Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌های گنبدکاووس برای بستری بیماران کرونایی اشباع شده و در حال گسترش تخت‌ها هستیم.

به گزارش جماران، سراج‌الدین عارف‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که تا هفتم تیرماه استخراج شده، در حال حاضر شهرستان‌های مراوه‌تپه، مینودشت، کلاله، گنبدکاووس و گالیکش در شرق استان و شهرستان‌های بندر ترکمن و گمیشان در غرب استان وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و وضعیت در مابقی شهرستان‌ها زرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: متأسفانه بسیاری از مردم با حضور در مجالس عروسی و عزا به ویروس کرونا مبتلا شدند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تأکید کرد: از تمام کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند می‌خواهیم که به مدت دو تا سه هفته از خانه خارج نشوند.

عارف‌نیا گفت: اگر فرد مبتلا به کرونا مراقب ندارد و یا به هر دلیلی خروج او از خانه ضروری است، باید حتماً از ماسک استفاده کند. فرد مبتلایی که بدون ماسک بیرون می‌آید مانند راننده‌ای است که سبقت بی‌جا می‌گیرد و باعث کشته شدن افراد دیگر می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان‌های استان، گفت: وضعیت در برخی بیمارستان‌ها به‌گونه‌ای است که هر هفته یک بخش که سایر مردم از آن خدمات دریافت می‌کردند را تعطیل می‌کنیم و در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌دهیم.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: وضعیت در بیمارستان آق‌قلا بحرانی است و مجبور شدیم بخش ال‌اس‌دی را تعطیل و آن را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

عارف‌نیا با اشاره به اشباع شدن ظرفیت بیمارستان‌های گنبدکاووس، تصریح کرد: در حال گسترش تخت‌های بستری در بیمارستان‌های این شهر هستیم. در حال حاضر ایجاد بیمارستان صحرایی در دستور کار قرار ندارد.

اخبار مرتبط تمام کارمندان یک بانک کرونا گرفتند تکمیل ظرفیت بیمارستان های گنبدکاووس وضعیت قرمز شیوع کرونا در هفت شهر استان گلستان وضعیت شیوع کرونا در گلستان قرمز شد اختصاص 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا در گلستان

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا کرونا گلستان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ظرفیت بیمارستان های گنبدکاووس بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد

سیدحیدر محمدی با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آن‌ها امکان پذیر نیست، افزود: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ داروهای موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین داروها، گفت: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود؛ اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی با بیان اینکه در تامین دارو های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت های بیشتری صورت داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان