Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@12:56:42 GMT

سینما آزادی بیجار به پردیس سینمایی  تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۰۵۸۹

سینما آزادی بیجار به پردیس سینمایی  تبدیل می‌شود

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از افزایش دو سالن سینمایی به سینما آزادی بیجار و تبدیل آن به پردیس خبر داد.

 امین مرادی شامگاه دوشنبه( 9 تیرماه) در جریان بازدید از طرح توسعه سینما آزادی بیجار و حوزه هنری این شهرستان، اظهار کرد: ارتقاء زیرساخت های فرهنگی در سراسر استان کردستان یکی از اولویت های اصلی حوزه هنری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سینما آزادی بیجار در سال 96 به صورت رسمی افتتاح شد و با توجه به استقبال بسیار خوب مردم بیجار از سینما، با حمایت مؤسسه فرهنگی بهمن سبز طرح توسعه این زیرساخت مهم فرهنگی آغاز شده است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان به احداث دو سالن جدید سینمایی در سینما آزادی بیجار اشاره کرد و گفت: با ایجاد این دو سالن، سینما آزادی بیجار به پردیس سینمایی ارتقاء پیدا کرده و میتواند خدمات بیشتری در بخش اکران فیلم های روز ارائه کند.

مرادی به افزایش سرانه صندلی های شهرستان با راه اندازی دو سالن جدید در پردیس سینمایی آزادی بیجار اشاره و بیان کرد: با پایان این طرح سینما آزادی بیجار با سه سالن سینمایی به ظرفیت های 286 صندلی ، 36 صندلی و 17 صندلی همزمان امکان پخش سه فیلم سینمایی در ژانرهای مختلف را خواهد داشت و  ظرفیت صندلی سینمایی در بیجار به 399 صندلی افزایش پیدا می کند. 

وی ذکر کرد: خوشبختانه روند اجرای طرح توسعه سینما آزادی بیجار مناسب است و انتظار می رود که در ماه آینده این دو سالن جدید افتتاح و مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: در سال جاری باید تولید محوری در اولویت فعالیت های حوزه هنری شهرستان بیجار قرار گیرد و از تمامی ظرفیت های در اختیار در جهت رسیدن به این مهم  استفاده کرد.

مرادی عنوان کرد: با توجه به وضعیت پیش آمده و شیوع ویروس کرونا، می توان در بخش تولید اثر به ویژه کتاب فعالیت های خوبی را تدوین و اجرایی کرد و این مهم باید به عنوان یک اولویت در شهرستان بیجار دنبال شود.

وی با بیان اینکه حوزه ادبیات پایداری در بیجار نیازمند توجه ویژه است، افزود: مردم شهرستان بیجار در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حضور حماسی داشتند و امروز باید این رشادت ها به نسل جوان منتقل شود که یکی از راهکارهای اصلی برای رسیدن به این هدف ، توجه به تاریخ شفاهی و همچنین ضبط و ثبت خاطرات رزمندگان و ایثارگران است.

مرادی از آمادگی حوزه هنری کردستان برای حمایت ویژه از پروژه های ادبیات پایداری خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در این بخش محدودیتی نداریم و از تمامی فعالیت ها و برنامه های ادبیات پایداری به ویژه در بخش تولید و انتشار کتاب به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

وی در پایان یادآور شد: انتظار داریم در سایر بخش ها از جمله سرود و موسیقی، نمایش، آفرینش های ادبی، فیلم کوتاه و هنرهای تجسمی نیز شاهد ارائه تولیداتی مناسب از سوی حوزه هنری شهرستان بیجار باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حوزه هنري استانی فرهنگی و هنری سینما آزادی بیجار شهرستان بیجار استان کردستان حوزه هنری دو سالن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند

انجمن عکاسان سینما در ارتباط با فعالیت عکاسان غیرعضو در پروژه های سینمایی و نمایش خانگی اطلاعیه‌ای صادر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بنا به مصوبات هیات مدیره انجمن عکاسان سینما، همچون سنوات قبل به اطلاع تمامی عکاسان غیر عضو این انجمن می رساند، چنانچه برای عکاسی پروژه ای سینمایی یا نمایش خانگی دعوت بکار می‌شوند، پیش از آغاز رسمی پروژه، می‌بایست بصورت کتبی از انجمن صنفی عکاسان سینما مجوز لازم را دریافت کنند. جهت دریافت این مجوز موارد زیر رعایت شود.

1- نامه رسمی از طرف تهیه کننده، مدیر تولید یا کارگردان پروژه درخصوص دعوت به همکاری عکاس

2- ارسال رزومه عکاس

3-ارسال نمونه آثارعکاسی (عکاسی صحنه از سریال، فیلم کوتاه، تله فیلم، تئاتر) هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما بعد از بررسی موارد ارسال شده، پاسخ کتبی خود را اعلام می نماید.

احترام و پایبندی به حقوق حرفه ای انجمن عکاسان سینما می تواند درمسیرعضویت عزیزان فعال دراین حوزه بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند