Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته است با استفاده از توان متخصصان داخلی، دستگاه هواساز با قابلیت از بین بردن ویروس کرونا را طراحی، تولید و به بازار عرضه کند.


به گزارش خرداد به نقل از ایرنا ،با گسترش ویروس کرونا هر یک از فعالان بخش علمی، دانشگاهی و صنعتی کشور بر اساس توان خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وارد عمل شدند و در این بین شرکت های دانش بنیان بیش از پیش در این زمینه فعال و نیاز کشور را به طرق مختلف برطرف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت دانش بنیان صنایع الکترونیک سامع یکی از این شرکت ها است که توانست با تولید چند محصول دانش بنیان در ردیف شرکت های تولیدکننده در زمینه اقلام مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار بگیرد.
مهدی قلی زاده مدیر اجرایی این شرکت دانش بنیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص تولید دستگاه هواساز بومی گفت: این دستگاه با استفاده از لامپ "یو وی سی"، خاصیت از بین بردن ویروس کرونا را دارد.
وی بیان کرد: ما در طراحی و تولید این دستگاه از فیلترهای نانو، هپا و کربن برای گرفتن ذرات معلق و بوی نامطبوع در هوا استفاده می کنیم. استفاده از فیلترهای موجود، موجب می شود که یون های منفی که باید تولید شود، به یون های مثبت فضا متصل شده و هوا را از ذرات معلق پاک کند.
قلی زاده ادامه داد: در این دستگاه علاوه بر فیلترهای معمول از دو لامپ" یو وی سی" نیز استفاده کرده ایم و یک فضایی طراحی شده که وقتی هوا به داخل دستگاه مکش می شود، هوا در اطراف این لامپ ها گردانیده (سیرکوله) و این امر موجب می شود که ویروس کرونای داخل هوا تحت تاثیر لامپ یو وی از بین برود و شکست ساختار سلولی و ژنتیکی پیدا کنند.
قلی زاده بیان کرد: در این فرآیند این شکست سلولی و ژنتیکی که ایجاد شد، مجددا هوا از طریق دمنده ای که بالای دستگاه طراحی شده به سمت فیلتر هپا و بعد فیلتر کربن برای بوزدایی مکش شده و سپس هوای داخل به فضا دمیده می شود.
مدیر اجرایی این شرکت دانش بنیان گفت: این فرآیند چون به صورت دایم وجود دارد، موجب می شود در فضاهای عمومی مثل بانک ها، مطب ها، داروخانه ها و اماکنی که امکان ورود فرد آلوده است، هوا به صورت مستمر پایش شود و به صورت مستمر نیز آلودگی باکتری و ویروسی فضا از بین برود.
وی با اشاره به اینکه این دستگاه یکی از بهترین دستگاه هایی است که در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در محیط های سر بسته و عمومی می توان از آن استفاده کرد، گفت: طراحی این دستگاه کاملا داخلی است، با استفاده از خاصیت لامپ یو وی محاسبات مربوط به زمان لازم برای از بین رفتن ویروس موجود در هوا بر اساس گردش هوا در اطراف لامپ و نیز سرعت انتقال هوا به داخل دمنده محاسبه و طراحی شده است.
قلی زاده اظهار داشت: با گسترش ویروس کرونا در کشور این دستگاه تولید و در بازار داخلی عرضه شده است. عملکرد دستگاه توسط آزمایشگاه همراه سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو تایید و تست های باکتری و ویروسی آن نیز انجام شده است.
وی یادآور شد: اما در ایران به دلیل اینکه کشت ویروس کرونا انجام شده است، برای دریافت تاییدیه اثربخشی دستگاه از کشت ویروس های دیگری از قبیل ویروس های مشابه شامل ویروس سارس و آنفلوآنزاهای مقاوم استفاده و تاییدیه مربوطه را اخذ کرده است.
این دستگاه در خرداد ماه در نمایشگاه جهش تولید و دستاوردهای فناورانه مقابله با کرونا در محل نمایشگاه بین المللی تهران در پاویون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارایه شد. برچسب ها: کرونا ، ویروس کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا شرکت دانش بنیان ویروس کرونا قلی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • فلومتر التراسونیک کانال باز چیست؟
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • زن بمی بعداز چهار روز ازبین دو دیوار نجات یافت
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران