Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@23:59:14 GMT

آخرین خبر از وضعیت مسکن ملی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۹۱۱۲

آخرین خبر از وضعیت مسکن ملی

وزارت راه و شهرسازی، مهلت ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن را ۱۴ تیرماه و ثبت اعتراض به رد درخواست را ۱۳ تیرماه اعلام کرد.

نتایج پالایش متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن نشان می‌دهد میانگین سن متقاضیان ۳۴ سال است که بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی با این طرح، جامعه جوان صاحب خانه می‌شوند.

 در طرح اقدام ملی مسکن در مجموع مرحله اول و دوم حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی ثبت نام کردند که پس از غربالگری و استعلام‌های دریافتی، حدود ۸۰۰ هزار نفر از ثبت نام شدگان واجد شرایط تشخیص داده شدند و پرونده سازی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز وزیر راه و شهرسازی، میانگین سن متقاضیان را ۳۴ ساله اعلام کرده که نشان می دهد عمده متقاضیان را زوج های جوان تشکیل می دهند؛ زیرا متاهل یا زن سرپرست خانوار بودن از شروط ثبت نام بوده است.

پس از حدود ۱۰ ماه که از کلنگ‌زنی رسمی مراسم توسط رئیس جمهوری می‌گذرد، قرار بود خرداد یا تیرماه امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد افتتاح شود که تغییراتی در برنامه ایجاد شده و احتمالاً این تعداد افزایش خواهد یافت.

بنا به گفته محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، تا ۲۰ تیر ماه به شرکت‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های بخش خصوصی و دولتی درگیر در پروژه مسکن ملی مهلت داده شده تا اطلاعات لازم درباره جزئیات پروژه‌های خود را ارائه کنند.

متقاضیان مسکن ملی تا ۱۴ تیر امکان ویرایش اطلاعات دارند

چند روز قبل، وزارت راه و شهرسازی، مهلت ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن را ۱۴ تیرماه و ثبت اعتراض به رد درخواست را ۱۳ تیرماه اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن اعم از مرحله اول، مرحله دوم و ثبت نام پیامکی که استعلامات آنها مورد بررسی قرار گرفته و در وضعیت در انتظار بررسی قرار گرفته‌اند تا ۱۴ تیرماه فراهم است.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بخش «مشاهده درخواست متقاضی» در سامانه  طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

طبق اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ویرایش اطلاعات سایر متقاضیان که استعلامات آنها مورد بررسی قرار نگرفته به مرور انجام می‌شود و نگرانی از این ناحیه متوجه ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن نیست.

همچنین متقاضیانی که در حال حاضر در وضعیت رد درخواست قرار گرفته‌اند تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۳ تیرماه فرصت دارند با مراجعه به بخش مشاهده درخواست متقاضی در سایت مذکور، اعتراض خود را ثبت کنند.

 طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، شهریور ۱۳۹۸ با حضور رئیس جمهوری آغاز شد. البته در برخی از مناطق از پایان سال ۱۳۹۷ کلید خورده بود. در قالب این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برای ۳۰۰ هزار واحد تامین زمین شده و ۲۳۰ هزار واحد مراحل اجرایی را طی می‌کند. بر اساس اعلام اسلامی وزیر راه و شهرسازی، اولین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، خرداد یا تیرماه امسال تحویل می‌شود. پیش از این هم محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا گفته بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای کوچک آماده واگذاری است. همچنین روز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید دستور داد که ۲۰۰۰ واحد مسکن ملی پرند تا قبل از هفته دولت (شهریور ماه) امسال به متقاضیان تحویل داده شود.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن وزیر راه و شهرسازی ویرایش اطلاعات مسکن ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار واحد از مجموع چهار میلیون مسکن هدف گذاری شده از سوی دولت سیزدهم در استان های مختلف کشور در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا؛ «روح‌الله اکبری» روز جمعه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی یکهزار و ۶۸۰ واحد از همین مساکن در مراغه، به خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای اجرای نهضت ملی مسکن ۷۲ هزار هکتار زمین مستعد ساخت شهری و ۵۰ هزار هکتار زمین روستایی در مراحل مختلف تامین قرار دارد که حدود ۳۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های شهری به صورت کامل تملک، و وارد مرحله آماده‌سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۶ هزار هکتار از این زمین‌ها در چرخه ساخت قرار دارد، به آمار طرح جوانی جمعیت هم اشاره کرد و افزود: در بخش جوانی جمعیت برای اولین‌بار در سال گذشته ۷۰ هزار نفر زمین ۲۰۰ متری دریافت کردند.

به گفته «اکبری» این زمین‌های ارزشمند با توجه به اقتضائات مناطق مختلف کشور به یک نفر یا چند خانوار واگذار شد.

دستیار ویژه وزیر و راه و شهرسازی به تحویل ۵۰۰ هزار واحد از مساکن نهضت ملی مسکن در سطح کشور هم اشاره کرد و افزود: بخشی از این مساکن از باقیمانده‌های مسکن مهر بود که با درصد پیشرفت فیزیکی مختلف به دولت سیزدهم منتقل شد تا جایی که باقیمانده مسکن مهر روی خاک هم در میان این مساکن وجود داشت.

«اکبری» با تاکید بر اینکه حدود ۲۵۰ هزار واحد از مساکن مهر به دولت سیزدهم منتقل شده بود، افزود: تاکنون ۱۲۸ هزار واحد از این تعداد به متقاضیان تحویل شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: دهکده شهری از ابداعات دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که در قالب آن زمین روستایی به متقاضیان واجد شرایط شهری واگذار می‌شود.

«اکبری» افزود: این متقاضیان برای بازگشت به روستا تمایل دارند اما نه با مشاغل سنتی؛ بلکه آسایش شهری و طبیعت روستایی را به صورت همزمان انتظار می‌کشند.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: احداث اولین دهکده شهری آذربایجان‌شرقی امروز در شهرستان سراب آغاز شد که بخشی از زمین‌های آن به متقاضیان بومی همان روستا و بخش دیگر به متقاضیان شهری واگذار می‌شود.

«اکبری» اضافه کرد: اولین شهرک هم امروز در آذرشهر به صورت شهرک منفصل به مرحله اجرا رسید و عملیات اجرایی آن با حضور رییس سازمان ملی زمین و مسکن شروع شد.

به گفته وی نهضت ملی مسکن در سال سوم از لحاظ ساخت و تحویل واحدها سرعت می‌گیرد؛ ضمن توجه به اینکه بانک‌ها هم در سال گذشته همکاری خوبی داشتند اما امسال باید تزریق مالی شتاب بیشتری بگیرد تا مراحل ساخت تسریع شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل