Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل پیرامون اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ با حضور وزیر امورخارجه کشورمان برگزار شد. تاریخ انتشار: 20:20 - 10 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۶۴۲

خبرگزاری میزان - نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل که بدلیل شیوع ویروس کرونا و تعلیق اجتماعات و جلسات در نیویورک به صورت مجازی برگزار می‌شود، در جهت ارایه گزارش شش ماهه پیرامون اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ آغاز به کار کرد که قرار است در آن پیرامون گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد وضعیت اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام قرائت و بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آخرین خبرها را پیرامون قطعنامه ۲۲۳۱ اینجا بخوانید

براساس این گزارش و اعلام برخی منابع خبری، در این نشست آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران را ارائه خواهد کرد و از طرفی نیز نماینده بلژیک به عنوان تسهیلگر قطعنامه ۲۲۳۱ قصد دارد گزارشی از اقدامات انجام شده در این راستا را به اعضای شورای امنیت ارائه دهد.

گفتنی است؛ در این نشست مجازی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ از طرف آمریکا، سخنرانی خواهند کرد.

وزیر خارجه آمریکا از شورای امنیت خواست تا تحریم های تسلیحاتی ایران تمدید شود

مایک پمپئو، در این نشست شورای امنیت ضمن بیان این ادعا که ایران درخواست آمریکا به منظور کمک در زمینه مبارزه با ویروس کرونا را رد کرده است، ادامه داد: ایران [در صورت اتمام محدودیت‌های تسلیحاتی] قادر به خرید و فروش سلاح خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در ادامه مدعی شد ایران قبل از اتمام محدودیت‌های تسلیحاتی، ممنوعیت سازمان ملل در این زمینه را نقض کرده است و اگر شما اقدام نکنید، ایران قادر به خرید جنگنده خواهد بود و این کشور‌های اروپایی را در تیررس ایران قرار خواهد داد.

وی در ادامه ادعاهای واهی خود گفت: رفع شدن محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران به این کشور اجازه دسترسی به هواپیما و زیردریایی را خواهد داد و ایران با آن‌ها آزادی تردد دریایی در آبراه‌های منطقه را تهدید خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که ایران تهدید علیه صلح و امنیت بین‌الملل است.

پمپئو همچنین اعلام کرد که آمریکا خواستار همکاری با شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی است و ترجیح واشنگتن همکاری با این شورا برای تمدید این محدودیت‌ها جهت محافظت از زندگی بشر و امنیت ملی مان است.

در حال تکمیل/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قطعنامه 2231 سازمان ملل شورای امنیت سازمان ملل اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ وزیر خارجه برای تمدید نشست مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان

گروه کاری بررسی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش‌های حقوق بشری افغانستان برای چهارمین بار در هفته‌ آینده نشست برگزار می‌کند.

این نشست قرار است روز دوشنبه، ۱۰ ثور، در جینوا برگزار شود.

افغانستان یکی از ۱۴ کشوری است که توسط این گروه سازمان ملل متحد، از تاریخ ۱۰ تا ۲۱ ماه جاری تحت بررسی قرار می‌گیرد.

بربنیاد اعلامیه‌ شورای حقوق بشر، اسنادی که براساس آن بررسی صورت می‌گیرد، شامل «گزارش ملی کشور تحت بررسی، گزارش گروه‌ها و کارشناسان مستقل حقوق بشر، معلومات نهادهای حقوق بشری و گروه‌های جامعه‌ مدنی می‌شود.»

پنجاه‌وپنجمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوایل ماه حوت سال گذشته برگزار شده بود.

در آن نشست گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان، گزارش خود را ارایه کرد.

در گزارش او نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشری زنان و دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی از سوی طالبان بازتاب یافته بود.

ریچارد بنت در آن گزارش خواستار بررسی جنایات طالبان علیه زنان در دادگاه‌ بین‌المللی لاهه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین