Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حیدری در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این گردوغبار علاوه بر زاهدان، شعاع دید افقی در نصرت آباد و میرجاوه را نیز به شدت کاهش داده است به طوری که هم اکنون دید افقی در میرجاوه ۴۰۰ متر و در نصرت آباد ۱۱۰۰ متر است.

وی افزود: گردوغبار فعلی زاهدان کاملاً منشأ خارجی داشته و از بیابان‌های شمال غرب پاکستان ناشی می‌شود که در اثر وزش باد شدید به سمت زاهدان و شهرهای اطراف آن آمده است و این شرایط به ندرت در این مناطق اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش بینی می‌شود گردوغبار زاهدان به تدریج تا ۲۴ ساعت آینده از بین برود.

حیدری در بخش دیگری به شدت گرفتن وزش بادهای ۱۲۰ روزه از جمعه پیش رو در شمال استان خبر داد و گفت: وزش این بادها علاوه بر پنج شهرستان شمال استان، با شدت کمتر مرز شرقی و نوار غربی استان را نیز فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: وزش این باد شدید علاوه بر کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید می‌کند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از تداوم بارش‌های همرفتی در جنوب و جنوب شرق استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی تا پنج شنبه شرایط برای ریزش‌های همرفتی در جنوب استان فراهم است.

حیدری تصریح کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

کد خبر 4962923

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی سیستان و بلوچستان محسن حیدری زاهدان ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام مواد مخدر استانداری سمنان بیرجند دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سازمان تبلیغات اسلامی دید افقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند

مسئولان امنیتی در پاکستان اعلام کردند که دو عضو گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که در صدد ترور وزیر کار و مسکن این کشور بودند، در یک درگیری مسلحانه کشته شدند.

به گزارش مشرق، مسئولان دایره مبارزه با تروریسم در ایالت پنجاب که چند روز پیش دو عضو شاخص گروه طالبان پاکستانی را بازداشت کرده بودند، درپی انتقال آنان به محلی که تروریست‌ها اسلحه و مهمات خود را پنهان کرده بودند با حمله دیگر عناصر تروریستی مواجه شدند.

در جریان تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و مهاجمان، دو تروریست تحت بازداشت کشته شدند.

دایره مبارزه با تروریسم پاکستان اعلام کرد که سیف الله و اسد الله دو تروریست کشته شده، نقشه ترور ریاض حسین پیرزاده وزیر کار و مسکن دولت پاکستان را طراحی کرده بودند اما قبل از اجرای عملیات ترور، شناسایی و بازداشت شدند.

ریاض حسین پیرزاده از شخصیت‌های سیاسی برجسته در ایالت پنجاب پاکستان و عضو ارشد حزب مسلم لیگ نواز شناخته می‌شود که در انتخابات اخیر پیروز و وارد مجلس ملی شد. پیرزاده از شیعیان پاکستان است که مسئولیت وزارت کار و مسکن را برعهده دارد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی زاهدان
  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • دیدافقی درشهر یاسوج تا۱۰۰متر کاهش یافت/هشدار قرمز بارشهابرای فردا
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • تصاویر عجیب از طوفان شدید و گردوغبار در همسایگی ایران
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد