Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی از آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۴ پروژه آبرسانی در شهرستان شیروان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ غلامحسین ساقی در مراسم آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۴ پروژه آبرسانی در شهرستان شیروان گفت: یکی از اهدافی که  بعنوان یک اصل مهم در دستور کار این شرکت قرار گرفته رفع مشکلات آبی به ویژه در روستاهاو کاهش تنش های مربوطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با افتتاح یک پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه دیگر در شهرستان شیروان در مجموع ۹۵ هزار و ۸۶۳ نفر ازمردم این شهرستان از  نعمت اب شرب پایدارمرتبط با این پروژه ها بهره مندمی شوند گفت: امروز پروژه بزرگ آبرسانی به مجتمع تکمران که ۱۵ روستا و یک شهر را پوشش می دهد و بیش از ۶ هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند می شوند کلنگ زنی شد.

ساقی تصریح کرد: همچنین امروز عملیات اجرایی حفر ‌و لوله گذاری و پمپاژ یک حلقه چاه آب شرب در مجتمع۷ روستایی رضاآباد شرقی با جمعیت برخوردار ۲ هزار ۶۶۷ نفر و پروژه حفاری چاه شماره ۷ پهنه جنوبی شهر شیروان در ادامه رویکرد تامین آب متناسب با میزان آب سطحی از محل آب زیرزمینی آغازشد. 

وی افزود: امروز همچنین پروژه آبرسانی شهر زیارت و روستای منصوران نیز با جمعیت برخوردار ۴ هزار و ۲۴۰ نفر با حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال به طول ۱۳۵۰ متر به بهره برداری رسید و مردم از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند . 

وی  تاکید کرد: به منظور حفظ منابع آب و جلوگیری از ایجاد تنش های آبی ، صرفه جویی آب وعدم استفاده آب در مصارف غیراز شرب وبهداشت مانند صیفی وسبزی کاری وآبیاری درخت و... باید مد نظر عموم قرار گیرد تا دچار مشکلات احتمالی نشویم.

 ‍ نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: حفظ منابع آبی بعنوان یک اصل مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

 جدی با بیان اینکه پروژه های خوبی در حوزه آب و فاضلاب در سطح شهرستان در حال انجام است که جای تقدیر دارد گفت: ورودبخش خصوصی به پروژه جمع آوری  فاضلاب شهرشیروان جزو ضروریات است ومیتوان با استفاده از جمع آوری وتصفیه فاضلاب فرصت وظرفیت جدید وپایدار آبی برای صنایع منطقه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه پروژه های امروز آب و فاضلاب استان در شیروان مشکلات تامین آب بیش از ٩۵ هزار نفر از مردم شهرستان را برطرف کرد افزود: در بحث پیگیری اعتبارات ملی جهت تامین آب شرب روستایی و شهری و رفع مشکلات مربوطه اقدامات لازم‌را انجام خواهد داد.

جدی با اشاره به اینکه ۳۵ روستای شهرستان دارای تنش آبی هستنداز تدوین سندتامین آب پایدار آب روستاهای استان توسط شرکت آب وفاضلاب تقدیرواین موضوع را نشانه با برنامه بودن این شرکت دانست وازمردم برای همراهی های خوبی که در جهت رعایت الگوی مصرف داشته اندتشکر کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب خراسان شمالی شیروان ساقی علی جدی آغاز عملیات اجرایی شهرستان شیروان پروژه آبرسانی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم امینی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی شازند افزود: در بخش فاضلاب ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه خانه برای ۹.۳ میلیون نفر جمعیت کشور تعریف شده بود که شاخص برخورداری از آبفا به ۵۷ درصد برسد.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها تصفیه‌خانه شازند و آستانه در استان مرکزی است که امروز اولین انشعاب فاضلاب این طرح نصب و مردم از نعمت آن بهرمند شدند.

امینی گفت: اقدام ارزشمند دیگر در راستای حفاظت از منابع آب، بحث استفاده از ظرفیت صنایع برای پساب است که در دنیا نیز مورد اقبال قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد، آب‌رسانی به پنج و هفت دهم میلیون نفر جمعیت کشور است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۵ پروژه برای آبرسانی به مناطق مختلف برنامه‌ریزی شده و تاکنون ۱۵ طرح به بهره‌برداری رسیده که یکی از این طرح‌ها، مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی شازند و آستانه است که ۱۰ روستا از مزایای آب شرب کیفی آن بهرمند می‌شوند.

امینی ادامه داد: حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در این شهر اختصاص پیدا کرده است.

وی در خصوص جهاد آبرسانی تاکید کرد: در سطح کشور در راستای تأمین آب پایدار کشور، برنامه‌ای در قالب جهاد آبرسانی به دولت ارائه شده که ۱۰ هزار روستا را تأمین آب پایدار انجام می‌دهد.

امینی تاکید کرد: آبرسانی پایدار به پنج هزار و ۲۰۰ روستای کشور طی ۲ سال گذشته در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دیگر با کمک قرارگاه امام حسن و جهاد آبرسانی پیش بینی شده و این پروژه از طرح‌های اثرگذار بعد از انقلاب است.

امینی افزود: مردم شازند و آستانه با خرید انشعاب فاضلاب آلودگی را از محل زندگی خود جمع کنند و آبفای استان مرکزی نیز در فروش حق انشعاب فاضلاب به مردم این مناطق کمک‌های ویژه به شکل نقد و اقساط را انجام خواهد داد.

کد خبر 6094336

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است