Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@10:46:49 GMT

تکذیب تعطیلی یک هفته‌ای مشهد/ ۴۰درصد تست ها مثبت است

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۴۲۶۴

تکذیب تعطیلی یک هفته‌ای مشهد/ ۴۰درصد تست ها مثبت است

حمیدرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تکذیب تعطیلی یک هفته‌ای مشهد، گفت: خبری که رسانه‌ها امروز به نقل از من در خصوص تعطیلی یکه هفته‌ای مشهد منتشر کردند، صحت ندارد.

وی بیان کرد: برای تعطیلی شهر و اعمال محدودیت‌ها اختیار ویژه‌ای نداریم و استاندار خراسان رضوی و ستاد پیشگیری از کرونا در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تاکنون تنها محدودیتی که برای استان خراسان رضوی اعلام شده، از سوی دکتر حریرچی، معاون وزیر بهداشت بوده که شامل تعطیلی تجمعات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و مراکز آموزشی شامل مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز تفریحی و ورزشی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراجعان سرپایی کرونا در روزهای اخیر، گفت: روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ بیمار کرونایی در مشهد داریم و از ۵۰۰ نمونه‌ای که در سطح شهر به‌صورت سرپایی به مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند و از آن‌ها نمونه گرفته می‌شود، تقریباً ۴۰ درصد تست‌ها مثبت می‌شود، این آمار علاوه بر تعداد افرادی است که در بیماستان‌ها بستری می‌شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی تخت در بیمارستان‌ها به‌صورت آماده وجود دارد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد، بیان کرد: امکانات ما به اندازه امکانات اسفند و فروردین آماده هستند ولی اینکه مردم با این پیش فرض که بیمارستان‌ها دارای ظرفیت هستند، بخواهند نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشند، کار درستی نیست.

وی با بیان اینکه تنها کاری که باید انجام شود، در حوزه پیشگیری است و تحقق این امر نیازمند کمک مردم است، اظهار کرد: باید در سطح مراکز بهداشتی مردم را غربالگری کنیم و بیماران را داخل منزل قرنطینه کرده و آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهیم تا به هیچ عنوان کار بیماران به بیمارستان و بستری نرسد.

رحیمی بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که روی داده و بنابر اعلام ستاد ملی کرونا، محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد، از همین‌رو از مردم خواسته می‌شود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمک کنند تا در آینده‌ای نزدیک شرایط را به حالت عادی بازگردانیم.

کد خبر 4963183

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد ایلام بیرجند استانداری سمنان مواد مخدر دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برخورد تند و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه و نیز دستگیری جمع زیادی از دانشجویان و اساتید آزادیخواه آمریکایی، دانشگاه پیام نور آمادگی بورسیه و پذیرش این دانشجویان را در مراکز فعال بین الملل این دانشگاه در اقصی نقاط جهان دارد.

تقی زاده همچنین افزود؛ دانشگاه آمادگی دارد ضمن آموزش زبان فارسی به این دانشجویان در رشته مطابق با تحصیل دانشجویان آمریکایی شرایط ادامه تحصیل آنان را فراهم نماید.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به بسترهای مناسب الکترونیکی دانشگاه پیام نور گفت؛ دانشگاه پیام نور با امکانات آموزش الکترونیکی و بهره مندی از آموزش مجازی نیز میتواند این دانشجویان را بورسیه تحصیلی نموده و در رشته هایی که در مراکز بین الملل و مراکز داخلی دائر است در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان آمریکایی تعلیق شده را تحت آموزش قرار دهد.

تقی زاده در پایان با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده با رییس مرکز امور بین الملل و نمایندگی های فعال دانشگاه در کشورهایی چون؛ کانادا، آلمان، امارات و دیگر کشورها، گفت : دانشگاه پیام نور این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار خواهد داد.

کد خبر 6096946

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند
  • مثبت خبر؛ اخبار خوب هفته در استان سمنان
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین