Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:46:22 GMT

چند خبر از استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۵۶۴۸

چند خبر از استان بوشهر

زمین‌خواری در دشتستان کشف شد

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: یک فقره زمین‌خواری به ارزش ۳۲ میلیارد ریال در شهر برازجان شهرستان دشتستان کشف شد.

سردار خلیل واعظی روز سه‌شنبه اظهار داشت: درپی دریافت اخباری مبنی بر تصرف اراضی دولتی حوزه شهر برازجان، تحقیقات و بررسی‌ های لازم توسط  مأموران پلیس آگاهی دشتستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در نتیجه تحقیقات و استعلام از مراجع قانونی و انجام بازدید میدانی و کارشناسی اراضی مورد نظر مشخص شد فردی اقدام به تصرف یکهزار و ۶۰۰ متر مربع  از اراضی مرغوب دولتی  به ارزش ۳۲میلیارد ریال در حومه شهر برازجان کرده‌است. 

واعظی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی متهم دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل  و اراضی موصوف رفع تصرف شد. 

۲۲ کیلوگرم تریاک در دشتی کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی گفت:  در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت دو نفر در امر انتقال مواد مخد از جنوب استان به مقصد یکی از شهرستان های همجوار،  رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ جهانبخش صیادی در این ارتباط افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی نهایتا خودروی فرد مذکور هنگام انتقال محموله از مسیر حوزه استحفاظی این شهرستان توقیف و مورد بازرسی قرار گرفت.

صیادی ادامه داد: در بازرسی از خودروی توقیفی ۲۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ۲دو نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف شد، عنوان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

سارقان مسلح محموله بادام زمینی در  بخش ارم دستگیر شدند 

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: عاملان سرقت مسلحانه از یک دستگاه خودرو پژو پارس در بخش "ارم " شهرستان دشتستان  شناسائی و دستگیری شدند. 

سردار "خلیل واعظی روز سه شنبه اظهار داشت: در پی وقوع سرقت مسلحانه محموله "بادم زمینی" از یک دستگاه پژو پارس در مسیر "تنگ ارم" ماموران پلیس آگاهی دشتستان تحقیقات و بررسی های علمی و میدانی خود را  برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز کردند.

وی بیان کرد: در نتیجه  تحقیقات علمی و میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی ۲ نفر متهم به عنوان عامل این سرقت مسلحانه را شناسایی کردند.

واعظی اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضائی هر ۲ متهم در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر و محموله مسروقه شامل ۴۰۰ کیلو گرم "بادام زمینی" کشف شد.

وی با اشاره اینکه  ماموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح جنگی "کلاش" کشف کردند، افزود: سارقان پس از دستگیری در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

روش‌های دریافت اعتبار دفترچه بیمه تامین اجتماعی درفضای مجازی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: از اول خردادماه به منظور کاهش تردد و جلوگیری از ازدحام در شعب تامین اجتماعی، اطلاعات همه بیمه‌شدگان از جمله اعتبار دفترچه و استحقاق درمان در بستر اینترنتی قرار گرفته‌است.

زهرا نویدی فر با اشاره به روش‌های پیگیری برای دسترسی داروخانه‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی به اطلاعات بیمه‌شدگان و انجام امور بیمه‌ای به صورت غیرحضوری افزود: یکی از روش‌ها برای دریافت اعتبار این دفترچه‌ها در فضای مجازی، استفاده از کدهای ussd است که با شماره‌گیری #١١٤٢٠٤* وضعیت اعتبار دفترچه بیمه و  اینکه آیا واجد حمایت‌های درمانی هستند یا خیر مشخص می‌شود و در این صورت کد پیگیری دفترچه را به معنی تاریخ اعتبار درج می‌کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته در دفترچه‌های بیمه تاریخ اعتبار درج می‌شد ولی اکنون این درج اعتبار حذف شده‌است، ادامه داد: بیمه‌شدگان متمایل به استفاده از حق درمان در گذشته باید استحقاق درمان داشته و حق بیمه‌ آنها پرداخت شده باشد.

نویدی فر ادامه داد: روش دیگر باستفاده از سامانه #١٤٢٠٤ است که چند آیتم دارد و متقاضی برای اعتبار دفترچه باید عدد یک را وارد کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی بوشهر عنوان کرد: روش بعدی از طریق نسخه وب است که از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود و متقاضی پس از ورود به این سایت، کد ملی خود را وارد می‌کند و اعتبار دفترچه را می‌گیرند.

وی بیان کرد: در روش دیگر، از طریق اپلیکیشن موبایلی، بارکد روی دفترچه را اسکن می‌کنند و وضعیت اعتبار دفترچه اعلام می‌شود، همچنین می‌توانند کد ملی را در اپلیکیشن وارد کرده و اعتبار دفترچه را دریابند.

نویدی فر افزود: همچنین از طریق شماره‌گیری کد #١٦٦٦* امکان دریافت اعتبار دفترچه بیمه تامین اجتماعی وجود دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی بوشهر گفت: به طرف قراردادهای سازمان تامین اجتماعی مانند داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری و سایر موارد نیز یک درگاه رمز عبور و نام کاربری داده می‌شود که می‌توانند وارد درگاه شده و اعتبار دفترچه خود را اخذ کنند.

وی بیان کرد: در صورتی که بیمار فکر می‎‌کند دارای استحقاق درمان باشد ولی نتیجه پیگیری استحقاقش منفی است، می‌تواند به شعب و کارگزاری‌ها مراجعه کند یا از طریق #١٤٢٠* نسبت به اخذ استحقاق و رفع مشکلات اقدام کند.

نویدی‌فر گفت: براساس سیاست ها و چشم اندازهای سازمان، یکی از برنامه های مورد تاکید مدیر عامل و معاون درمان تامین اجتماعی، تکمیل سامانه نسخه الکترونیک است که با تکمیل زیرساخت های لازم و همکاری بین بخشی که در دست انجام است، امیدواریم ظرف چند ماه آینده شاهد حذف کامل دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه‌های نسخه نویسی الکترونیک باشیم.

سه شناور صیادی متخلف در آب‌های استان بوشهر توقیف شد

فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان دیر گفت: در گشت دریایی این پایگاه یک فروند قایق صیادی خروجی از بندر کنگان در هشت مایلی بندر دیر به علت اقدام به صید غیرمجاز به روش و با استفاده از ادوات ممنوعه توقیف وبه مراجع قضایی معرفی شد.

عبدالحسین طاهری، ارزش ادوات کشف شده از این شناور را حدود یک میلیارد ریال ارزیابی کرد.

عسکر هاشمی فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان بندر عامری نیز گفت: ۲ فروند قایق بی هویت درحال صید غیرمجاز ترال در آب‌های این منطقه توسط عوامل گشت این پایگاه توقیف و از هر شناور یک رشته تور ممنوعه ترال میگو به دست آمد.

مرکز نیکوکاری شهر بادوله دشتی افتتاح شد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری دارالایتام شهر بادوله دشتی با همت یک خیر مقیم کشور کویت گفت: از اهداف تاسیس مرکز نیکو کاری شناسایی، ارتباط و تعامل با خیران به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان برای حل مشکل محرومان و ایجاد همبستگی، تکامل و توازن اجتماعی و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری است.

احمد لطفی افزود: باید از ظرفیت خوب خیران شهر بادوله و بخش کاکی برای جذب کمک‌های بیشتر برای ایتام منطقه استفاده شود.

مسئول مرکز نیکو کاری بادوله دشتی گفت: در زمان حاضر این مرکز ۵۰ یتیم از بخش کاکی تحت پوشش دارد که ماهانه ۲۵۰ هزار تومان شهریه به هر نفر از ایتام می‌پردازد.

سید حسن سادات افزود: این مرکز توسط یک خیر ساکن کویت به نام حاج "عباس محمد احمد" تامین مالی می‌شود.

وی اضافه کرد: این خیر علاوه بر تامین مالی ایتام همه ساله بسته‌های غذایی بین نیازمندان توزیع می‌کند.

وی بیان کرد: با کمک این خیر یک دستگاه سردخانه برای نگهداری اجساد تامین شده و چند دستگاه کولر گازی پنجره‌ای نیز به مساجد و خانواده‌های کم بضاعت اهدا شده‌است.

سادات ادامه داد: همه ساله در ماه مبارک رمضان  ۳۵۰ بسته غذایی شامل برنج، مرغ،  کستر،  رب و روغن نباتی در بین خانواده‌های مساکین منطقه توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: از مهمترین اهداف این مرکز تامین هزینه بیماران خاص، احداث مسکن و تامین جهیزیه برای جوانان نیازمند است.

شهر بادوله شهرستان دشتی با چهار هزار نفر جمعیت در ۱۱۵ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

برچسب‌ها بوشهر سرقت مواد مخدر شهرستان دشتی تصرف اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سرقت مواد مخدر شهرستان دشتی تصرف اراضی بوشهر سرقت مواد مخدر شهرستان دشتی تصرف اراضی درمان تامین اجتماعی اعتبار دفترچه استان بوشهر شهر بادوله بوشهر گفت یک دستگاه کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، ظهیر کاظمی سه شنبه شب در نشست با فرماندار تنگستان و دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان عنوان داشت: در کشور ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر عضو صندوق صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو هستند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر بیش از ۱۵۰ هزار نفر می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند که در حال حاضر ۳۳ هزار نفر عضو و هزار نفر نیز مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در تنگستان ۲ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور هستند که ۷۰ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

کاظمی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق یکی از اصلی ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان عدالت اجتماعی است تشکیل شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر یاد آور شد: خدماتی که در این صندوق می‌شود بعد از صندوق تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین صندوق بیمه اجتماعی کشور است در واقع دومین صندوق بیمه اجتماعی است.

وی با اشاره اینکه کشاورزان که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هم زندگی می‌کنند می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند، بیان کرد: در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود تنها یک سوم آن توسط بیمه شدگان یا هدف که، کشاورزان، روستاییان و عشایر است پرداخت می‌شود.

کاظمی افزود: ۲۴۰ رسته کشاورزی و مشاغل مختلفی که پیش بینی شده می‌تواند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده لازم داشته باشند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر اضافه کرد: نگاه صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر صرفاً نگاه اقتصادی و بالادستی نمی‌باشد بلکه یک نهاد اجتماعی است که در کنار مسئولیت‌های خودش در حد توان برای رفع مشکلات جامعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌باشد

وی ادامه داد: شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر میانگین سنی آنها ۱۸ تا ۵۰ سال است و زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال نمی‌توانند عضو صندوق شوند یک فرصت خوبی با پرداخت ۶۵ سال حق بیمه و ۶۵ سال سن بازنشسته و مستمری دریافت می‌کنند.

کاظمی از طرح بیمه رایگان برای مادران سه فرزندی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در راستای جوانی جمعیت دولت خدمات خوبی و جهت فرزند آوری در نظر گرفته که یکی از موارد که صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر باید انجام دهد بیمه نمودن رایگان مادران سه فرزندی می‌باشد که در استان بوشهر ۱۸۰۰ نفر ثبت نام کردند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر یاد آور شد: شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای تنگستان در جهت اطلاع رسانی دقیق، همکاری لازم را با صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در خصوص خدمات داشته باشند.

کد خبر 6087155

دیگر خبرها

  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند