Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@17:18:36 GMT

تغییر سبک زندگی؛ دوای درد‌های عضلانی

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۴۰۲۷

تغییر سبک زندگی؛ دوای درد‌های عضلانی

همیشه وقتی درد یا مشكلی برای كسی پیش می‌آید بلافاصله به دنبال دارو یا مداخله درمانی مؤثر می‌گردد. در بسیاری مواقع حتی وقت و هزینه گزافی صرف درمان این مشكلات می‌شود. اما آنچه كه موضوع بحث ماست یكی از روش‌های شگفت‌آور درمان بیماری‌ها خصوصا در اختلالات عصبی اسكلتی-عضلانی‌ است كه فیزیوتراپیست‌ها بیمارانشان را از این روش‌ها آگاه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش بسیار ارزان و بااهمیت «تغییر سبك زندگی» است. گاهی تجویز یك دوش آب گرم صبحگاهی، خستگی عضلانی و افسردگی و درد مفاصل ناشی از آن را كه ممكن است باعث مدت‌ها مصرف داروهای مختلف شود، درمان می‌كند. مثال دیگر گنجاندن نیم‌ساعت تا ۴۵ دقیقه پیاده‌روی در سطح صاف در فعالیت‌های روزانه است كه در یك بیمار كم‌تحرك، به‌تنهایی می‌تواند درمان مشكلاتی همچون كمردرد، گردن‌درد و زانودرد باشد.

بیماری كه ام‌آرآی او بیرون‌زدگی دیسك بین مهره را نشان می‌داد و درد تیركشنده در اندام تحتانی هنگام ایستادن او را كلافه كرده و كاندیدای جراحی بود، بعد از ارجاع به بخش فیزیوتراپی و توجه فیزیوتراپیست به كفش او كه فاقد پاشنه با ارتفاع مناسب و كفی استاندارد بود، با خرید یك جفت كفش با ویژگی‌های مورد نظر درمانگر، علائمش به كلی از بین رفت و حتی نیاز به ادامه درمان فیزیوتراپی هم پیدا نكرد.

این الگوهای غلط زندگی عامل بسیاری از دردهای ما هستند كه با توجه، كشف و ایجاد یك تغییر كوچك در آنها بیماری كه از فعالیت‌های شغلی خود ناتوان شده و كیفیت زندگی‌اش تنزل یافته به زندگی طبیعی خود باز خواهد گشت. یك كمردرد مقاوم به دارودرمانی، فیزیوتراپی و آب‌درمانی باعث شد تا بیمار و درمانگر فعالیت‌های روزانه را یك بار به دقت با هم مرور كنند. آنها به چرت نیمروز روی كاناپه اتاق نشیمن مشكوك شدند و حذف این عادت همیشگی به‌طور معجزه‌آسایی باعث بهبودی كمردرد بیمار شد.

جوانی كه به تنیس و بدنسازی می‌پرداخت با درد شدید هر دو آرنج و تشخیص اختلال «آرنج تنیس‌بازان» به فیزیوتراپی مراجعه كرد و پس از هر جلسه درمان، درد كاملا از بین می‌رفت و مجددا در جلسه بعد بیمار با درد و محدودیت شدید بازمی‌گشت. بررسی شرایط و تاریخچه او نشان داد درد او صبح‌ها هنگام بیدار شدن از خواب، شدید است. بعد از سؤال راجع به نحوه خواب مشخص شد او عادت به قرار دادن آرنج به صورت كاملا خم در زیر سر دارد و اصلاح این وضعیت خواب برایش غیرممكن بود. بستن بازو به تنه با یك شال و فیكس‌كردن آن در كنار بدن باعث شد كه درد دیگر برنگردد و بیمار به كار و زندگی و ورزش خود بازگردد.

از نمونه‌های دیگر تغییر سبك زندگی استفاده از بالش مناسب برای درمان گردن‌درد یا اصلاح نحوه ایستادن و عقب ندادن زانو به‌ویژه در نوجوانان برای درمان زانودرد آنهاست. قرار دادن كیف پول در جیب پشتی شلوار كه با فشار روی عضلات باسن هنگام نشستن باعث كمردرد با درد منتشر در ران و ساق می‌شود با تغییر این عادت غلط به طور كامل درمان می‌شود.

در نهایت گنجاندن چند تمرین ساده در افزایش فعالیت عضلانی و افزایش دامنه حركتی مفاصل هم به عنوان یك تغییر در الگوی زندگی می‌تواند درمانی ساده، ارزان و مؤثر باشد.

منبع: روزنامه جام جم

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تغییر سبک زندگی درد های عضلانی سبک زندگی دیسک کمر پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد

به گزارش قدس آنلاین، مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد. 
این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توأم با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

* حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد
به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.
او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

* می‌خواهم مسلمان شوم
اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

* ازدواج با دختر ایرانی
از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی‌اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • از روان تا درمان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان