Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:08:17 GMT

چهار پهنه معدنی جدید در همدان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۳۸۵۴

چهار پهنه معدنی جدید در همدان شناسایی شد

حمیدرضا متین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پهنه ها مناطق امیدبخشی برای اکتشاف و بهره برداری سنگهای معدنی محسوب می شوند.

وی تاکید کرد: پهنه های یاد شده بیشتر در مناطق جنوبی استان واقع شده که طبق بررسی های ژئوفیزیکی کارشناسان از نظر ذخایر معدنی فلزی به ویژه آهن، سرب، مس و طلا غنی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: از چهار پهنه فوق عملیات پی جویی و شناسایی ۲ پهنه به اتمام رسیده و پهنه های دیگر در حال تکمیل اطلاعات و گذراندن فرایندهای لازم هستند.

متین با اشاره به فعالیت ۲۸۳ معدن و ۳۲۴ صنایع معدنی در استان افزود: همدان پتانسیل‌های بیشتری در زمینه اکتشاف معدن دارد که با تعریف پهنه های جدید می توان این ظرفیتهای بالقوه را فعال کرد.

در استان همدان ۳۰ نوع ماده معدنی وجود دارد که سیلیس، فلدسپات، گرانیت و دولومیت از سنگ های معدنی شاخص این منطقه به شمار می آیند.

برچسب‌ها سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور همدان معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور همدان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تولید خودروهای کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم، بلکه در تولید این خودروها نیازمند زمان و تامین هزینه‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیازهای فوری است، اما اگر از قبل این نیازها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد