Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:44:42 GMT

آموزش مهارت‌های زندگی ویژه نوجوانان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۴۹۸۴

آموزش مهارت‌های زندگی ویژه نوجوانان

ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی «مهارت‌های زندگی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهارت معنویت، خودباوری، خوش‌بینی،  شاد بودن، جرأت‌مندی،  ایجاد روابط مثبت،  امیدوار بودن و مهارت هوش هیجانی، عنوان‌ این ۸ کارگاه‌ است که زیر نظر دپارتمان مهارت‌های زندگی کانون به ریاست محمود گلزاری دکترای روان‌شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارگاه‌ها از سوی مهدی ملک‌محمد عضو دپارتمان مهارت‌های زندگی کانون، دانش آموخته‌ی روان‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علامه طباطبایی و متخصص در زمینه‌ی روان‌شناسی کودک و نوجوان به صورت برخط ارائه خواهد شد.
نوجوانی که در کارگاه «مهارت معنویت» شرکت می‌کند، آموزش می‌بیند که برای آن که در سفر زندگی، مطمئن‌تر قدم بردارد به چه ابزار و ویژگی‌هایی نیاز دارد و با استفاده از فعالیت‌های مختلف، ایجاد و استفاده از این ویژگی‌ها را در عمل تمرین و آزمایش می‌کند.
کارگاه «مهارت خودباوری» به نوجوان کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسد، با عوامل تأثیرگذار در خودباوری آشنا شود و با کمک فعالیت‌های متنوع، در عین واقع‌بینی، موفق شود خودباوری‌اش را افزایش دهد.

همچنین در کارگاه «مهارت خوش‌بینی» نوجوان یاد می‌گیرد چطور افکارش را شکار کند و پیام‌هایی که به آن داده می‌شود را اصلاح کند تا اسیر دام بدبینی و فاجعه‌پنداری نشود. علاوه بر این می‌آموزد مسائل را به اجزای کوچکی تبدیل کند که موقت و قابل حل هستند.
نوجوانی که در کارگاه «مهارت شاد بودن» نیز شرکت می‌کند، می‌آموزد که به جای منتظر بودن، برای خوشحال کردن خود نقشه بکشد و برای عملی کردن نقشه‌هایش دست به کار شود.
در کارگاه «مهارت جرأت‌مندی» نوجوان با سبک‌های رفتاری آشنا می‌شود. یاد می‌گیرد چه‌طور برای گرفتن حق خود، رفتاری مؤدبانه، پیگیرانه و قاطعانه داشته باشد و با شیوه‌های رد کردن درخواست‌های نامعقول آشنا شود.
همچنین در کارگاه «مهارت ایجاد روابط مثبت» نوجوان یاد می‌گیرد چطور روابطش با دیگران را مدیریت کند که هم برای خودش و هم برای طرف مقابل پیامدهای مثبت داشته باشد.
در کارگاه «مهارت امیدوار بودن» نوجوان به کمک فعالیت‌های متنوع و هیجان‌انگیز با راه‌کارهای انتخاب هدف مناسب آشنا می‌شود و می‌آموزد چه‌طور با برنامه‌ریزی آرزوهای خود را به اهدافی دست یافتنی تبدیل کند.
دوره «مهارت هوش هیجانی» به نوجوان کمک می‌کند تا با هیجان‌های خود آشنا و دوست شود و بتواند با آن‌ها به بهترین وجه کنار بیاید.
کارگاه‌های ۱۰ جلسه‌ای «مهارت‌های زندگی» از ۱۶ تیر تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ در ساعت‌های ۱۵ تا ۱۶، ۱۶ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۱۹ به صورت برخط برگزار می‌شود.
نوجوانان علاقه‌مند تا ۱۵ تیر ۱۳۹۹ فرصت دارند برای ثبت‌نام در این کارگاه‌ها به پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kpf.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهارت زندگی نوجوانان کانون پرورش فکری مهارت های زندگی کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی سیدین نیا صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

سیدین نیا خاطر نشان کرد: آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

شایان ذکر است ،این دوره‌ها مطابقش شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 6094067

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود