Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای زکات کشور گفت: حداقل ۶۰درصد زکات باید بر سر سفره فقرا بیاید و بقیه آن صرف پروژه‌های عام المنفعه در مناطق روستایی و کم برخوردار شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدرضا تقوی عصر چهارشنبه در نشست شورای زکات خوزستان در مصلای امام خمینی(ره) اهواز گفت: در برخی مناطق کشور از جمله خوزستان سهم فقرا از زکات بیش از ۸۰درصد است و این بسیار مطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش برکات پرداخت زکات در جامعه پرداخت و افزود : هرجا به احکام اسلامی از جمله فریضه زکات عمل شود خداوند برکاتش را در جامعه جاری و ساری می کند و به طور قطع منافع این برکات چندین برابر حجم پرداختی زکات است.

وی گفت: به لطف الهی هر سال پرداخت زکات بیشتر می‌شود وخداوند نیز بلایا و گرفتاری‌های جامعه را به برکت عمل به احکام دین برطرف می‌کند.

رییس شورای زکات کشور در ادامه با بیان اینکه متولی زکات ولی امر و شخص رهبری معظم انقلاب اسلامی و امری حاکمیتی است اظهار داشت:تلاش در حوزه زکات توسط متولیان ، تلاش در حوزه ولایت است و ما باید تلاش خود را در این حوزه بیشتر کنیم تا ریشه فقر در جامعه خشکانده شود.

جمع آوری۶ هزار میلیارد ریال زکات در کشور
رییس شورای زکات کشور با بیان اینکه پارسال حدود شش هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شد اظهار داشت:با همین وضعیت موجود کشور می‌توانیم امسال این رقم را به ۱۰هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه خوزستان به عنوان استانی با مردمی ولایت مدار همواره در عمل به احکام اسلامی ، دفاع از دین خدا و مرزهای کشورهای پیشگام بوده است ابراز امیدواری کرد امسال حجم بیشتری از زکات در این استان زرخیز جمع آوری و به دست مستمندان و فقرا برسد.

وی به جایگاه و اهمیت شورای زکات کشور اشاره و با بیان اینکه در این شورا ۶ وزیر ، رییس سازمان صدا و سیما ، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه عضو هستند افزود:ما در شورای کشوری زکات ، در کار شورای استانی زکات دخالت نمی‌کنیم ولی سیاست ها و رویکردها را مطرح و اعلام می‌کنیم.

حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: البته دولت نیز می‌بایست به عنوان یک کار تشویقی ، معادل میزان دریافتی زکات از مردم ، سهم خود را بپردازد که تاکنون سهم خود را نپرداخته است که ممکن است علت آن دست تنگی دولت بوده باشد.

وی به تفاهم نامه اخیر سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد برای تبلیغ فریضه زکات در روستاها توسط روحانیون و طلاب اعزامی اشاره وابرازامیدواری کرد برای پرداختن و عمل به فریضه زکات و همگانی کردن آن همه پای کار بیایند.

رییس شورای زکات کشور به اهمیت فریضه زکات از دیدگاه قرآن و احادیث رسیده از امامان معصوم(ع) پرداخت و گفت: اگر زکات همگانی شود ریشه فقر در جامعه خشک می‌شود و جامعه به آرامش می‌رسد.

جمع آوری ۳۴۸میلیارد ریال زکات در خوزستان
استاندار خوزستان نیز در این نشست که امامان جمعه و فرمانداران سراسر خوزستان حضور داشتند گفت: پارسال ۳۴۸ میلیارد ریال زکات در خوزستان جمع آوری شد که نسبت به سال ماقبل آن حدود ۳۰درصد افزایش داشت.

غلامرضا شریعتی افزود: این در حالی است که خوزستان پارسال با سیلاب مهیب و بی سابقه رو به رو بود و بیش از ۲۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرآب رفت.

وی از فرمانداران استان به عنوان نایب رییس ستاد زکات شهرستان خواست در زمینه پرداختن به فریضه زکات اهتمام ورزند.

مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان نیز گفت:از مجموع زکات دریافتی ۸۵درصد برای نیازمندان و فقرا و ۱۵درصد نیز برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شد.

وی گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۱۴۰میلیارد ریال زکات در خوزستان دریافت شده و این روند رو به رشد در ماه های پیش رو ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه: asriran.com/0035Ou

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زکات میلیارد ریال زکات فریضه زکات جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن روز شوراها، گفت: فرارسیدن نهم اردیبهشت، روز شوراها را گرامی می‌دارم و قدردان زحمات عزیزانی هستیم که در شوراهای شهر و روستا مشغول فعالیت هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پایه و اساس شورا که مورد تاکید در آموزه‌های دین مبین اسلام و در قانون اساسی است، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان محلی برای جلب مشارکت مردم در حل مشکلات است.

شوراها باید مشارکت مردم در حل مشکلات را تسهیل کنند

وی افزود: شورا در ذات خود به معنای مخالفت با تصدی‌گری، دوری از نگاه بالا به پایین به جوامع محلی و پرهیز از انحصار و قدرت تصمیم‌گیری از یک نقطه است و امیدوارم شوراها بتوانند با اصلاح مداوم خود، مشارکت مردم در حل مشکلات و پیشرفت کشور را که در شعار امسال نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، تسهیل کنند.

قالیباف در ادامه با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس، گفت: مجلس یازدهم سرانجام طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را به مراحل پایانی تصویب رسانده است و گام بلندی برای هزینه دار کردن فعالیت‌های سوداگرانه و دلالی برداشته است.

سوداگران و دلالان در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می‌زنند

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن چیزی که مجلس مصوب کرده و این روزها در حال رفع اشکالات شورای نگهبان است، اخذ مالیات از سوداگران و دلالان است که در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می‌زنند و از عرضه آنها به بازار خودداری می‌کنند تا سودهای بیشتری نصیبشان شود؛ جمعیتی کوچک که منافع شخصی خود را علی‌رغم ضرر اکثریت ۹۹ درصدی مردم بدون هیچ هزینه و محدودیتی دنبال می‌کنند و هیچ قانونی تا امروز جلودار آنان نبوده است.

قالیباف اظهار کرد: این قانون فقط حداکثر یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود که آنها هم کسانی هستند که به قصد دلالی و سوداگری اقدام به خرید و احتکار حجم وسیعی از طلا، ارز، سکه، منزل مسکونی یا خودرو می‌کنند و خود عامل وارد آوردن فشار به زندگی عموم مردم هستند.

وی افزود: وقتی یک مجموعه بانکی سه هزار واحد مسکونی را ساخته و خالی نگه داشته تا با تورم گران شود یا یک سوداگر اقدام به خرید میلیون‌ها دلار ارز می‌کند و منابع کشور را به قصد سوداهای شخصی کلان حبس می‌کند، باید از طریق مالیات، هزینه سوداگری و سفته بازی را چه فرد حقیقی باشد چه حقوقی پرداخت کند.

مالیات بر سفته‌بازی برای کند کردن تیغ سوداگران است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مالیات، مالیات بر سوداگری و سفته بازی است و برای ایجاد آرامش در بازار و کند کردن تیغ سوداگران است. این قانون به صورت هوشمند و دقیق نوشته شده و به هیچ وجه معاملات طبیعی و نیازهای روزمره مردم را شامل نمی‌شود. در مجالس گذشته نیز چنین طرح و لایحه‌ای مطرح بود اما مجلسی شانه زیر بار مسؤولیت تصویب آن نداده بود.

وی گفت: مجلس یازدهم با رویکرد انقلابی و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها این قانون مهم را همانطور که قبلاً در تابستان سال ۹۹ وعده داده بود، تصویب کرد. مجلس یازدهم این مصوبه را تا رفع ایرادات شورای نگهبان و تصویب نهایی آن دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید