Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد از پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

مجید درویشی چهارشنبه ۱۱ تیرماه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اسدآباد، با اعلام این خبر افزود: این میزان تسهیلات اشتغالزایی به ۱۰ نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد در زمینه دامداری و غیر پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت هشت مرکز متادون درمانی و چهار کمپ ترک اعتیاد در سطح شهرستان گفت: کمپ های ترک اعتیاد با توجه به کروناویروس بنا به دستور ستاد کرونا کشور طی این مدت تعطیل بوده که از ابتدای تیرماه با دستور ستاد کروناویروس کشور مجدداً بازگشایی شده اند.

درویشی تصریح کرد: در ایام تعطیلی کمپ ها اداره بهزیستی شهرستان در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت موارد بهداشتی و توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده و  گندزدایی   در مراحل مختلف در مجموع اعتباری افزون بر ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به این تعداد کمپ کمک مالی کرده است.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی کمپ ها در راستای سلامت افراد در حال بهبودی در کمپ ها یادآور شد: راه اندازی مرکز DIC با اولویت راه اندازی این مرکز در روستای چنارسفلی در دست اقدام بوده که در صورت عملی نشدن باید ظرف یک ماه در نقطه ای از شهر این مرکز راه اندازی شود.

درویشی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۳ واحد عطاری در شهرستان اسدآباد بر ساماندهی عطاری های سطح شهرستان تأکید کرد و افزود: در بحث موادمخدر با فرهنگسازی و آموزش به عنوان دو آیتم مهم باید جامعه را آگاهی بخشی و در برابر اعتیاد واکسینه کرد.

وی با بیان اینکه باید اقدامات سخت‌گیرانه و محکم با سوداگران مرگ صورت گیرد، مطرح کرد: در کنار این موضوع باید نگاه به ارتقاء فرهنگ پذیرش و درمان بیماران موادمخدر و بازگرداندن این گروه به آغوش خانواده و جامعه تقویت شود تا شاهد کاهش این معضل اجتماعی باشیم.

فرماندار شهرستان اسدآباد در پایان با بیان اینکه اقدامات فرهنگی با حمایت و مشارکت مردم می‌تواند در پیشگیری از این آسیب اجتماعی نقش‌آفرین باشد، یادآور شد: در این راستا می‌توان مردم را به مبارزه با این بلای خانمان‌سوز از طریق کارهای فرهنگی تشویق کرد که انجام این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه اسدآباد هم با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم یک نفر هم در شهرستان گرفتار اعتیاد و موادمخدر وجود نداشته باشد، گفت: فروپاشی خانواده ها، بی سرپرستی کودکان و آسیب های اجتماعی مختلف از جمله تبعات شوم موادمخدر بوده که نیاز است در این راستا تبعات و ره آورد شوم  این آسیب و دغدغه با آموزش آگاهی بخشی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی مجد با اشاره به نقش نهادهای حمایتی چون بهزیستی، کمیته امداد و آموزش و پرورش در بحث فرهنگسازی و برگزاری کلاس های آموزشی برای جامعه هدف خود در راستای تفهیم اثرات شوم موادمخدر یادآور شد: جذب جوانان به سمت ورزش، تندرستی و فعالیت های فرهنگی از نقش مؤثری در جلوگیری از آلودگی جوانان جامعه به اعتیاد برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای آگاهی یک جامعه باید روی کودکان و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان فردا سرمایه‌گذاری کرد تا بتوان شاهد پرورش نسلی بود که از این معضلات اجتماعی به دور است، تصریح کرد: اگر خواهان جامعه مصون از اعتیاد هستیم باید نسل جوان و نوجوان به اینکه اعتیاد یک سم است، برسند و آموزش‌وپرورش برای رسیدن به این مهم می‌تواند سهم بسزایی داشته باشند که در این راستا انتظار می‌رود همراهی و هم‌راستایی دستگاه‌ها با یکدیگر بیشتر شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اسدآباد هم از افزایش ۵۰ درصدی ریشه کنی موادمخدر در این شهرستان نسبت به مشابه سال قبل خبر داد و گفت: افزایش ۱۵ درصدی کشفیات موادمخدر، افزایش ۲۰ درصدی دستگیری در بحث موادمخدر، افزایش ۱۷ درصدی اجرای طرح نقطه ای، افزایش ۱۰۰ درصدی انهدام و ضربه به باند های موادمخدر نسبت به مشابه سال قبل از دیگر  اقدامات شهرستان در بحث مبارزه با موادمخدر شهرستان بوده است.

رشید آبیار از تخریب ۲۰ فضای بی دفاع شهری در سطح اسدآباد از ابتدای سال تاکنون خبر داد و تصریح کرد: ساختمان‌های متروکه و مخروبه سطح شهر با عنوان فضاهای بی‌دفاع شهری بوده که می تواند محلی برای رشد آسیب های اجتماعی و تجمع سارقان و معتادان باشد که این اماکن با هدف ایمن سازی محلات تخریب و ساماندهی می شوند و در این راستا قبل از تخریب اخطارهای لازم به مالکان این واحدها داده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مواد مخدر اشتغالزايي بهبودیافتگان شهرستان اسدآباد کمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی استان با ظرفیت ۵ مگاوات احداث خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی شاه‌حسینی در نشستی با بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نیروگاه‌های خورشیدی به مدد جویان بهزیستی، در جریان آخرین وضعیت پرداخت این تسهیلات قرار گرفت.

وی افزود: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی با ظرفیت ۵ مگاوات و در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی به زودی به بهره‌بردای خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: این نیروگاه با مشارکت هزار نفر از مددجویان و معلولان ذهنی و حرکتی استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 751276

دیگر خبرها

  • کشف ١٠۶ کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه در این شهر/ عکس
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد