Web Analytics Made Easy - Statcounter

هند و ژاپن روز سه شنبه در خلیج ملاکا واقع در اقیانوس هند رزمایش دریایی مشترک برگزار کردند. به گفته مقامات در نیروی دریایی هند سه فروند ناوشکن هندی و سه فروند کشتی جنگی متعلق به نیروی دفاع از خود ژاپن در این رزمایش شرکت کرده‌اند. 
ژاپن از سال ۲۰۱۵ تاکنون، به یک شرکت کننده ثابت در رزمایش‌های دریایی موسوم به "مالبار" با حضور آمریکا و هند در منطقه اقیانوس هند تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رزمایش در اواخر سال جاری در این منطقه با حضور سه کشور برگزار خواهد شد. 
هند و ژاپن با هدف گسترش همکاری‌های نظامی خود همچنین اقدام به برگزاری رزمایش‌های زمینی مشترک موسوم به "دارما گاردین" کرده‌اند. اولین دور این رزمایش در سال ۲۰۱۸ برگزار شد. 
پس از برگزاری مذاکرات "۲+۲" میان وزرای دفاع و امور خارجه هند و ژاپن در سال گذشته، اکنون توکیو و دهلی نو به دنبال امضای قرارداد لجستیکی برای استفاده از پایگاه‌های نظامی یکدیگر هستند. 
هند هم اکنون با هدف گسترش حضور نیروی دریایی خود در منطقه اقیانوس هند، قراردادهای لجستیکی مشابه با کشورهایی چون آمریکا، استرالیا، کره جنوبی و سنگاپور امضا کرده است. 

درخواست هند برای تحویل فوری جنگنده‌های رافائل از سوی فرانسه 
هند که قرارداد خرید ۳۶ فروند جنگنده رافائل را با فرانسه امضا کرده است خواستار تحویل فوری تعدادی از این جنگنده‌ها شد. پس از گسترش مناقشات مرزی بین هند و چین و اعزام هزاران نظامی دو طرف به مرزهای مشترک، برخی مسئولین هند از رایزنی پنهان دهلی نو برای تحویل گرفتن فوری جنگنده‌های رافال فرانسوی خبر دادند. 
در همین حال فرانسه اعلام کرده است که تا پایان ماه جولای اولین گروه از جنگنده‌های رافائل را به هند تحویل خواهد داد. به گفته مقامات فرانسوی این گروه شامل ۶ فروند جنگنده رافائل هستند. این جنگنده‌ها به صورت آماده عملیات به هند تحویل خواهند شد. 
راجنات سینگ وزیر دفاع هند در ماه اکتبر سال گذشته با سفر به فرانسه ۴ فروند جنگده رافائل را از این کشور تحویل گرفت. 
بر اساس قرارداد هند و فرانسه، قرار است که این جنگنده‌ها تا پایان سال ۲۰۲۲ به هند تحویل داده شوند. 
دهلی نو در سپتامبر (شهریور) سال ۲۰۱۶ قرارداد خرید ۳۶ فروند جنگنده رافائل به ارزش هشت میلیارد یورو را با فرانسه امضا کرد. 
براساس این قرارداد، نخستین گروه از جنگنده‌های رافائل پس از ۱۸ ماه از امضای توافقنامه به هند تحویل می‌شود. 
فرانسه قرار است ۳۰ درصد ازمبلغ ۷. ۸ میلیارد یورو را در برنامه‌های تحقیقاتی هوایی هند و ۲۰ درصد را در تولید محلی قطعات رافائلدر هند سرمایه گذاری کند. 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، جنگنده‌های رافائل مجهز به موشک‌های پیشرفته‌ای است که می‌تواند جنگنده‌ها و موشک‌های کروز دشمن را از فاصله‌ی ۱۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد. 
نیروی هوایی هند اعلام کرده است که این جنگنده‌های فرانسوی، قابلیت عملیاتی این نیرو را به شکل چشمگیری افزایش خواهند داد. 
هند قصد دارد اولین اسکادران جنگنده‌های رافائل را در پایگاه "امبالا" در نزدیکی مرزهای غربی با پاکستان مستقر کند. دومین اسکادران جنگنده‌های رافائل در پایگاه هوایی "حاسیمارا" در ایالت بنگال و در نزدیکی مرزهای مشترک هند با چین مستقر خواهند شد. 

روسیه آماده تحویل فوری جنگنده‌های مورد نیاز هند 
یک مقام در دولت هند اعلام کرد: روسیه آماده تحویل جنگنده‌های سوخوی‌ام کی ۳۰ و میگ ۲۹ در کمترین زمان به نیروی هوایی هند است. 
بر اساس یک توافق میان دولتی، نیروی هوایی هند قصد دارد ۱۲ فروند جنگنده سوخوی-۳۰‌ام کی‌ای و ۲۱ فروند جنگنده میگ ۲۹ به ارزش ۷۸۰ میلیون دلار از روسیه خریداری کند. 
مقامات هندی توضیح دادند: روسیه برای تحویل هر چه زودتر این جنگنده‌ها به هند اعلام آمادگی کرده است. از سوی دیگر روسیه در حال کمک به هند برای نوسازی ناوگان جنگنده‌های میگ ۲۹ این کشور است. نیروی هوایی هند اولین جنگنده میگ ۲۹ خود را در سال ۱۹۸۵ از روسیه خریداری کرد و مدرن‌سازی این جنگنده‌ها آن‌ها را تبدیل به جنگنده نسل چهارم خواهد کرد. 
روسیه که بزرگ‌ترین تامین کننده نظامی هند محسوب می‌شود، همچنین اعلام کرده است که در کمترین زمان مهمات و موشک‌های سفارش شده از سوی هند به ارزش ۱ میلیارد دلار را به دهلی نو تحویل خواهد داد. اکثر تانک‌ها و خودروهای زرهی هند از روسیه خریداری شده‌اند، بنابراین دهلی نو به دنبال دریافت مهمات مختلف از سوی روسیه است. 
هند همچنین خواهان تحویل زود هنگام سامانه موشکی اس ۴۰۰ از سوی روسیه شده است. 
هند در سال ۲۰۱۸ قرارداد خرید ۵ سامانه موشکی اس ۴۰۰ به ارزش ۵ میلیارد دلار را با روسیه امضا کرد. این قرارداد انتقاد آمریکا از هند را به دنبال داشت به گونه‌ای که کاخ سفید هند را به تحریم تهدید کرد. 

آمریکا نیاز اطلاعاتی هند را تامین می‌کند 
آمریکا که در سال‌های اخیر به یک همکار راهبردی نظامی برای هند تبدیل شده است، اشتراک گذاری اطلاعات و تصاویر ماهواره‌ای در ارتباط با مرزهای مشترک هند و چین را با دهلی نو افزایش داده است. 
مقامات هندی اعلام کردند که واشنگتن برای کمک فوری به هند و ارسال تجهیزات مورد نیاز به این کشور اعلام آمادگی کرده است. 
هند همچنین خواهان دریافت مهمات بیشتری برای توپخانه‌ام -۷۷۷ خود شده است. این توپخانه‌ها سال گذشته از آمریکا خریداری شده‌اند و حالا هند آن‌ها را به نزدیکی مرزهای مشترک با چین منتقل کرده است. 

رژیم صهیونیستی سپر دفاع موشکی به هند تحویل می‌دهد 
مقامات هندی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی قرار است در ماه آینده سپر دفاع موشکی مورد نیاز هند را به این کشور تحویل دهد. این سپر دفاع موشکی در نزدیکی با مرزهای چین مستقر خواهد شد. 
رژیم صهیونیستی یکی از تامین کنندگان بزرگ نظامی هند است. اخیرا هند موشک‌های باراک ۱، فالکون و موشک‌های ضد تانک "اسپایک" را از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است. این رژیم همچنین در حال تولید موشک‌های "باراک ۸" برای ارتش و نیروی دریایی هند است. 
انتظار می‌رود در چند سال آینده ارزش قراردادهای نظامی میان دو کشور به ۶ میلیارد دلار برسد. رژیم صهیونیستی سال گذشته توانست بزرگ‌ترین قرارداد نظامی در تاریخ خود را در هند به دست آورد. بر اساس این قرارداد شرکت صنایع نظامی رژیم صهیونیستی سیستم‌های دفاع موشکی به ارزش ۲ میلیارد دلار به ارتش و نیروی دریایی هند خواهد فروخت. 

برچسب‌ها هند اقیانوس هند نیروی هوایی هند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند اقیانوس هند نیروی هوایی هند هند اقیانوس هند نیروی هوایی هند جنگنده های رافائل نیروی هوایی هند رژیم صهیونیستی جنگنده ها نیروی دریایی مرزهای مشترک فروند جنگنده میلیارد دلار هند تحویل اقیانوس هند دفاع موشکی سال گذشته دهلی نو بر اساس میگ ۲۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است