و مناطق همجوار؛ از فیروزکوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان تهران بوده است. از این تعداد هشت مورد در محدوده جغرافیایی استان تهران رخ داده است.

همچنین بزرگترین زمین‌لرزه رخ داده درخرداد ۹۹ مربوط به تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۹۹ بود که ۵.۷ ریشتر بزرگی داشت و در عمق ۱۴ کیلومتری زمین و در فاصله ۲۲ کیلومتری بیرم شهرستان لارستان استان فارس رخ داد که خوشبختانه هیچ مورد مصدومیت یا تلفات جانی نداشت.

بررسی تعداد زمین لرزه‌های با بزرگای بالای ۴ ریشتر در خرداد ماه امسال نشان می‌دهد که بیشتر این لرزه‌ها در استان فارس با ۱۰ مورد بوده است و پس از آن خوزستان با دو مورد در رتبه بعدی قرار داد. ایلام، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، تهران و کهگیلویه و بویر احمد نیز هرکدام با یک مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: پر زلزله‌ترین کشور‌های جهان کدامند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زلزله تهران ریشتر بزرگی زمین لرزه خرداد ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ساعت ۱۷:۰۴ عصر امروز حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، زلزله‌ای به بزرگی 4.6 ساعت 17:04 عصر امروز حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ساعت 17:04عصر امروز زلزله‌ای به بزرگی 4.6 ساعت 17:04 حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: در پی این حادثه 2 تیم امدادونجات برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

محل وقوع: استان کرمان - حوالی سیرچ

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 17:04 ، 1403/02/12

طول جغرافیایی: 57.4

عرض جغرافیایی: 30.4

عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:

27 کیلومتری سیرچ (کرمان)

29 کیلومتری شهداد (کرمان)

34 کیلومتری کرمان (کرمان)    

نزدیکترین مراکز استان:

34 کیلومتری کرمان

323 کیلومتری بیرجند

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • زلزله ۴.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله شدید خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله ای با بزرگی ۴.۲ ریشتر خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر سیرچ کرمان را لرزاند