Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@04:12:07 GMT

دوره آموزش سربازی تا چه زمانی یک ماهه می‌ماند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۰۲۹۳

امیر غلامرضا رحیمی پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهلت دوران آموزشی سربازان در دوران شیوع کرونا،  اظهارکرد:‌ با شیوع کرونا در کشور ستادکل نیروهای مسلح تصمیم به کاهش مدت دوره آموزشی سربازان گرفت و در همین راستا به تمامی یگان‌ها و مراکز آموزشی اعلام شد که مدت دوره آموزشی سربازان به یک ماه کاهش بیابد. علاوه بر آن دستورالعمل‌های بهداشتی و ویژه برای حفظ سلامت سربازان نیز تهیه و ابلاغ شد که با جدیت در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحیمی پور در مورد اینکه مدت آموزشی سربازی برای برخی از سربازان بیشتر از یک ماه بوده است، گفت: این موضوع ممکن است درموارد اندکی به دلیل تعطیلات یا تأخیری چند روزه باشد که در حال بررسی آن هستیم و به شکل کلی چنین چیزی نیست.


وی درباره اینکه این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر تصمیم بر این است که این روند تا مهرماه ادامه داشته باشد و پس از آن با توجه به شرایط در مورد ادامه این روند تصمیم‌گیری خواهد شد.


رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که این کاهش مدت دوره آموزشی سربازی به معنای کسر خدمت نبوده و طول مدت خدمت سربازی تغییر نکرده است.


رحیمی پور اظهارکرد:‌ علاوه بر این مورد، پروتکل‌های بهداشتی نیز به جد در محیط‌های آموزشی و پادگان‌ها اجرا و رعایت می‌شود. وضعیت سلامتی سربازان رصد شده و محیط‌های حضور آنان نیز ضدعفونی می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • اما و اگرهای قانون سربازی
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل