Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید میگو اظهار کرد: علی رغم شیوع بیماری لکه سفید، پرورش دهندگان یاد گرفتند که در کنار این بیماری به امر تولید بپردازند.

او افزود: با گسترش شیوع ویروس گرونا نگران بازار هستیم چرا که با نوسان قیمت در بازار‌های جهانی، صادرات محدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد میگوی پرورشی صادراتی است، بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد میگوی دریایی مصرف داخل می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تولید میگو با مدت مشابه سال قبل تفاوتی ندارد، بیان کرد: امسال همانند سال گذشته، تولید میگو به ۳۰ هزار تن می‌رسد.

خرید حمایتی ماهی در شرایط خاص باید صورت گیرد

این مقام‌مسئول در بخش دیگر اظهارات خود در واکنش به خرید توافقی ماهی بیان کرد: بنده به شدت با این امر مخالف هستم و دلیل این مخالفت هم این است که تولید باید برای بازار صورت گیرد.

بیشتر بخوانید

خرید حمایتی محصولات پرورش ماهی در دریا آغاز شد

او ادامه داد: ما هنوز نتوانسته‌ایم در بازار داخل فرهنگ سازی کنیم و مصرف محصولات شیلاتی را آنطور که باید، ترویج کنیم چگونه می‌توانیم برای این محصولات بازاریابی کنیم؛ به فرض مثال که امسال دولت این محصولات را خریداری کند برای سال‌های آینده چه خواهد کرد؟ بنابراین ما باید تولید هدفمند انجام دهیم. در شرایط کنونی کشور، هر یک ریال و هر یک دلار برای ما بسیار ارزشمند است.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان در پایان با اشاره به اینکه خرید حمایتی ماهی در شرایط خاص باید صورت گیرد، تصریح کرد: دولت اگر منابع مالی کافی در اختیار دارد، مطالبات گندمکاران را تسویه کند؟ چرا که گندم یک کالای استراتژیک است که امنیت غذایی کشور به آن وابسته است و عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان ممکن است چالش‌های جدی در امنیت غذایی ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش ماهی میگوی پرورشی ویروس کرونا کرونا ویروس خرید حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست

زمان اوج نقل و انتقالات مردم در حوزه مسکن در حال فرا رسیدن است، از همین رو بازار عقد قرارداد اجاره نیز قطعا داغ خواهد شد اما امسال تفاوتی اساسی با سال‌های قبل دارد و دیگر برخی نمی‌توانند با انحصارشان جیب مالک و مستاجر را خالی کنند. با رونمایی از سامانه خودنویس، امسال مستاجران به جای مجبور شدن به استفاده از بنگاه های املاک یا واسطه گران، اکنون می توانند عقد قرارداد اجاره ملک را مستقیماً با احراز هویت مستاجر و مالک از طریق پلت فرم خودنویس به سرانجام برسانند.

معرفی سامانه خودنویس این پتانسیل را دارد که با افزایش تعداد معاملات اجاره مسکن و کاهش نفوذ واسطه ها، بر بازار اجاره بها تأثیر چشمگیری داشته باشد. این سیستم با ارائه روشی مقرون به صرفه تر و کارآمدتر برای اجاره ملک، افراد بیشتری را تشویق می کند تا وارد بازار اجاره شوند و مکانی برای زندگی پیدا کنند. علاوه بر این، سامانه خودنویس این پتانسیل را دارد که با کنترل بیشتر بر روند اجاره، زمین بازی را برای مستاجرین یکسان کند. مستاجرین به جای اتکا به کارگزاران املاک و واسطه گران برای یافتن ملک، اکنون می توانند امور را به دست خود بگیرند و قرارداد اجاره را نیز به صورت رایگان ثبت کنند.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس درمورد سامانه خودنویس، گفت: با سامانه خودنویس دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان و ‌دفاتر نیست. اگر طرفین به قرارداد نهایی دست یابند؛ با احراز هویت به ثبت قرارداد خواهد خواهند پرداخت و دیگر نیازی به واسطه‌گران برای عقد قرارداد اجاره نیست و به همین ترتیب مراجعه به دفاتر اسناد به حداقل می رسد.

وی اظهار کرد: قیمت سازی که دفاتر ‌و مشاورین املاک، سایت هاو آگهی ها انجام می دهند با این سامانه از بین می رود.  قیمتی که از این طریق  بیرون‌می آید حالت روانی مثبتی برای طرفین ایجاد می کنند چون احتمال دارد  مالکی خودش راضی باشد که با قیمت کمتری ملکش را اجاره بدهد ولی وقتی که ملک را در مشاورین املاک‌ اگهی می کند آنها قیمت بالا پیشنهاد می دهند و مالک هم می پذیرد.

وی بیان کرد: چون در این سامانه همه چیز ثبت می شود در داداگاه اثبات همه موارد راحت است زمان و اطلاعات است و آن طرفی که مقصر است نمی تواند ادعای دیگری کند.

وی خاطر نشان کرد:  ما تکمیل تر این سامانه را در قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره آوردیم. 

شاکری خاطر نشان کرد: باید این سامانه به تمام معاملات مسکن توسعه یابد و حتی برای خرید و فروش باشد. ابراز هویت متعاملین و  رضایت و سوابق متعاملین را باید بیاوریم و قدرتمندش کنیم.

دیگر خبرها

  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود