Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-ساخت و ساز در برخی از مناطق پایتخت باید با محدودیت ارتفاع انجام شود و این قانون متأثر از موضوع میراثی و امنیتی است.

بیش از یک هفته است که موضوع احداث خانه ۴ هزار متری در محدوده جماران در رسانه‌ها مخابره می‌شود که بررسی ابعاد آن باعث بروز برخی حواشی شد.

از علل بروز حاشیه بیشتر پیرامون این خبر می‌توان به اظهار نظر‌های متفاوت از سوی برخی از اعضای مدیریت شهری اشاره کرد که موجب بروز ابهامات بیشتر در این زمینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مورد از این دست حواشی مربوط به دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران بود که روز یکشنبه ۸ تیرماه برگزار شد که محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در تذکری به موضوع محدوده ارتفاع ساخت در ملک ۴ هزار متری جماران پرداخت.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در بخشی از تذکر خود گفت: حذف محدوده ارتفاع ساخت در جماران به یکی از دغدغه برخی از نهاد‌ها بدل شده است.

برای بررسی ابعاد این تذکر و رعایت محدوده ارتفاع ساخت در دیگر مناطق پایتخت زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در موضوع نخست که مربوط به تذکر درباره رعایت محدوده ارتفاع در ملک ۴ هزار متری جماران است باید تأکید کنم که در پروانه ملک به صراحت ۲ طبقه ارتفاع آمده است و تخلفی که موجب شد شهرداری تهران به آن ورود کند موضوع ساخت نیم طبقه اضافی بود.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران افزود: ساخت نیم طبقه اضافی در ملک جماران خلاف قانون رعایت محدودیت ارتفاع در منطقه و پروانه صادره ساختمانی بود که شهرداری منطقه یک تهران نیز با حضور در موقعیت ملک به تخریب ستون‌های طبقه اقدام کرد.

نژاد بهرام ادامه داد: موقعیت ملک جماران به دلیل ۹ متر اختلاف ارتفاع به گونه‌ای است که تصور می‌شود محدوده ارتفاع در ملک رعایت نشده و باید به این نکته اشاره کنم که ملک نیز دارای عقب نشینی است.

او بیان کرد: محدوده ارتفاع در منطقه جماران مصوبه کمیسیون ماده ۵ است و باید رعایت شود و در این زمینه تلاش بر این بود که حقوق مردم نیز رعایت شود.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که سازنده یک ملک به دلیل محدودیت ارتفاع ساخت ارتفاع طبقات ساختمان را کم کند تا طبقه بیشتر بسازد؟ گفت: این موضوع امکان پذیر نیست و علت آن نیز این است که بر اساس قانون ارتفاع سقف باید ۲.۶۰ و ۲.۷۰ سانتیمتر باشد.

نژاد بهرام در پاسخ به این سوال که پس از منطقه جماران در کدام یک از مناطق پایتخت در حوزه ساخت و ساز محدودیت ارتفاع باید رعایت شود؟ گفت: بخشی از منطقه ۱۱ شهرداری تهران که پردیس حکومتی در آن واقع شده از جمله مناطقی است که باید به دلیل مسائل امنیتی محدوده ارتفاع ساخت در آن رعایت شود.

او ادامه داد: محله‌هایی مانند ۳۰ تیر و عودلاجان در منطقه ۱۲ شهرداری تهران نیز از دیگر مناطقی هستند که به دلیل بافت فرهنگی و میراثی باید محدوده ارتفاع ساخت در آن‌ها رعایت شود.

با گذر از موضوع رعایت محدوده ارتفاع ساخت در برخی مناطق باید به این نکته اشاره کرد که به دلیل بی توجهی به حریم برخی از آثار هنری در پایتخت شورای شهر تهران مصوبه‌ای را با عنوان تعیین حریم ساختمانی پیرامون آثار تاریخی و میراثی شهر تهران گذراند که برای ساخت و ساز در حریم آثار میراثی و نماد‌های واجد ارزش شهر تهران نیز حریم تعیین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای شهر تهران محدودیت ارتفاع مناطق پایتخت رعایت شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش از ساخت سریال پایتخت ۵ و سکانس های مربوط به داعش، سردار سلیمانی در گفت و گو با عوامل تولید این فیلم از آنها می خواهد تا پایان سریال را تغییر دهند: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران. مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه.»

احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، صفحه ۱۹۴ به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس های مربوط به داعش اشاره دارد.

هم چنین سیروس مقدم کارگردان این سریال خاطراتی از ساخت این قسمت ها دارد. این روزها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه ای فیلم به قسمت های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده بد نیست این خاطرات شیرین را مرور کنیم.

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

در کتاب کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می خوانیم: وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم. حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند. فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم.

همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه‌ این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران.» کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان خلاق و خوشفکر این سریال در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در یک گفت و گویی مطبوعاتی می گوید: پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد. این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد. سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملا هماهنگ بودیم... یک صبح زود خدمت‌شان(سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

متن کامل این خبر را بخوانید.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901105

دیگر خبرها

  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • تهران صاحب بلندترین سکو بانجی‌ جامپینگ دنیا
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت