Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدمهدی گویا روز چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان شرقی در گفت و گو با ایرنا افزود: در آذربایجان شرقی تشخیص ابتلا به کرونا به صورت سرپایی ۵ برابر بستری ها بوده و به عبارت دیگر قبل از اینکه وضعیت مبتلایان بدتر شود، بیماری آنان تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی چهار مرحله سیاست سرکوب در مواجهه با کرونا را با قوت جلو رفته، اما اکنون افزایش آمار داریم و تعداد مبتلایان به کرونا در آن بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اگر اکنون گلوگاه های انتشار ویروس کرونا را در آذربایجان شرقی سخت نگیریم، ممکن است وصع بدتر شود.

گویا اظهار کرد: باید یک همبستگی بین سازمان های مسوول در ستاد استانی مقابلهبا کرونا از یک سو و با مردم از سوی دیکر انحام گیرد.

وی افزود:باید مردم را برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بیرون نیامدن از منزل در موارد غیرضروری اقناع کرد. 

وی اضافه کرد: تحقق این موارد نیز نیازمند مداخله جدی و اطلاع رسانی وسیع تر برای کنترل بیماری لازم است.

ویگفت: در همه گیری کرونا در دنیا سه سیاست اتخاذ شد؛ کشورهای کوچک با امکانات خوب مانند سنگاپور و تایوان، سیاست مهار را در پیش گرفتند و با یک سری اقدامات خیلی سختگیرانه، امکانات خوبی در اختیار مردم گذاشتند تا مردم تامین مالی شوند و در خانه بمانند تا بیماری در یک جایی به تله بیافتد. 

رییس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: سیاست دوم در مواجهه با همه گیری کرونا در جهان، سرکوب است که در آن تلاش می شود تعادلی بین وضعیت اقتصادی و بهداشتی ایجاد شود؛ بدین معنا که دولت ها در عین تلاش برای تامین بهداشت و سلامت مردم، تصمیماتی اتخاذ می کنند که فعالیت های اقتصادی و کسب و کار و معاش مردم نیز فلج نشود؛ اغلب کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان از این سیاست در مقابله و مدیریت کرونا استفاده کردند.

وی ادامه داد: سیاست سوم، تخریب است که بر اساس آن دولت ها تنها به انجام اقدامات ساده بهداشتی و آموزشی بسنده می کنند تا ک ایمنی جمعی اتفاق بیفتد.

وی تشریح کرد: سیاست ایران نیز در مواجهه با کرونا و مدیریت آن از نوع سرکوب است که چهار اصل بیماریابی فعال، شناسایی بیماران و اطرافیان، فاصله گذاری اجتماعی و بازگشایی تدریجی مراکز اقتصادی با اطلاع رسانی مداوم به مردم را شامل می شود .

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان شرقی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان شرقی بهداشت و سلامت ویروس کرونا آذربایجان شرقی بهداشت و سلامت آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • پیشنهاد پزشکیان به مسئولان بعد از فعال شدن گشت ارشاد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا