Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایمانی با اشاره به تغییرزمان طرح غربالگری بینایی کودکان به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و هشدار های وزارت بهداشت مبنی بر احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری در نیمه دوم سال گفت: این طرح ز ۱۵ تیرماه آغاز وتا پایان مهرماه ادامه دارد.

«انسیه ایمانی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان هر ساله با هدف غربال بینایی و شناسایی اختلالات بینایی بخصوص تنبلی چشم ودکان 3 تا 6 سال اجرا می شود گفت:  با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری کرونا در نیمه دوم سال جاری این طرح در سال جاری از ۱۵ تیرماه تا پایان مهرماه در استان سمنان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی، غربالگری در پایگاه های دائمی سنجش بینایی در سال جاری صرفاً با دستگاه انجام می‌شود و استفاده از چارت E در پایگاه‌های غربالگری ممنوع است اظهارداشت:  براساس پروتکل‌های اجرایی، غربالگران در صورت داشتن علائم تب، لرز، سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سایر علائم سرماخوردگی یا سابقه تماس با بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا مجاز به انجام غربال نیستند.

 

وی با تأکید براینکه والدین و کودک نیز در خصوص علائم تب، لرز، سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سایر علائم سرماخوردگی و یا سابقه تماس با بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا لازم است قبل از مراجعه به پایگاه خودارزیابی انجام دهند ادامه داد: تنها یکی از والدین می تواند به همراه کودک وارد پایگاه شود.

 

ایمانی با اشاره به خطر اجتماع افراد اظهارداشت: والدین قبل از حضور در پایگاه باید به صورت تلفنی زمان حضور خود را هماهنگ کنند تا از تجمع در پایگاه خودداری شود.

 

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه مراجعان باید ماسک داشته و در صورت داشتن دستکش باید آن‌ها را در بدو ورود خارج و دست‌های خود را با مواد ضدعفونی کنند  افزود: علاوه بر این موارد فاصله ۱.۵ متری از سایرین و غربالگر نیز باید حفظ شود.

 

 به گفته وی والدین قبل از حضور در پایگاه به صورت تلفنی زمان حضور خود را هماهنگ  کنند تا از تجمع در پایگاه خودداری شود.

 

ایمانی با اشاره به اینکه در برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در سال جاری در هر شهرستان یک پایگاه دائمی غربالگری با دستگاه آماده ارائه خدمات به  مردم است اظهارکرد: هم استانی ها جهت کسب اطلاعات بیشتر با ادارات بهزیستی محل سکونت خود حوزه پیشگیری تماس حاصل کنند.  

 

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان هزینه امسال انجام برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال در مراکز دولتی را ۳۰ هزار ریال و در مراکز غیردولتی ۶۶ هزارریال ذکر کردوافزود: باید از کاور و یا ملحفه یک بار مصرف بر روی صندلی غربالگری کودک استفاده شود.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: کودکان ۳ تا ۶ سال طرح غربالگری بینایی کودکان غربالگری بینایی کودکان استان سمنان سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد

نیکویی رییس اورژانس استان گفت: این طرح با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال کلنگ زنی شد و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.   این پایگاه در زمینی به مساحت ۴۵۰ و زیر بنای ۱۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.   همچنین عملیات اجرایی ساخت سه پایگاه امدادرسانی اورژانس جاده ای در شهرستان های بویراحمد و گچساران دیروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه با حضور دکتر جعفر میعاد فر ،رییس اورژانس کشور آغاز شد.   سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پایگاه های اورژانس جاده ای در ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد (جاده کمربندی)، روستای کوشک یا آب سپید ( جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان) و منطقه لیشتر شهرستان گچساران کلنگ زنی شده است.   امین نیکویی نژاد افزود: پایگاه اورژانس جاده ای منطقه کوشک در زمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع با ۲۵ میلیارد ریال،پایگاه اورژانس جاده ای ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد در زمینی به مساحت ۳۶۰ متر مربع، با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و پایگاه اورژانس جاده ای منطقه لیشتر از توابع شهرستان گچساران هم در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کلنگ زنی شده است.   وی تاکید کرد: در مناطق کوشک و ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد پیش از این امدادگران در پایگاه های کانکسی و شرایط سختی مستقر بودند.
کلنگ زنی چند پایگاه اورژانس، بررسی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در بخش های مختلف و همچنین بازدیدهای میدانی از پایگاه های اورژانس از برنامه های سفر ۲ روزه رییس اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد است. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار