Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:12:36 GMT

استمرار نظارت بر عملکرد اصناف در ایام شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۶۷۴۸

استمرار نظارت بر عملکرد اصناف در ایام شیوع کرونا

ایسنا/کردستان مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و الزام اصناف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۷۹ مورد از اماکن و مراکز سنندج بازدید شده است.

 آرزو فلاحی اظهار کرد: در راستای بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مقابله با ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی طی سه روز گذشته ۷۹  مورد از اماکن و اصناف سنندج در قالب ۱۸ اکیپ بازرسی مورد بازدید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طی این بازدیدها از ۱۴ اداره دولتی بازدید و برای اداراتی که موازین بهداشتی را رعایت نکرده‌اند سه اخطاریه صادر شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در ادامه از صدور ۱۳ مورد اخطاریه ۲۴ ساعته جهت اماکن، مراکز و پلمپ یک واحد از این اصناف در سنندج خبرداد.
دکتر فلاحی خاطرنشان کرد: در مدت زمان یاد شده ۳۸۶ نفر تماس اولیه و همچنین ۳۱۲ نفر که تماس ثانویه با فرد مبتلا به کرونا داشته‌اند، تحت قرنطینه و از نظر علایم پی‌گیری شده‌اند.
وی با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار نفر در سه روز اخیر از لحاظ بیماری کرونا در سنندج غربالگری شده‌اند، اضافه کرد: تعداد ۵۸۳ نمونه‌گیری از نظر کرونا ویروس در مراکز سرپایی این شهر انجام و ۶ اکیپ اطلاع رسانی با همکاری سمن ها در نقاط مختلف شهر بر رعایت پروتکل های بهداشتی، مراجعه به سایت سلامت و پاسخدهی به سامانه ۴۰۳۰ تاکید کرده‌اند.

این مقام مسئول از بازدید اکیپ بهداشت محیط سنندج از پنج مکان تهیه مواد غذایی در مسیر جاده صلوات آباد، بررسی پروتکل‌های بهداشتی و تذکرات لازم مبنی بر رعایت این موازین خبر داد و گفت: هر کدام از مراکزی که اصول بهداشتی را رعایت نکنند پلمب خواهند شد.

 فلاحی به بازدید از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی،تعدادی از رستوران‌ها، کارگاه شیرینی پزی، مغازه‌های بستنی و آبمیوه فروشی و برخی مهمانپذیرهای سطح شهر سنندج اشاره کرد و گفت: تعدادی از بانک‌ها و اداره پست سنندج مورد بازدید قرارگرفت و آموزش‌های لازم در خصوص مقابله با کرونا و همچنین لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی در بین مراجعین و استفاده از سیستم نوبت دهی اشاره شد. 
وی  آموزش فاصله گذاری اجتماعی، آموزش به متصدیان در خصوص رعایت بهداشت فردی و محیط کار از جمله استفاده از دستکش، روپوش، کلاه و نصب تهویه مناسب در محل کار را از دیگر موارد مهم و ارائه شده طی این بازدیدها به اماکن برشمرد و گفت: معرفی فرد دارای علائم و ممانعت از کار کردن وی، گندزدایی و ضدعفونی کردن اجسام و سطوح در محل کار از جمله موارد بسیار مهم و عنوان شده به کارفرمایان در مراکز است.
انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه