Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با افزایش موارد مثبت کرونا در استان آمار مراجعات و بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به ماه گذشته سه برابر شده است. - اخبار استانها -

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: آمار بیماران تنفسی و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان نسبت به ماه گذشته سه برابر شده و در حال حاضر 550 نفر به عنوان بیماران تنفسی مشکوک  و مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از دو هفته اخیر شاهد تشدید این بیماری در استان هستیم، ابراز کرد: شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و مراسم شادی و عزا از مهم ترین علل این روند افزایشی بیماری بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه بیشتر  بیماران شناسایی شده از اعضای یک خانواده بوده و یا با یکدیگر ارتباط نزدیک داشته‌اند، تصریح کرد: اگر رفت و آمدهای خانوادگی و خویشاوندی محدود شود می توانیم به کنترل این ویروس امیدوار باشیم.

جلیلی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه که آمار بیماران کاهشی بود 235 تخت در کل استان برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم، گفت: در شرایط کنونی 700 تخت بستری را برای این بیماران آماده سازی کرده ایم.

افزایش 7.9 درصدی بستری‌های کرونایی در تهران/ پیشنهاد اعمال محدودیت‌های جدیدزنگ خطر کرونا در مشهد به صدا درآمد / آمار مبتلایان و بستری‌شدگان ‌افزایش پیدا کرد‌ظرفیت «بخش‌های بستری بیماران کرونایی» در بیمارستان باقرالعلوم اهر تکمیل شد

وی افزود: در بخش مراقبت‌های ویژه نیز 100 تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده که اگر احساس نیاز کنیم مجبور به افزایش آن خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه بدون شک اگر آمار مبتلایان کرونا در استان به همین منوال پیش برود با کمبود تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات مواجه می‌شویم، اظهار داشت: مراکز 16 ساعته ما نیز خدمات سرپایی و غربالگری را برای بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا انجام می‌دهند.

جلیلی با بیان اینکه بیمارانی که دچار افت اکسیژن خون، ضعف عمومی بدن و علائم شدید بیماری می‌شوند را بستری می‌کنیم، ابراز کرد: بیماران سرطانی، افراد مسن و مبتلا به بیماری زمینه ای نیز از گروه‌های پرخطر این بیماری به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه از دیروز اعمال جراحی غیر اورژانسی را در بیمارستان های عمومی استان محدود کردیم، تصریح کرد: این اقدام برای مدیریت بهتر بیمارستان‌ها و مصرف اکسیژن انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه خطر ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن در کمین همه مردم است، تاکید کرد: با استفاده از ماسک، رعایت توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در میهمانی ها و دورهمی ها به  حفظ سلامت خود و دیگران کمک کنید.

انتهای پیام/743/ی

R41405/P/S6,75/CT1 بیشتر بخوانید... آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته /خیز قابل توجه ابتلا و بستری در تهران بستری ۳۹۹ بیمار جدید کرونا در بیمارستان‌های تهران طی ۲۴ ساعت گذشته میزان بستری بیماران کرونایی در شرق گلستان ثابت ماند / محدودیت کرونایی شهرهای قرمز بیشتر می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت

به گزارش «تابناک»، روزنامه اعتماد در گزارشی در خصوص جزئیاتی از دزدیده شدن یسنا، دختربچه ۴ ساله کلاله‌ای نوشت: با توجه به اینکه مادر یسنا نمی‌تواند فارسی صحبت کند یکی از افراد نزدیک به خانواده یسنا که تمایل ندارد نامش در گزارش منتشر شود به «اعتماد» می‌گوید: «پدر یسنا معلول است و نمی‌تواند راه برود. روز حادثه مادر یسنا طبق معمول فرزندانش را سر زمین برده بود تا نخودفرنگی برداشت کنند. خواهر و برادر یسنا هم مشغول کار بودند. یسنا به مادرش می‌گوید که آب می‌خواهد. مادر یسنا از همسایه‌شان یک لیوان آب می‌گیرد و به یسنا می‌دهد. بعد از این موضوع ناگهان یسنا گم می‌شود. مادرش تا نیم ساعت متوجه گم شدن یسنا نمی‌شود. بعد از نیم ساعت متوجه می‌شود و اهالی شروع به جست‌وجو برای یافتن یسنا می‌کنند. هر جا را می‌گشتیم یسنا نبود تا اینکه بعد از ۵ روز یک کایت‌سوار داوطلب هلال‌احمر یسنا را در علفزار نزدیک جایی که مفقود شده بود، زنده پیدا کرد.»

 این فرد در ادامه می‌گوید: «دو، سه نفر در این رابطه بازداشت شدند، اما کارگری حدودا ۳۵ ساله مظنون اصلی بود و وقتی متوجه شد خبر گم شدن یسنا منتشر شده از کلاله خارج که توسط پلیس دستگیر می‌شود. او قصد فروش یسنا را داشته است. غیر از این فرد یکی، دو نفر دیگر هم به عنوان مظنون بازداشت هستند.»

 این فرد در واکنش به این سوال «اعتماد» که با توجه به اینکه یسنا ربوده شده و در حال حاضر در بیمارستان کلاله بستری است آیا امکان آزار و اذیت یا تعرض از سوی متهمان وجود داشته، می‌گوید: «هیچ‌گونه آزار و اذیتی صورت نگرفته است. یسنا فقط از نظر روحی و جسمی تضعیف شده که فعلا باید در بیمارستان بستری باشد.»

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟