Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-03@03:23:14 GMT

نکات مهم در مورد خرید موتور برقی

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۳۶۵۳

صراط:

نکات مهم در مورد خرید موتور برقی

اولین نکته ای که در مورد خرید موتور برقی باید گفت این است که قدرت موتور یکی از نکات مهم است. موتورهای موجود در بازار معمولاً دارای قدرتی حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ وات هستند که این مورد یکی از عوامل مهمی در تعیین قیمت موتور برقی محسوب می شود. زیرا به هر اندازه که قدرت موتور بیشتر باشد، شتاب و سرعت آن نیز افزایش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید به این نکته دقت شود که بعضی از موتور های برقی می توانند سریعتر حرکت کنند این اتفاق به علت وجود عاملی مانند تفاوت در طرز عملکرد موتورهای الکتریکی و بنزینی صورت می گیرد.

سرعت موتور

دومین نکته مهم در خرید موتور برقی این است که در بهترین حالت حداکثر سرعت موتورهای برقی حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده و در مقایسه با موتورهای بنزینی این سرعت بسیار پایین تر است. موتورهای برقی که دارای حجم موتور به اندازه ۱۵۰۰ وات هستند، شرایط حرکت کردن با سرعت ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارند. همچنین لازم است این نکته را در نظر بگیرید که کیفیت ساخت موتور در این زمینه بسیار مهم است.‌ موتورهای چینی دارای قدرت حدود ۳۰۰۰ وات بوده ولی نهایت سرعتی که دارند ۵۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. از سوی دیگر موتور های دو هزار واتی آلمانی قادرند، با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند.

برای تجربه لذت خرید موتور برقی با کیفیت و پر قدرت به ایران اسکوتر مراجعه کنید.

 میزان باتری

نکته سوم در خصوص شارژ و باتری موتور برقی است است. با شارژ کامل موتورهای برقی می توان مسافتی بین ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر را طی کرد که این رقم با حداکثر سرعت برابر خواهد بود. در واقع یک موتور برقی در صورتی که کامل شارژ شود، قادر است به مدت یک ساعت با حداکثر سرعت به خوبی یک مسیر مستقیم را بپیماید. با این وجود اصلاً نمی توان با این نوع موتورها از شهر خارج شد و تقریباً لازم است که هر شب باتری آنها را شارژ نمود. لازم است دقت کنید که موتور های برقی چه برای استفاده معمولی و چه استفاده در شهر می‌توانند تا ۶ ساعت کارایی داشته باشند.

باتری قابل حمل

نکته چهارم، از دیگر نکات مهم در هنگام خرید موتور برقی قابل حمل بودن باتری آن است. بیشتر موتورهای موجود در بازار دارای باتری های قابل حمل هستند. به گونه ای که می توان باتری را جدا کرده و در منزل آن را شارژ کرد. در صورتی که موتور برقی دارای باطری قابل حمل باشد، باید آن را در نزدیکی پریز برق پارک کرده و آن را شارژ نمود.

زمان لازم برای شارژ

نکته پنجم، یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه زمان لازم جهت شارژ باطری در موتورهای برقی می باشد که عموماً این زمان ۴ تا ۶ ساعت خواهد بود. با این وجود در صورتی که می خواهید روزانه موتور برقی خود را استفاده کنید لازم است آن را هر شب یا به صورت یک شب در میان شارژ نمایید. در اینجا باید دقت کنید که مدت زمان شارژ با توجه به نوع باطری تاثیر زیادی از شارژ را خواهد گرفت. به هر میزان که شارژر شما قوی تر باشد، باطری موتور برقی شما نیز زودتر شارژ می شود.

مزیت‌های خرید موتور سیکلت برقی

از جمله مزایای خرید موتورسیکلت برقی می توان به این موارد اشاره کرد: نیازی نیست پول بنزین پرداخت کنید. در واقع باید گفت که این مورد از بزرگترین عواملی ست که سبب جذابیت این موتورها شده است. بسیاری از افراد به منظور حفظ محیط زیست خرید این نوع موتورها را ترجیح می دهند. زیرا این موتورها آلودگی بسیار ناچیزی دارند و حتی با وجود حداکثر سرعت پایین از گشتاور بسیار بالاتری نسبت به موتورهای بنزینی برخوردارند. دیگر مزایای که موتور برقی دارد می‌توان به صدای کم این موتور اشاره کرد.

قیمت موتور برقی

در صورتی که تصمیم دارید با خرید موتور برقی هزینه بنزین خود را کمتر کرده و سر و صدا و دود را از بین ببرید، لازم است که حداقل ۱۰ میلیون تومان بودجه برای این کار در نظر بگیرید. همچنین لازم است دقت کنید که اگر بودجه تان کم است، اسکوترهای برقی نیز برای شما گزینه مناسبی هستند. این اسکوتر ها دارای هزینه کمتری بوده و از توان کمتری برخوردار هستند. اما امکان پیمایش بیشتر از ۳۰ کیلومتر به وسیله آن ها وجود ندارد.

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: موتور برقی خرید موتور برقی قیمت موتور برقی سرعت موتور برقی صراط نیوز خرید موتور برقی کیلومتر بر ساعت موتورهای برقی حداکثر سرعت نکات مهم قابل حمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود

ایتنا - دانشمندان یک باتری ساخته‌اند که ظرف فقط چند ثانیه شارژ می‌شود.
گروهی از پژوهشگران در کره جنوبی به این پیشرفت بزرگ در نسل بعدی باتری‌های سدیمی دست پیدا کردند، که از باتری‌های لیتیوم‌‌ـ‌یونی متداول موجود در تلفن‌های هوشمند و خودروهای برقی ارزان‌تر و ایمن‌تر است.

سدیم (Na) علاوه بر این ۵۰۰ برابر فراون‌تر از لیتیوم است، و در عین حال این پتانسیل را دارد که نسبت به همتای لیتیوم‌-‌یونی‌اش ظرفیت شارژ و بازده بیشتری داشته باشد.

تاکنون، باتری‌های سدیم‌-‌یونی با محدودیت‌هایی مانند مدت شارژ طولانی و کمبود ظرفیت ذخیره مواجه بوده‌اند که مانع از آن می‌شد در مقیاس قابل‌توجهی پذیرفته و استفاده شوند.

پژوهشگران موسسه علم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) توانسته‌اند با طراحی و ساخت یک باتری سدیم‌-‌یونی پرتوان پرانرژی با قابلیت شارژ سریع بر این مشکلات غلبه کنند.

آن‌ها این کار را با تلفیق موادی که معمولا در باتری‌های مناسب ابرخازن‌ها به کار می‌روند انجام دادند، که در همه چیز یافت می‌شوند از سیستم‌های ترمزگیری بازیافتی در خودروهای برقی گرفته تا تنظیم درجه پره‌های پروانه توربین بادی.

این باتری جدید از لحاظ تراکم انرژی از باتری‌های لیتیوم‌ـ‌یونی موجود در بازار پیشی می‌گیرد و از آن می‌توان هم در خودروهای تمام‌برقی و هم لوازم الکترونیکی مصرفی استفاده کرد.

پروفسور جونگ کو کانگ از دانشکده مهندسی و علوم مواد موسسه علم و فناوری پیشرفته کره، که هدایت این پژوهش را بر عهده داشته است، گفت: «این دستگاه ذخیره انرژی هیبرید سدیم‌ـ‌یونی قادر است به‌سرعت شارژ شود و به تراکم انرژی ۲۴۷ وات‌ساعت/کیلوگرم و تراکم توان ۳۴ هزار و ۷۴۸ وات/کیلوگرم برسد.»

او در ادامه افزود «این یک پیشرفت در غلبه بر محدودیت‌های موجود سیستم‌های ذخیره انرژی است» و گفت پیش‌بینی می‌کند که «کاربرد گسترده‌‌تری در دستگاه‌های الکترونیکی گوناگون» خواهد داشت.

این پژوهش با عنوان «آند رسانای چندظرفیتی با بلورینگی پایین دوپ‌شده با سولفید آهن و کاتد دوپ‌شده با اکسیژن سطح ویژه بالا از چارچوب‌های کربن گرافیتیک متخلخل سه‌بعدی غنی از نیتروژن برای ذخیره‌سازی انرژی هیبریدی سدیم-یون با عملکرد بالا» در نشریه «مواد ذخیره انرژی» (Energy Storage Materials) منتشر شده است.

این پیشرفت چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که گروهی از پژوهشگران در ژاپن فرایند جدیدی برای تولید انبوه باتری‌های سدیمی جامد کشف کردند.

این فناوری جدید با بهبود قابل‌ملاحظه ظرفیت شارژ باتری خودروهای برقی و افزایش بیش از دوبرابری مسافتی که خودروهای برقی در حال حاضر [با هر بار شارژ] طی می‌کنند، احتمالا می‌تواند اضطراب محدوده [رانندگان] را رفع کند. 

دیگر خبرها

  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟
  • خودرو کی ام سی KMC T9 + مشخصات، تصاویر و قیمت جک T9 پیکاپ
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • موتور توربو بهتر است یا تنفس طبیعی؟
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین