Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@02:25:55 GMT

خیز کرونا در تهران نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۰۵۱۲

خیز کرونا در تهران نگران کننده است

خبرگزاری تسنیم: دکتر سیما سادات لاری گفت: روند بیماری کووید 19 در ماه‌های اخیر تغییر محسوس و متفاوتی نداشته است؛ اما مهم‌ترین نکته درباره این بیماری این است که بدانیم یک بیماری نوپدید محسوب می‌شود و در واقع دانسته‌های ما بسیار کمتر از نادانسته‌هاست. ایران نیز مانند همه کشورهای جهان در شرایط مختلفی با این ویروس مواجه شد و به مرور مسائل و جزییات بسیاری درباره آن شفاف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به طور مثال در اسفند ماه، بحث از دست دادن بویایی و چشایی توسط بسیاری از افراد جامعه مطرح شد، اما کسی این موضوع را هنوز جزو علائم بیماری نمی‌دانست و به مرور این موضوع هم اثبات شد که یکی از علائم بیماری کووید 19 است. بنابراین می‌توان گفت که هرچه بیشتر پیش می‌رویم، نکات و موارد بیشتری درباره کووید 19 می‌فهمیم ‌و به همان میزان راه‌های مقابله، پیشگیری و درمان نیز طراحی و اجرا می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: هیچ توصیه‌ای به جز رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و فاصله گذاری در مورد کرونا موثر نیست؛ این موضوع در ایران و جهان اثبات شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: برخی توصیه‌های غیرعلمی در فضای مجازی مثل خوردن برخی مواد غذایی خاص مطرح می‌شود که مبنای علمی ندارند. بهتر است مردم به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه کنند و از تمام گروه‌های غذایی استفاده شود و افراد سبک زندگی خود را بر روال کرونا بچینند و به سلامت خود و خانواده‌شان بیشتر از گذشته توجه داشته باشند.

 

خیز کرونا در تهران نگران کننده است/۸ استان قرمز شدند

سخنگوی وزارت بهداشت، وضعیت کرونا در تهران را نگران کننده خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر دوشنبه در ارتباط زنده تلویزیونی، از مردم درخواست کرد همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی جدی باشند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به ویژه در تجمعات و اماکن عمومی، گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری افزود: از روز گذشته خیز قابل توجهی در آمار بیماران کرونا در تهران داریم که نگران کننده است.

وی گفت: بی‌تردید این افزایش آمار بازتاب عملکرد ما در بحث بازگشایی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت بهداشت کرونا کرونا در تهران نگران کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید قربانیان جنگ غزه

وزارت بهداشت غزه آمار جدید قربانیان جنگ غزه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه کشتار در غزه شد که ۲۶ شهید و ۵۱ زخمی برجای گذاشت. تعداد شهدای جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ تن رسید.

به نقل از خبرگزاری سما، این وزارتخانه اعلام کرد: تعدادی از قربانیان همچنان در مسیرها و زیرآوارها هستند و آمبولانس‌ها و کادر دفاع مدنی نمی‌توانند آن‌ها را منتقل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟