Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند اظهار داشت: موضوع فرهنگ از دغدغه‌های اولیه رهبر انقلاب است فرهنگ ستون فقرات یک جامعه و ملت است.

وی تاکید کرد: در زمینه فرهنگ آن‌گونه که باید کار نکردیم در مسئله کرونا ملت‌ها و دولت‌های قوی‌تر از ما به اقدامات سبکی دست زدند اما ملت با فرهنگ ایران به صورت جهادی وارد میدان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مرند تاکید کرد: وزارت ارشاد اسلامی مسئولیت هدایت و تنظیم و حفاظت از فرهنگ ایرانی را به عهده دارد.

امام جمعه مرند در بخش دیگری با اشاره به معرفی مسئول جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان مرند عنوان کرد: هدف این اتحادیه تربیت صحیح با هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان است چرا که بزرگترین ظرفیت و کار ما فرهنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در پایان با اشاره به تلاش مسئولان در جهت ثبت مقبره همسر یا مادر حضرت نوح در مرند تصریح کرد: علاوه بر این اثر تاریخی مسجد جامع مرند نیز در این شهر وجود دارد که مسئولین هیچ اقدامی در جهت نگهداری و مرمت آن انجام ندادند.

وی تاکید کرد: برای ثبت قبر مادر یا همسر حضرت نوح نیز باید مطالعات دقیق صورت بگیرد.

مسئولان نگاه کنترلی به فرهنگ نداشته باشند

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هیچ حوزه‌ای نداریم که فرهنگ در آن نقشی نداشته باشد، گفت: باید در گذشته نمانیم و با استفاده از پتانسیل‌ها برای ارتقای فرهنگ بهره ببریم چرا که هر روز شاهد تهاجم فرهنگی علیه جهان تشیع هستیم و دشمن پویا عمل می‌کند.

فرماندار ویژه مرند تاکید کرد: نگاه کنترلی به فرهنگ ندارید بلکه نگاه هدایتی به فرهنگ داریم برای هدایت جامعه شرایط زمانی نیز مؤثر است از مسئولان می‌خواهم نگاه کنترلی به فرهنگ نداشته باشند.

گرشاسبی همچنین با اشاره به تلاش برای ثبت و ساماندهی قبر مادر یا همسر حضرت نوح در مرند خاطرنشان کرد: حوزه تمدنی آرارات و ارس بعد از فرو نشستن کشتی نوح در کوه آرارات مطرح شده است و باید در تمامی حوزه‌ها از این پتانسیل شهرستان بهره ببریم.

وی عنوان کرد: باید میراث خوبی در حوزه فرهنگ از خودمان برای آیندگان به یادگار بگذاریم مردم متولی فرهنگ مردم محوری باید در سرمایه‌گذاری حوزه فرهنگ در اولویت باشد.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امورات فرهنگی باید به مردم واگذار شده و دستگاه‌ها نقش هدایتی خود را ایفا کنند. فرماندار ویژه مرند گفت: تولید و اصلاح فرهنگ به صورت دفاعی امکان‌پذیر نیست و نیازمند تلاش چندین دهه است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مرند نیز در ادامه این جلسه گفت: انتظار می‌رود مجموعه دستگاه‌های فرهنگی انجام وظیفه کنند و در جهت شخصیت فرهنگی و هویت دهی جامعه تلاش کنند.

اباذر کاظمی تصریح کرد: حرکت مبتنی بر سفارش در ادارات شهرستان مرند بسیار پررنگ است و از سوی دیگر اظهار نظر و اجتهاد آحاد جامعه در موضوعات مختلف دیده می‌شود که پیشنهاد می‌شود در قالب کارگروه‌های مختلف بررسی شود. وی تاکید کرد: شهرستان مرند سال گذشته با کسب ۵۲ مقام استانی و کشوری جایگاه اول استان آذربایجان شرقی را کسب کرد.

همچنین معاون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی گفت: این انجمن یک تشکل انقلابی و ولایی است و رهبر انقلاب اسلامی این اتحادیه را به عنوان تشکل امین معرفی کردند.

حجت الاسلام شهریار اسداللهی تاکید کرد: دانش آموز باید اسلامی تربیت شده و در هر کجا حضور داشته باشد آنجا را نیز اسلامی کند.

وی تاکید کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در مدارس جذب حداقلی دارد و به دنبال جذب نخبه‌ها و نخبه پروری است.

گفتنی است، در پایان این جلسه سلطان پور به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند معرفی و از زحمات مهران فرجی رئیس سابق تجلیل شد.

کد خبر 4963290

منبع: مهر

کلیدواژه: مرند علی نعمت زاده فرمانداری مرند ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان مواد مخدر دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سازمان تبلیغات اسلامی اسلامی دانش آموزان آذربایجان شرقی شهرستان مرند حضرت نوح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه کارگروه فرهنگی گردشگری و میراث فرهنگی به ریاست فرماندار اشنویه،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه و دیگر اعضاء در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه  داریوش حیاتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه، در مورد توسعه گردشگری پایدار راهکارهایی را ارائه و ایجاد گردشگری ارزان را یکی از راه های تقویت گردشگری پایدار دانستند.

براساس این گزارش : موضوعات مولفه های فرهنگ عامه اعم از مهارت های فرهنگی و هنری مردمان روستاها و عشایر در قالب تهیه و ساخت ابزارآلات سنتی و فرهنگی ، مهارت تهیه لبنیات سنتی ،بافندگی و صنایع دستی و بازی های بومی و محلی ، گفتمان دورهمی چیستان های کهن ادبیات عامه آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.                                                                                                                                                                                                                                                                      

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند
  • سندهای به روز شده رفسنجان به دست مردم بومی قشم رسید
  • شهردار این شهر بازداشت شد
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • شهردار مرند بازداشت شد
  • بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی