Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:56:48 GMT

توسعه ایمپلنت الکتریکی برای تسریع بهبود شکستگی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۵۱۷۱

توسعه ایمپلنت الکتریکی برای تسریع بهبود شکستگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، تاکنون درباره ماده قابل ایمپلنت در بدن انسان که میکروساختارهایی شبیه داربست دارند، تحقیقات متعددی انجام شده است. این مواد  به بهبود استخوان های شکسته کمک می کنند. اکنون نمونه جدیدی از این مواد ساخته شده که با ایجاد تحریک الکتریکی به درمان شکستگی کمک می کند.

پیش از این محققان  به طور موفقیت آمیز با استفاده از ایمپلنت، میدان الکتریکی بدن انسان را تقلید و سلول های استخوان را تحریک کردند تا نمونه های بیشتری تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متاسفانه این دستگاه ها سنگین و بزرگ هستند و به باتری های یکپارچه یا منبع برق خارجی با سیم نیاز دارند. علاوه بٰر آن هنگامیکه استخوان شکسته درمان شود،  ایمپلنت ها باید با جراحی از بدن خارج شوند.

در همین راستا یک مهندس پزشکی زیستی در دانشگاه کانکتیکت همراه گروهی از محققان ماده ای برای داربست الکتریکی مخصوص شکستگی توسعه داده اند که به طور بی سیم به انرژی دسترسی می یابد و لازم نیست از بدن خارج شود.  این ماده از نوعی پلیمر پیزوالکتریکی با نانوفیبرهای غیر سمی به نام PLLA ساخته شده است.  مواد پیزوالکتریک در واکنش به ایجاد فشار مکانیکی ، بار الکتریکی ایجاد می کنند.

محققان معتقدند این ماده را می توان در محل شکستگی استخوان ایمپلنت کرد. پزشک یا حتی بیمار می توانند در بازه هایی مشخص با استفاده از یک دستگاه قابل حمل پالس های اولتراساوند به آن ارسال کنند. پالس های مذکور سبب ارتعاش قالب می شوند و فشار این ارتعاشات به ایجاد یک میدان الکتریکی درمانی ضعیف منجر می شود.

همزمان با تحریک سلول های استخوان در قالب، این ماده به تدریج و بدون ایجاد هیچ خطری حل می شود. به تدریج ماده مذکور به طور کامل با استخوان طبیعی جایگزین می شود و بنابراین نیازی به خارج کردن آن از بدن نیست.

 تاکنون از این ماده برای ارتقای فرایند بهبود شکستگی جمجمه در موش ها استفاده شده است. این تحقیق در ژورنال«نانو انرژی» منتشر شده است.

کد خبر 4962998 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی نوآوری شکستگی استخوان ایمپلنت ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان نوآوری فناوری فضایی ناسا فیس بوک فناوری نانو شرکت هواوی اکتشافات فضایی امنیت اطلاعات امنیت سایبری گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنالتی عبدالکریم حسن، هر دو دست گلر پرسپولیس را شکست!

در جریان تمرینات پرسپولیس عبدالکریم حسن باعث شکستگی دست گلر جوان این تیم شد.

به گزارس مشرق، پرسپولیس در فصل جاری اگرچه به غیر از علیرضا بیرانوند گلر بزرگسال دیگری در لیست خود نداشته اما دروازه‌بان‌های جوانی دارد که بسیار آینده‌دار نشان داده‌اند. از امیر رضا رفیعی گرفته تا مهرشاد اسدی، عرفان نجاری، محمد گندمی و امیر محمد قزوینه که بعد از درخشش در تیم نوجوانان به تازگی به جمع این نفرات اضافه شده است.

همه این دروازه‌بان‌ها زیر نظر سانتوس، مربی گلرهای پرسپولیس تمرین می‌کنند تا پیشرفت کنند. اما در اوایل هفته‌ای که گذشت یک اتفاق تلخ برای محمد گندمی، گلر جوان پرسپولیس رخ می‌دهد. او که از سوی حسین عبدی به تیم ملی جوانان دعوت شده، یک روز قبل از حضور در اردوی تیم ملی در جریان تمرین سرخپوشان با عبدالکریم حسن به نوعی کل‌کل کرده و ادعا می‌کند می‌تواند پنالتی او را مهار کند.

عبدالکریم به این گلر می‌گوید ضربه پنالتی‌اش را به وسط می‌زند و اگر موفق به مهار آن شود برنده این جدال خواهد بود. قابل توجه اینکه حسن ضربه‌اش را به وسط می‌زند اما ضربه او آنقدر محکم بوده که باعث شکستگی هر دو دست گندمی از ناحیه مچ دست می‌شود!

گویا شکستگی یکی از دستان این دروازه‌بان جوان شدید بوده و این مساله باعث خواهد شد او چند ماهی دور از تمرینات باشد. این اتفاق باعث ناراحتی خود عبدالکریم هم شده و او جویای احوال این دروازه‌بان جوان می‌شود. 

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • پنالتی عبدالکریم حسن، هر دو دست گلر پرسپولیس را شکست!
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل