Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مجتبی صدیقی» رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مشکلات پیش آمده برای این سازمان در پی شیوع کرونا گفت: بخشی از این موضوع به تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق پرسنل قراردادی یا کارکنانی که در خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها کار می‌کنند، مربوط می‌شود؛ حتی اگر سرویسی ارائه نشود، باید حقوق‌ها پرداخت شود، از طرفی ما به هیچ عنوان مایل نیستیم که به حجم بیکاران اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نکته دوم خوابگاه‌های خودگردان هستند که با شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها با مشکل جدی مواجه شدند، چرا که دانشجویان دیگر در آنجا حضور نداشتند و بخشی از هزینه‌ها را ندادند؛ از این رو خوابگاه‌داران در قبال قراردادی که داشتند، درآمدی کسب نکردند.

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: از طرف دیگر ما مایل نبودیم امکاناتی که با زحمت در شهرستان‌ها به عنوان ساختمان خوابگاه تهیه کرده‌ایم به سرعت از دستمان برود، زیرا ساکنان مجبور شدند به خاطر شرایط کرونا خوابگاه‎‌ها را تخلیه کنند و اگر تا مهرماه این شرایط ادامه یابد، باید تضمینی وجود داشته باشد که این ساختمان‌ها برای ما بماند.

صدیقی درباره کمک به خوابگاه‌داران خاطرنشان کرد: به طبع خوابگاه‌داران درخواست کردند که به آنها کمک شود و کمک به آنها از محل تسهیلاتی خواهد بود که ستاد مقابله با کرونا برای مشاغل پیش‌بینی کرده بود.

وی افزود: موضوع مطرح بعدی مربوط به صندوق رفاه است که کاهش جدی درآمد داشته است. در حال حاضر این شرایط برای ارائه خدمات در حد معمولی به ما فشار می‌آورد؛ بنابراین در حال پیگیری هستیم که بودجه و هزینه مورد نیاز تخصیص یابد و سازمان مرکزی موظف است همان خدمات قبلی را ارائه دهد.

رییس سازمان امور دانشجویان درباره اقدام دانشگاه‌ها برای ضدعفونی کردن کلاس‌ها و ورودی‌ها گفت:  طبیعتا در دانشگاه‌ها اگر موضوع حضور دانشجویان مطرح شود، ضدعفونی‌های مکرر نیاز است. همچنین ضرورت دارد که غذای دانشجویان در ظرف‌های مخصوص و یکبار مصرف توزیع شود.

 وی گفت: این گونه برنامه‌ها و اقدامات موجب ایجاد هزینه‌های جدید می‌شود و طبیعتا از این جهت محدودیت مالی پیدا می‌کنیم. این موضوع را با مسئولان سازمان مرکزی مطرح کردیم و امیدواریم تکلیفش روشن شود.

صدیقی در واکنش به این پرسش که بنا به گفته دانشجویان، برخی اساتید از حضور دانشجویان به کلاس درس برای رفع اشکال ممانعت‌ می‌کنند؟ گفت: من نمی‌دانم این اساتید در چه سطحی بوده‌اند؛ اما اساتید باتجربه قطعا نگران موضوع سلامتی و کنترل کیفی وضعیت بهداشتی هستند و از طرفی دانشجو حق دارد زودتر کارش را تمام کند و استاد هم تمایل دارد این کار انجام شود.

رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد:‌ برخی محدودیت‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها ممکن است موجب این ممانعت‌ها شده باشد و بعضا استاد تشخیص می‌دهد که هنوز زمان مناسبی برای آموزش حضوری نیست.

صدیقی تصریح کرد: اگر دانشجو احساس کند نظر استاد منطقی نیست، حتما به معاون آموزشی دانشگاه اطلاع دهد و آنها هم موظف هستند پیگیری لازم را انجام دهند و با استاد صحبت کنند و اگر استاد نکته‌ای داشته باشد سعی می‌کنند آن را برطرف سازند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیکاری دانشجو کرونا خوابگاه مجتبی صدیقی کووید 19 رئیس سازمان امور دانشجویان خوابگاه خودگردان سازمان امور دانشجویان خوابگاه داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام باشگاه استقلال؛ بدون مشکل یا تنش‌زا/ قانون چه می‌گوید؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال تهران برای اخذ کسب مجوز حرفه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC نیاز به تغییر مالکیت مشترک با باشگاه پرسپولیس داشت و این امر روز دوشنبه سوم اردیبهشت به سرانجام رسید و ۸۵ درصد از سهام آبی ها به هلدینگ خلیج فارس و شرکت های وابسته آن واگذار شد. در همین حال عبدالعلی علی عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر از تغییر نام باشگاه استقلال به باشگاه استقلال خلیج فارس داد.

این خبر با واکنش هایی از سوی وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی سازی کشور همراه بود. سید محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این رابطه و در گفت‌وگو با یکی از برنامه های تلویزیونی اظهار داشت: این مواردی است که باید رسماً به ما اعلام شود تا ما آن را بررسی کنیم. نمی‌شود که یک نفر شایعه‌ای را مطرح کند که نام باشگاه را تغییر دهند و سپس همه به این مساله بپردازند. چنین چیزی نیست. تاکنون از طرف صاحبان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، یعنی کنسرسیوم‌های صنایع پتروشیمی و بانک‌ها، چیزی (در خصوص تغییر نام باشگاه‌ها) به صورت رسمی به وزارت ورزش و جوانان اعلام نشده است.

ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز در این مورد تصریح کرد: برخی از باشگاه‌ها چون شرکت دولتی هستند باید حتما پسوند آنها تغییر کند و می‌توانند این موضوع را پیشنهاد کنند و مخالفتی با آن نشده اما تا زمانی که به طور رسمی درخواست نشود نمی‌توانیم آن را در قرارداد عنوان کنیم.

او ادامه داد: برای تغییر نام باشگاه استقلال به استقلال خلیج فارس، درخواستی آمده که این موارد هم محل طرح و بحث است و می‌توانند هر پسوندی را مالکان در چارچوب قانون مطرح کنند. اگر نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر کند و منع قانونی نداشته باشد مورد ملاحظه قرار می‌گیرد.

رضا شاه منصوری حقوقدان ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که آیا اضافه کردن پسوند خلیج فارس به نام باشگاه استقلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا و لیگ نخبگان باعث تحریک کردن تیم های کشورهای حاشیه خلیج فارس می شود یا خیر و اینکه آیا این موضوع با مخالفت از سوی AFC همراه می شود یا خیر اظهار داشت: ابتدا باید به گویم که اضافه کردن پسوند خلیج فارس به نام باشگاه استقلال هیچ مانعی ندارد. در تمام جهان ما شاهد این هستیم که در نام برخی از باشگاه ها نسبت به منطقه جغرافیایی و ... پسوند دیده می شود و هیچگاه این موضوع در کمیته های اخلاق و انضباطی فیفا و AFC مورد بحث قرار نمی گیرد.

او ادامه داد: هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک باشگاه استقلال از دو حق قانونی خود می تواند استفاده کند. اولین مورد این است که می تواند از برند باشگاه استقلال برای تبلیغات خود استفاده کند و یک مورد دیگر اضافه کردن پسوند به نام باشگاه استقلال که این هلدینگ از واژه خلیج فارس استفاده کرده است.

شاه منصوری خاطر نشان کرد: اینکه گفته می شود خلج فارس باعث تحریک تیم های عربی می شود اصلا موضوعیتی مبنی بر شکایت و... ندارد و کار هلدینگ خلیج فارس کاملا قانونی و صحیح است.

کد خبر 6092678

دیگر خبرها

  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • تغییر نام باشگاه استقلال؛ بدون مشکل یا تنش‌زا/ قانون چه می‌گوید؟
  • استقلال و برنامه خاص برای وقت‌های اضافه!
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • مناظره‌ای در مورد حجاب